![]() |
VVD wil snelheidslimiet snelweg verhogen tot 130
Van http://www.vvd.nl/index2.asp?ItemCode=VVD&HomePage=True
Citaat:
|
Nee, natuurlijk doen ze dit om tegemoet te komen aan al die schattige huisje-boompje-beestje-VVD-stemmetje kutburgers die ervan balen dat ze niet op tijd op hun leuke managersbaantje zijn 's ochtends. En dan helpt 130 natuurlijk heel veel.
|
Op veel snelwegen is het best verantwoord om 130/140 te rijden, buiten de spits uiteraard. Mits je niet een Fiat Pinda rijdt ofzo.
Uiteraard is dit enigszins populistisch geformuleerd, en de truuk is dan ook vrij doorzichtig van de VVD, maar dat neemt niet weg dat ik het er volledig mee eens ben. |
harder rijden is slechter voor het milieu
files ontstaan niet doordat men harder kan rijden, maar door ongelukken men zal heus geen gas terugnemen als het nodig is als men 130 mag rijden maar indd, iedereen haat flitspalen, dus het zal ze wel een paar stemmen opleveren... |
Citaat:
|
Weer zo'n verkiezingspraatje. Op zich ben ik het er wel mee eens, maar we moeten maar zien of ze het ook echt gaan uitvoeren als ze weer in de regeering zitten. Ik heb daar wijnig vertrouwen in.
|
Citaat:
|
Erg opvallend, zo vlak voor de verkiezingen..... Ik plaats het in de categorie Proefballon & Publiciteitsstunt...
Beetje onzinnig dus. Bovendien: Europese norm? In Duitsland is er géén maximumsnelheid (op de meeste wegen dan), in Noorwegen is dat 90kmh, in Zweden en Denemarken 110kmh, en in België en Tsjechië is het zelfs, net als in Nederland, 120kmh... Voor de rest weet ik het zo even niet, maar het sluit dus duidelijk niet aan bij een zogenaamde "Europese norm", omdat die er niet eens is! |
Citaat:
tuurlijk ontstaat er vrijwel altijd na een ongeluk ook een file maar de meeste files ontstaat door verschillen in snelheid tussen de automobilisten. wegwerkzaamheden en op het punt waar 3 banen 2 worden ontstaan files doordat de 1 harder wil als de ander en hierdoor mensen moeten remmen, wat tot gevolg heeft dat de mensen erachter weer harder moeten remmen, heb je van die mooie computeranimaties van. het lijkt mij daarom hoogst onwaarschijnlijk dat 130 km per uur de doorstroming bevordert. verder is het punt van het minder belasten van het milieu doordat er minder moet worden opgetrokken met de auto onzin. als de mogelijkheid al bestaat de nu maximale snelheid te halen betekent dit dat de weg vrij is en er dus helemaal niet veel opgetrokken en afgeremd hoeft te worden, sneller rijden belast het milieu dan toch meer. verder maakt het in tijd ook geen tyfus uit of je die 10km harder mag maar het zal idd wel kiezers trekken wat ook wel de voornaamste reden van het plan zal zijn. als enige voordeel zie ik dat de boete die je bij een snelheid van 140 krijgt lager zal zijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
120 of 130 maakt me weinig uit.
Ze kunnen beter er voor zorgen dat je 's nachts soms en op rustige plaatsen 140 of 150 mag rijden. Als er toch geen kip op de weg is, dan maakt het weinig uit of je nou 144 of 120 km/h rijdt. Je bent bij dat eerste alleen wat eerder thuis. |
Citaat:
Tsjah en voor de verkiezingen zoiets, daar staat de vvd bekend om, daar was al een discussie over na de werknemenrs van de AH. Daar had de VVD zich ook over uitgesproken en de jongens een bloemetje gestuurd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het meeste rendement uit een auto wordt gehaald wanneer ie rond de 80 km/h rijdt. Persoonlijk ben ik voor het opschroeven van de maximunsnelheid op plaatsen en tijden waar dat verantwoord is. Waarom s´nachts als je "king of the road" bent beperkt worden in je snelheid? Persoonlijk vind ik dat het argument milieu ook niet helemaal terecht is aangezien voor elke liter bezine aardig wat aan milieuheffingen moet worden betaald. De consument kan dus zelf zijn optimum bepalen tussen goedkoop en snel verplaatsen opmaken. |
of ze moeten gewoon de maximum snelheid helemaal afschaffen en mensen passen het vanzelf aan aan de situatie, in Duitsland kan het ook dus waarom hier niet (y)
|
verhouding benzine belasting/ schade aan milieu is nogal scheef -> belasting omhoog
|
Citaat:
of op de snelweg, als je erg dronken bent :D |
Citaat:
Stond in de Metro vanochtend geloof ik |
Citaat:
M.b.t. het voorstel: Alleen als de omstandigheden het toelaten (niet druk, 's avonds laat) is het misschien een idee om een dergelijke maximumsnelheid te hanteren. Als het enigszins druk is (en dat is het overdag op een aantal wegen heel vaak), moet je uitkijken dat er niet telkens geaccelereerd en geremd wordt. Het is niet nodig om in de stad met 70 naar het volgende stoplicht te racen, en op de snelweg is het ook niet nodig om met 130 het volgende oponthoud tegemoet te gaan. Dan krijg je: Gas-rem-gas-rem etc.; slecht voor het millieu, en ik denk ook slecht voor de doorstroming van het verkeer. Kortgezegd moet je goed uitkijken dat je niet de suggestie bij de automobilist gaat wekken dat hij harder kan rijden dan het verkeer toelaat. Die grens verschilt naar plaats en tijd. Overdag in de randstad lijkt 120 mij meer dan voldoende, maar 's avonds zijn er ook wel eens tijden dat 130 ook wel een optie is... |
Citaat:
's Nachts zou wat mij betreft de maximumsnelheid wel verhoogd mogen worden tot 140. Er is dan weinig verkeer en vrachtwagens rijden dan ook niet meer. Helaas geeft zo'n open snelweg in combinatie met veel verlichting, zoals op de Belgische snelwegen een vals gevoel van veiligheid. Vermoeide bestuurders hebben niet door dat ze beter wat rustiger aan kunnen doen, vandaar een maximumsnelheid. REIE |
Citaat:
Maar in Duitsland in tegendeel zijn er wegen waar je geen maximumsnelheid hebt. |
En wat gaat men doen als je 130 mag rijden, dan gaat iedereen dus 140 rijden. Je schiet er geen zak mee op. Ja meer fatale ongelukken.
|
Citaat:
bneter opletten dus |
Dit is echt weer een populistisch puntje waar de VVD, de partij van de altijd-haast-hebbende-directeuren en andere rijken met grote auto's mee wil scoren. Sowieso is harder rijden op ons drukke wegennnet al onmogelijk, maar mocht het mogelijk zijn dan is het onzinnig. Afstanden in Nederland zijn zo klein dat een 10 km per uur sneller rijden bijna geen tijdswinst zal opleveren. Het sneller rijden idee is dus vooral psychologisch.
Daarnaast zal een beetje hogere snelheid wel een behoorlijk langere remweg tot gevolg hebben en heeft dit dus een negatieve invloed op de veiligheid. Auto's moeten dus meer afstand houden om een veilige afstand te behouden m.a.g. dat de capaciteit van het wegennet afneemt. Er zullen dus meer files ontstaan. Ook zal het gevolgen hebben voor het milieu, waar men zich nu -naar het lijkt- geen enkele interesse meer voor heeft. Kortom, een slecht plan. (Toen ik het hoorde toen dacht ik het weer een proefballon was van ex-LPF-minister Bentleytijder Heinsbroek.) |
Prima plan, op snelwegen ga je voornamelijk rechtuit ;) , dus zou je zonder veel gevaar harder moeten kunnen rijden. Stel dat er mist is ofzo, dan zorgen de borden voor een vermindering van de max snelheid.
Misschien is 130 alleen nog wat te langzaam, die 10 km p uur harder schiet ook niet zo erg op, doe dan gelijk 150 max op tijden dat het erg rustig is ofzo. |
Citaat:
|
wegenbelasting afschaffen, benzineprijs met 50% verhogen en maximumsnelheid afschaffen, dan heeft iedereen het zelf in de hand.....
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee serieus, de regels die er zijn zijn er niet voor niks ( hoewel ik wel wat zie in de verhoging van benzineprijzen). Als je de maximumsnelheid afschaft, krijg je toch waarschijnlijk meer ongelukken -> meer files & meer doden. |
je komt ook zo lekker vooruit om de Nederlandse wegen. :rolleyes: Ik ben echt blij dat ik dagelijks met zo'n mooie snelbus ga, over busbanen ga en lekker kan zwaaien naar al die mensjes in de file.
Overdag werkt dit echt niet. 's Nachts vind ik het nog niet zo raar.. We komen wel eens terug van vakantie en dan is de hele weg leeg en dan mag je 100 of 120 kijk dan mag het van mij wel 130 zijn. |
Citaat:
Ongelukken door te hard rijden gebeuren er nauwelijks. Zolang mensen verantwoord hard rijden is er niks aan de hand... Naar mijn inzien kan het geen kwaad op de maximumsnelheid te verhogen, maar daar moet wel voor terug komen dat er verantwoorder gereden wordt. Nog dagelijks worden er mensen aangehouden die rijden met alcohol op of gevaarlijk rijedrag vertonen. Dat soort mensen moeten harder worden aangepakt. |
Hard rijden gaat net zo lang goed totdat het mis gaat, en het gaat sneller mis als er minder greactietijd is. Files ontstaan gedeeltelijk door ongelukkken, dus als het mis is gegaan. En het gaat sneller mis als men harder rijd. Dus als men harder rijd, rijd men zachter.
|
Typisch weer iets voor de VVD om te zeggen.
Hun met al hun mooie sportwagens kunnen wel hard rijden. |
Citaat:
Bovendien houdt men nu al veel te weinig afstand... |
Ik vind het allemaal best maar wat ik niet snap is dat je binnen de bebouwde kom met je scooter maar 30 mag! Wat is dat nou voor kut snelheid?
|
anders up je even een oud topic met een offtopic opmerking (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.