Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   tijdstip waarop je doucht... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=268455)

*Butterfly* 03-11-2002 19:11

tijdstip waarop je doucht...

Van sommige hoor ik dat 's avonds douchen eigenlijk niet zo fris is, omdat je 's nachts zweet en dat je daar dan dus eigenlijk weer vies van wordt en dus 'smorgens vies de deur uit gaat.
Mijn idee is juist dat je 's avonds niet doucht dat je vies je bed in stapt...Terwijl je lichaam juist (van binnen, maar ook van buiten) 's nachts hersteld. Ook het idee van dat je gewoon 'zo' je bed in stapt vink minder.
Je denkt misschien: waarom doe je t niet 'savonds en 's morgens...maar daar zijn mijn ouders niet blij mee, en ik heb smorgens ook eigenlijk nooit tijd.
Wat doen jullie?
(misschien denk je: wat een vraag, maar ik had er laatst met vrienden een hele discussie over, vandaar)

Quiana 03-11-2002 19:19

's avonds douch ik, aangezien ik het smerig
vind om na de hele dag allerlei
dingen gedaan te hebben
zo mn bede in te stappen.
's ochtends douch ik,
om wakker te worden,
om te ontspannen, mja, gewoon.. :o

Evito 03-11-2002 19:22

Waarom vinden mensen het vies om bezweet hun bed in te stappen?
Tenzij je een net schoon bed hebt, is het dan niet logisch om lekker bezweet en vies erin te gaan liggen?

wondersbestaan 03-11-2002 19:28

Bij mij is het heel verschillend. Maar ook wel vaak 's ochtends én 's avonds. Gewoon als ik er zin in heb, of als ik gesport heb. De ene keer douch ik heel snel en de andere keer heel lang en uitgebreidt. Met alles erop en eraan. Alles bijscheren, alle nagels bijknippen, scrubben, je weet wel. Of lekker lang in bad. Met lekkere olie erin, relaxed muziekje erbij, beker thee......Ja, dat doet me altijd wel heel goed eigenlijk.....

Andijvie 03-11-2002 19:59

Ik douch me meestal 's ochtends, dan ben ik lekker wakker en fris voor de dag. 's Avonds douch ik me alleen als ik echt bezweet of smerig ben, meestal was ik me gewoon snel even (plens, plens, wat water in mijn gezicht en mijn armen en benen beetje insmeren met milk... ) :)

Quiana 03-11-2002 20:06

Citaat:

Evito schreef:
Waarom vinden mensen het vies om bezweet hun bed in te stappen?
Tenzij je een net schoon bed hebt, is het dan niet logisch om lekker bezweet en vies erin te gaan liggen?

*ril*
Tis maar net wat je gewend bent denk ik..
Ik zie mn bed mja, als iets schoons,
je douched, je gaat slapen.
Kweet ook wel dat je zweet ed,
maar als ik me niet douch voordat
ik ga slapen voel ik me echt vies.
(heb ik trouwens ook als
ik me aankleed zonder te douchen :o)

Siyabonga 03-11-2002 20:14

is heel verschillend
meestal doche ik 's avonds, omdat ik geen zin heb 'sochtens vroeger op te staan als nodig is
maar als ik 'sochtens niet naar school hoef, wil ik ook wel es 'sochtens douchen, om lekker wakker te worden.

Roos 03-11-2002 20:28

Ik douche meestal 's ochtends, om lekker wakker te worden.
Maar als het koud is, douche ik eestal 's middags/'s avonds zodat ik niet met nat haar op de fiets hoef.

Sookie 03-11-2002 20:52

Ik douche altijd 's avonds, aangezien ik mijn bed, zoals iemand hiervoor al zei, als iets schoons beschouw :)

Gothic 03-11-2002 20:55

daarom douch ik 's ochtends... tenzij ik 's avonds gesport heb

lake bodom 03-11-2002 21:13

mja meestal savons de helft van de week, andere helft benk dan niet thuis.. en heb geen zin me snachts nog te douchen ofzo..
dus soms ook tussendoor, om een uur of 5, of soms sochtends om 10 uur.... vroeger dan 10 uur magk me niet douche omdat me ouders dan nog slapen :S
maarja alsk me niet douche sochtends, was ik me wel, dus ben dan niet bezweet ofzo

ZHAzha 04-11-2002 06:25

Ik douche s'ochtends om wakker te worden..
En s'avonds af en toe in bad om even te ontspannen.
Of ik ga s'avonds even douchen..

*Butterfly* 04-11-2002 08:04

:confused: van douchen word ik juist niet wakker, maar heel loom.....door de warmte denk ik ofzo....kzou der juist niet 'lekker' wakker van worden :)

melkpakje 04-11-2002 13:44

ik douche altijd 's avonds gewoonweg omdat ik 's ochtends er geen tijd voor heb

N*A*Shezbaernon.temp 04-11-2002 13:46

Was het maar zo dat ik alleen 's ochtends of alleen 's avonds douche ... kregen we tenminste niet zown enorme rekening. Maar ik douche dus minimaal 's ochtends, meestal wel 2 - 3 x per dag. Ben n b - tje waterverslaafd ofzow :D

Miracle 04-11-2002 14:01

Ik douche elke ochtend (ja het is slecht voor je ik weet het). Ik wordt er een beetje wakker van en ik heb gewoon het gevoel dat ik "schoon" ben. als ik niet gedouched heb dan kan ik me daar de hele dag onprettig door voelen. maar soms douche ik ook na paardrijden en sporten, maar toch eigenlijk wel elke ochtend

qghp 04-11-2002 15:33

ik douche alleen smorgens

Olafant 04-11-2002 16:01

Citaat:

*Butterfly* schreef:
Van sommige hoor ik dat 's avonds douchen eigenlijk niet zo fris is, omdat je 's nachts zweet en dat je daar dan dus eigenlijk weer vies van wordt en dus 'smorgens vies de deur uit gaat.
Mijn idee is juist dat je 's avonds niet doucht dat je vies je bed in stapt...Terwijl je lichaam juist (van binnen, maar ook van buiten) 's nachts hersteld. Ook het idee van dat je gewoon 'zo' je bed in stapt vink minder.
Je denkt misschien: waarom doe je t niet 'savonds en 's morgens...maar daar zijn mijn ouders niet blij mee, en ik heb smorgens ook eigenlijk nooit tijd.
Wat doen jullie?
(misschien denk je: wat een vraag, maar ik had er laatst met vrienden een hele discussie over, vandaar)

ik douche ook 's avonds.
om de redenen die jij zegt. ik zweet 's nachts als ik slaap ook weinig naar mijn mening.
en ook omdat ik 's ochtends geen tijd heb.
als ik 's avonds douche slaap ik ook veel lekkerder.

Nuck 04-11-2002 21:38

Ik douche meestal 's ochtends, lekker wakker worden :). Na sporten douche ik uiteraard ook 's avonds en als ik helemaal natgeregend thuiskom, spring ik er ook even onder.

hallee 04-11-2002 22:51

7:30....elke dag...behalve weekend...dan 10:00 ofzo

Lil_DarkAngel 05-11-2002 15:26

Citaat:

*Butterfly* schreef:
Wat doen jullie?

Conclusie:
Douche gewoon s'morgens én s'avonds... :p
Tja zo doe ik het, ik weet dat het slecht voor je huid is maya dag, pech gehad!
Dan moet je je lichaam/huid maar insmeren ofzo... :rolleyes:
Ik weet het anders ook niet!!

Breg 05-11-2002 16:08

Ik douche altijd ´s avonds, alleen soms in het weekend ´s ochtends. Reden: ik douche redelijk lang, en heb geen zin om van ma-vr heel vroeg op te staan.

Balance 05-11-2002 16:25

maar als je 's avonds doucht en je bent helemaal schoon, dan stap je vervolgens een bed in waar je de avond daarvoor in hebt liggen zweten... Dat lijkt me alleen maar viezer als gewoon in één keer in je bed stappen.

Nou ja, ik douche dus 's ochtends, omdat:
- ik dan wakker kan worden
- ik het vies vind na het slapen (bezweet enzo) m'n kleren aan te doen. Lekker schoon de dag beginnen
- ik gelijk meer met m'n haar kan doen, want dat gaat bij mij nogal moeilijk als 't helemaal door de war zit en droog is. :)

Vogelvrij 05-11-2002 16:49

Ik douch altijd om kwart over 6/half zeven. Dan ben ik net op tijd voor Ally McBeal, en kan ik gewoon om half 10 gelijk naar bed zonder eerst nog te moeten douchen. 's Ochtends heb ik geen tijd en zin om te douchen, dus voor mij is dit het ideale tijdstip.
En het kan me echt niets schelen wat frisser zou zijn of niet, eerlijk gezegd...

spacegirl 05-11-2002 16:51

Citaat:

Sookie schreef:
Ik douche altijd 's avonds, aangezien ik mijn bed, zoals iemand hiervoor al zei, als iets schoons beschouw :)
en sex doen jullie op de bank?

Denise84 05-11-2002 18:39

ik douche elk morgen en nadat ik gesport heb.

Ik vind 's morgens douchen frisser dan 's avonds, omdat je inderdaad (lichtelijk) zweet 's nachts. Herstellen heb ik nog niet van gehoord.

ekki 05-11-2002 19:11

Citaat:

lafjuh schreef:
ik zweet 's nachts als ik slaap ook weinig naar mijn mening.

je zou 'ns moeten weten hoe veel je zweet, dat is namelijk best veel. kan je trouwens goed zien als je geen bodem onder je bed hebt en je bed nooit even omhoog zet: dan gaat het enorm schimmelen.

je zweet dus best wel veel per nacht.

Blisz 05-11-2002 19:54

ik dus elke avond.
s'ochtends heb ik nooit tijd en ik word er nou niet echt wakker van! in het weekend douche ik altijd s'ochtends en s'avonds

wow wat interessant :rolleyes: :D

KuzZzZz.......

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.