![]() |
gezocht: gedichten waar 'emily' in voorkomt?
om redenen die ik nu even niet uit ga leggen (lees: lang verhaal) ben ik op zoek naar gedichten waar een emily in voorkomt. of uiteraard gedichten met als titel 'emily'.
hoop wat te vinden.... liefs, wingetje |
:cool: moeten het liefdesgedichten zijn :D
|
Emily...
what is it that makes you tick? Emily... you are shutting me out am I such a prick? self-knowledge you taught me things I'd rather kept in the darkest depths the chemistry, the rewarding sex Emily... you love them damn biscuits I know I always persisted but why the tail between your leggs? Emily... I'm obsessed bestiality is a curse blasphemous but goddamn!!! Emily... you take a dump on the curb but still I love you more than life itself I know you're a dog and I'm seeking help but Emily... aah...fuck it it's time for your walk misschien kom je hier verder mee? |
hmz, het idee is leuk, maar toen die hond erbij kwam... i dunno...
mijn fictieve emily is een meisje en ik wil haar tot leven gaan wekken dmv gedichten, verhalen, tekeningen en foto's (door mij en anderen), maar ik kan natuurlijk geen hond van haar maken he... hihi en nee het hoeven geen liefdesgedichten te zijn. het maakt geen bal uit als het maar over emily gaat (en dan bij voorkeur een menselijke emily en geen hondje) iig bedankt mensen! liefs, wingetje |
oh trouwes dandy: waar heb je dit gedicht vandaan? of heb je het zelf geschreven (in dat geval wil ik graag meer van je lezen)?
ook al kan ik het niet gebruiken, ik vind het wel een briljant gedicht... die toon... echt geweldig! |
thanx for het compliment, want ik heb het inderdaad zelf geschreven, maar het laatste dat ik verwachte was een positieve reactie. Mijn gedichten worden doorgaans niet zo geapprecieerd door de mensjes die dit forum bezoeken...maar I don't give a fuck.. ik ben trouwens ook heel wantrouwig en bespeur een vleugje sarcasme in je reactie... but who gives a shit...
als je toch echt meer wilt lezen, say the word...I'd be delighted... kusje |
vraag aan willem alexander die heeft er vast wel een paar gemaakt voor emily
|
klier: heel leuk enzo.... echt ontzettend bedankt! serieus, hier heb ik ECHT wat aan!!!!!
(uhhhh ja... ofzo) dandy: ik meende het serieus, heb onderhand wat meer van je gelezen op dit forum en ik vind je werk echt briljant! als ik dat niet zou vinden zou ik het ook eerlijk zeggen hoor. maar heb je een website ofzo waar je werk op staat? en wanneer verschijnt er een bundel? je werk verdient erkenning! liefs, wingetje *nog steeds op zoek naar emily* |
de verdad?!?!?!
koel.... well, ik publiceer het niet echt, maar op de site van mijn bandje (waar ik ook voor schrijf en leadzanger/gitarist van ben) staat ook een forum waar werk van me te vinden is..... www.funquisition.com thanx wingetje |
nee, dat kan niet, want dat haalt uiteraard de essentie weg.
ik wil emily tot leven wekken d.m.v mijn eigen gedichten en verhalen maar ook d.m.v. de gedichten en verhalen van anderen. dat wil zeggen dat ik mijn beeld van emily ga mengen met het beeld dat anderen van emily hebben. en een gedicht over b.v. linda is heel anders dan wanneer het over emily zou zijn geschreven. een naam roept een gevoel, een bepaald beeld op. iig bedankt. meer reacties? knuff, wingsie |
Ben toch wel heel nieuwsgierig, maar vanwaar Emily?
|
Citaat:
|
Tellen Emmaline's/liedjes ook? :/
Emma Hot Chocolate We were together since we were five She was so pretty Emma was a star in everyone's eyes And when she said she'd be a movie queen Nobody laughed A face like an angel She could be anything Emmaline Emma, Emmaline I'm gonna write your name high on that silver screen Emmaline Emma, Emmaline I'm gonna make you the biggest star this world has ever seen At seventeen we were wed I'd work day and night To earn our daily bread And every day Emma would go out Searching for that play That never, ever came her way You know sometimes she'd come home So depressed I'd hear her crying in the back room Feel so distressed And I'd remember back when she was five To the words that used to make Emmaline come alive It was : "Emmaline, Emma, Emmaline, I'm gonna write your name high on that silver screen. Emmaline, Emma, Emmaline I'm gonna make you the biggest star this world has ever seen." It was a cold and dark December night When I opened up the bedroom door To find her lying still and cold Upon the bed A love letter lying on the bedroom floor It read : "Darling I love you, But I just can't keep on living on dreams no more. I tried so very hard not to leave you alone. I just can't keep on trying no more." Emmaline ... Aaargh, Emmaline ... Aaargh ... Emma, Emmaline ... Aaargh ... Emma, Emmaline ... |
Emily gromde grote knurftige straatlampen
te ver van stoep verwijderd was zij boom in dromen schaars verknipt in planten schraler dan het neonlicht Daar zat Emmy te drukken op haar pastelgele bril bleef plakband hangen als koperen stangen in morgenlicht |
Waarom Emily: Omdat Emily al jaren mijn vaste fictieve hoofdpersoon is in mijn verhalen. Ik heb haar nu steeds beter 'leren kennen' en ben benieuwd hoe andere mensen over 'Emily' denken. En uiteindelijk wil ik d.m.v. mijn mening en de mening van anderen Emily 'tot leven wekken'. Een dimensie toevoeggen. Hoe zeg je zoiets?
Emmaline: Ik heb dit gedicht van Hot Chocolate al (Er is ook een versie van de Sisters of Mercy). Maar het gaat iets anders dan hoe jij het hier neerzette. Het heet Emma en in het refrein wordt Emma, Emily gezongen. Niet Emmaline. En nog wat gejoel als 'Emma-ley, Emma-lee, Emma-lae'. Iig bedankt. Ik heb onderhand al een heleboel gedichten verzameld over Emily met hulp van allerlei mensen (ook jullie, emn daarom,: bedankt!!!). Voor nu gaat mijn voorkeur even uit naar verhalen en kunstwerken. Gedichten (voornamelijk songteksten) heb ik voorlopig genoeg. Allemaal hardstikke bedankt! Liefs, Wingetje |
Zie Emily Spelen
Syd Barret Emily tries but misundestands She's only inclined yo borrow somebodys dream 'till tomorrow There is no other day Let's try it another way You'll loose your mind and play three games for may See Emily Play Soon after dark Emily cries She's gazing at trees in sorrow Hardly a sound 'till tomorrow There is no other day Let's try it another way You'll loose your mind and play three games for may See Emily Play Put on a gown that touches the ground Float on a river for ever and ever Emily There is no other day Let's try it another way You'll loose your mind and play three games for may See Emily Play See Emily Play |
"Emily" Bowling For Soup
[VERSE 1] It wasn't supposed to be like this Another dose of unhappiness I gave it all and managed to get shot down yet again So I got drunk Had sex with all your friends You told me to never call your house again [CHORUS] Emily, you saved the day Emily, when you threw me away She was always such a pretty girl Nobody like her in the world A little piece of heavenly That no one else could stand I see her in my dreams at night I see you when I close my eyes I just can't seem to shake you, Emily [VERSE 2] You got your money and I got cast Outside thrown out on my ass In the city with no one else, no where else to go So I hooked up with this model from Singapore Emily, I sure am glad you didn't want me anymore [CHORUS] She was always such a pretty girl Nobody like her in the world A little piece of heavenly That no one else could stand I see her in my dreams at night I see you when I close my eyes I just can't seem to shake you, Emily Yeah Emily, you saved the day Emily, you saved the day Emily, you saved my ass |
Dit topic werd ge-upt met post die niets bijdragen tot dit geheel, deze up-posts zijn dan ook verwijderd. Topic niet gesloten oid omdat er alsnog een bijdrage is geleverd door een ander lid.
Let op de announcement: deel betreffende uppen, en niet alleen in dit topic ;) |
een liedje, van jewel.. maar ik zet em er toch even op.
jewel-emily Woke up to find I lost my mind Lost heart, lost nerve I lost my favorite word - Emily I take my cigarettes I give 'em a smoke Oh god My heart feels froze I've lost something it seems I've misplaced my favorite thing - Emily Where does love go If it can't find a home One moment here then gone With no forwarding address Love no longer has a house Or residence in flesh Take the keys I get in the car To out run this man I'd have to go real far Where mercy wears lace And bottles are thieves Which of these took you from me? Emily I face myself But there's this draft inside Parts of me drowned In perpetual tide I wanna call names I wanna throw things around But no bar can buy Forgiveness another round for Emily I go to the bedroom Turn on the light It's like an empty altar No angel in sight religion with no temple No place to take my worship to No god for my eyes to see No fruit to lay at the feet of Emily Gone Gone |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40. |