Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Het bedenk zelf es een origineel spelconcept topic (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=269405)

wilco984 04-11-2002 18:38

Het bedenk zelf es een origineel spelconcept topic

Ik wou wel es ff weten hoe crea jullie zijn met games..
Wat zou nou de ideale game zijn..
wat moet je doen..
en wat zijn de ingredienten..
NEE!!! dit keer geen 100 meter kantklossen met hindernissen

Ik ben nie zo crea dus komen jullie maar met ideeen en wie weet..
Als spelontwikkelaars hier ook kijken.. wat ik betwijfel...
nee ik beschouw DAVILEX niet als gamedeveloper
BWAAAARK

ABrules 04-11-2002 19:53

Met een loodgietertje op poppetjes springen en dan steeds verder lopen ;) (y)

Olafant 04-11-2002 20:37

een witte bloedcel spelen die het lichaam moet beschermen tegen virussen.. :confused: :confused:

geen idee eik, dat laat ik over aan de gameontwerpers

barkrukkie 04-11-2002 20:56

een 3-d adventure van DBZ :)

volgens mij is zowat wel ieder spelconcept uitgewerkt, behalve dan dat je zelf steeds meer in letterlijke zin een hoofdrol kan spelen. (je eigen foto op je hoofdpersoon 'plakken' kan nu al volgens mij bij sommige spellen)

Rerisen Phoenix 04-11-2002 21:07

een spel waarbij doorsnee aliëns de aarde aanvallen en jij de aarde moet verdedigen in je eentje met een lading brute wapens.

origineel he? :p

Marcade 04-11-2002 21:10

Waar ik het onlangs met iemand over had, een MMORPG met ingebouwde P2P sharing programma.

Voor elke byte een goudstuk betalen; je krijgt goud door als mensen dingen van je downloaden, of door quests te halen. Kan je zeg maar naar een winkeltje lopen en je 'files' te koop aan bieden; of in een winkeltje files kopen.

leek me wel lachen.

Wasp 04-11-2002 21:19

Een Rij-simulator, met de realisme van Live For Speed, de vrijheid en het schade-model van GTA3, met nog een snufje tune-mogelijkheden van Motorcity.

UnknoWn EntiTy 04-11-2002 21:53

dit
je begint als fighter-piloot in een vloot, je klimt steeds verder op in rang, je word bijv. nog kapitein van een groter schip, en op een gegeven moment commandeer je een hele vloot van schepen.

flightsim + 3D-RTS en daartussen nog zoiets als Star Trek: Bridge command.
Lijkt me zeer vet.

MazeMouse 04-11-2002 22:46

Ach. Aangezien ze van alles wel een simulator hebben. Waarom niet eentje waarbij je je eigen telefoon netwerk moet aanleggen. (zoiets als Sim Telephone ofzo of Telephone Tycoon)

Dan kan iedereen even aan den lijve ondervinden hoe moeilijke het wel niet is om KPN te zijn. (of hoe makkelijk :D)

Inf3sted Funk 05-11-2002 11:12

Een enorme online community met een mix van de huiselijkheid en het werken van de sims, en verder een combinatie van maffia, gta 3, max payne en noem alles maar op. Kortom een complete virtuele stad waarin alles mogelijk is, misschien ook nog wel met dat p2p ideetje van Marcade erbij. Je kan dus doen waar je zin in hebt, iedereen die je in de stad tegenkomt is iemand anders die online is. Je kan illegaal wapens kopen en ze neerknallen bijv. Wordt je gearresteerd (ook door online spelers die als politie spelen) krijg je bijv een verbod voor zoveel dagen om te spelen. Gewoon zoiets....

ABrules 05-11-2002 15:17

Real Time Final Fantasy :D (Y) (gelukkig hebben anderen dit ook al bedacht) *ikke wachten op Final Fantasy Crystal*

TLM-Mad Cow 05-11-2002 15:38

Citaat:

barkrukkie schreef:
een 3-d adventure van DBZ :)

volgens mij is zowat wel ieder spelconcept uitgewerkt, behalve dan dat je zelf steeds meer in letterlijke zin een hoofdrol kan spelen. (je eigen foto op je hoofdpersoon 'plakken' kan nu al volgens mij bij sommige spellen)

jaaaaa zekers wel!! DBZ 3D. een goede game!! waahhh!

Vaag mannetje 05-11-2002 17:16

Citaat:

TLM-Mad Cow schreef:
jaaaaa zekers wel!! DBZ 3D. een goede game!! waahhh!
bid for power?

wilco984 05-11-2002 17:39

Ik zat het zo is te lezen en dacht bij mezelf..
ik heb toch wel een ideetje...

Een spel op de pc wat letterlijk de weersomstandigheden nabootst als hoe ze op dat moment in jouw regio zijn.. ook de dag en nacht cyclus zo doet...

en dan een gigantische singleplayer ala MORROWIND..

maar dus met het realtime weathereffect
lijkt me wel heftig

The Crash Bash 05-11-2002 17:43

Een moordenaar spel dat je de sniper van Amerika bent zou fijn zijn en dat je de wapens kunt kopen enzo...

oneMen 05-11-2002 19:00

een soort sex spel ofzow...
weet je wel controls instellen als wrijven W en hard stoten Mouse1
Enne.. dat je ook levels krijgt enzow... en dat je uiteindelijk de eindbaas moet laten klaarkomen...

Nee, ik ben niet sexueel gefrustreerd maar je wou toch iets origineels :o :D (ga me nou niet vertellen dat zoiets al bestaat)

Marcade 05-11-2002 19:19

Citaat:

M n M schreef:
een soort sex spel ofzow...
weet je wel controls instellen als wrijven W en hard stoten Mouse1
Enne.. dat je ook levels krijgt enzow... en dat je uiteindelijk de eindbaas moet laten klaarkomen...

Nee, ik ben niet sexueel gefrustreerd maar je wou toch iets origineels :o :D (ga me nou niet vertellen dat zoiets al bestaat)

Met multiplayer opties? :D :D :D

Kunnen ze in onzin hun geluk niet op. :rolleyes:

wilco984 05-11-2002 19:41

Das tot nu toe de origineelste!!!!!!! vind ik

micra 05-11-2002 19:49

dat je een huurmordenaar bent!

en krijg je opdrachten en moet je vervullen!!

dat lijkt me toff :D

en dan ook in amerika :D

MazeMouse 05-11-2002 20:08

Citaat:

micra schreef:
dat je een huurmordenaar bent!

en krijg je opdrachten en moet je vervullen!!

dat lijkt me toff :D

en dan ook in amerika :D

Hitman iemand?

micra 05-11-2002 20:18

Hitman?

is dat een huurmoordenaar?

zoja oke ik ga het downloaden :D

SuperS 05-11-2002 20:23

dat je streetracer bent en dat je moet racen in een stad (zoals gta3) en dat je geld kunt verdienen, en dat je dan ook 'n eigen garage hebt waar je kunt tunen, en dat je een winkel hebt waar je alle onderdelen kunt gaan halen, en dat je bij 'n gang kunt gaan etc etc

fast and the furious idee

lijkt me wel vet :D

MazeMouse 05-11-2002 20:54

Dat je zelf een protituee bent........(verzin zelf maar verder met jullie fantasie)

En goh wat is er nog meer niet gedaan.....
OWJAH, de 'riolering' sim. Leg een rioleringssysteem aan in een steeds groeiende stad.

Pletterprater 05-11-2002 20:59

Er is al een patch voor unreal tournament geloof ik dat unreal in de omgeving van dragonball veranderd en de characters ook in DBZ poppetjes doet veranderen met gelijke krachten en dergelijke... maar je moet dit maar eens nagaan.

Verder, een bordspel gecombineerd met de pc, bijvoorbeeld met een aansluitingetje, dat het bordspel wordt gekoppeld aan de computer, waardoor de computer precies weet waar wie zich bevind en op een dergelijke manier opdrachten aanmaakt voor het spel, dan wel vragen steld of punten toekent... princiepe heb ik nog niet geheel uitgewerkt :s...

Verder wilden mijn zusjes ook nog een keer een paardensim, waarbij je een manege moet bijhouden, mensen dus moet leren met paarden om te gaan, een rijbak moet hebben, blablabla, weet ik het, ben niet echt paarden liefhebber :s

En (geïnspireerd door een film) een spel waarbij je wel eens waar een huurmoordenaar was, maar dit zelf niet weet (damn, en dat zeg ik nu al, zodat de clue van het verhaal verloren gaat :s) je bent je geheugen kwijt en probeert te achterhalen wie je bent. Ondertussen weet je dat je geen sporen moet achterlaten en kom je verschijdene keren onder vuur te liggen door mede huurmoordenaars. Oftewel, je moet proberen zo veilig mogelijk van plaats naar plaats te reizen met de weet, dat je achtervolgt wordt en de mogelijkheid dat je beschoten wordt. Een omgedraaide wereld dus eigenlijk.

Of simwaterpark, of simschool, of simboot, of simonderwaterwereld, of ja, met sim is zoveel te bedenken :p

UnknoWn EntiTy 05-11-2002 23:39

Citaat:

MazeMouse schreef:
Dat je zelf een protituee bent........(verzin zelf maar verder met jullie fantasie)
simsex....

he bah :p

SuperS 06-11-2002 07:11

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:
simsex....

strak :D, dat je je sim zoveel mogelijk chicks moet late naaie :D

MazeMouse 06-11-2002 10:05

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:
simsex....

Zie je wel. Ik wist dat als ik dat zou posten dat er mensen serieus over zouden nadenken :eek:

independancy wanted 06-11-2002 12:08

Citaat:

SuperS schreef:
dat je streetracer bent en dat je moet racen in een stad (zoals gta3) en dat je geld kunt verdienen, en dat je dan ook 'n eigen garage hebt waar je kunt tunen, en dat je een winkel hebt waar je alle onderdelen kunt gaan halen, en dat je bij 'n gang kunt gaan etc etc

fast and the furious idee

lijkt me wel vet :D

Streetrod is geloof ik precies wat jij zoekt ;)

SuperS 06-11-2002 12:12

Citaat:

independancy wanted schreef:
koel :D

en ziet dat ook een beetje mooi uit?

Wasp 06-11-2002 12:36

Citaat:

independancy wanted schreef:
Neeh man, hij zoekt Street Legal. :)

Screenshot Street Rod:
http://koti.mbnet.fi/otyugh/pelit/20...rod/haaste.gif

Screenshot Street Legal:
http://www.activisionvalue.com/sales...hots/SL_03.jpg

Nuff' said. :)

SuperS 06-11-2002 15:14

Citaat:

Wasp schreef:
Neeh man, hij zoekt Street Legal. :)
Screenshot Street Legal:
*knip*
Nuff' said. :)

veeeet :D
waar down ik dat?

Vaag mannetje 06-11-2002 17:34

Citaat:

SuperS schreef:
waar down ik dat?

Dat down je uit de winkel, DOH

SuperS 06-11-2002 18:05

Citaat:

Vaag mannetje schreef:
Dat down je uit de winkel, DOH
okee :D

*kuch welke site zei je ookalweer?*

UnknoWn EntiTy 06-11-2002 18:34

Citaat:

SuperS schreef:
okee :D

Anders lees je de announcement even door ofzo, dan worden er misschien een paar hersencellen geactiveerd :)

wilco984 06-11-2002 20:16

Citaat:

waar down ik dat?
ER WORD IN DEZE NETTE WERELD NIET GEDOWNLOAD... MUZIEK IS ALLEEN LEGAAL TE VERKRIJGEN.. CEEDEES BRANDEN IS UIT DEN BOZE... HOE HAAL JE HET IN JE BOTTE HOOFD..

Marcade 07-11-2002 12:54

Citaat:

SuperS schreef:
Ik heb een paar images gezien op Direct Connect (http://www.neo-modus.com). Nog niks kunnen vinden op Kazaa.

In de winkel heb ik hem nog niet zien liggen.

Wasp 07-11-2002 15:10

Citaat:

SuperS schreef:
waar down ik dat?

HAHA en dat vraag je aan een forumbaas?
Hoe lang zit je nou op dit forum?
Luister..dat soort vragen mogen hier niet, voor het geval dat je 't nog niet wist.

Marcade 07-11-2002 15:21

Citaat:

Wasp schreef:
HAHA en dat vraag je aan een forumbaas?
Heu het staat onder je naam, dus ik denk dat die het inderdaad vroeg aan een forumbaas? Het kan ook een algemene vraag aan iedereen zijn geweest. Maar in het geval dat je dacht dat hij het aan jou vroeg, ja dan vroeg die het aan een forumbaas he? Dat staat onder je naam; ik neem aan dat je zelf ook wel wist dat je forumbaas was.

Citaat:

Hoe lang zit je nou op dit forum?
Hij zit op het forum sinds 24 januari. Dat staat in zijn info. Ik neem aan als forumbaas zijnde dat je al wel wist dat je het daar kon vinden! duh!

Citaat:

Luister..dat soort vragen mogen hier niet, voor het geval dat je 't nog niet wist.
Luisteren heeft geen zin, tenzij hij een programmaatje heeft dat via de geluidskaart de text op het scherm uitspreekt. Ik denk dat het handiger is als die gewoon alles leest. Is sneller ook.

:rolleyes:

Wasp 07-11-2002 17:14

Citaat:

Marcade schreef:
Heu het staat onder je naam, dus ik denk dat die het inderdaad vroeg aan een forumbaas? Het kan ook een algemene vraag aan iedereen zijn geweest. Maar in het geval dat je dacht dat hij het aan jou vroeg, ja dan vroeg die het aan een forumbaas he? Dat staat onder je naam; ik neem aan dat je zelf ook wel wist dat je forumbaas was.
Dat was sarcastisch bedoeld. Ik hoop dat jij dat ook wel inziet.

Citaat:

Marcade schreef:
Hij zit op het forum sinds 24 januari. Dat staat in zijn info. Ik neem aan als forumbaas zijnde dat je al wel wist dat je het daar kon vinden! duh!
Ook dit was sarcastisch bedoeld.
Ik zal het even voor je uitleggen: Omdat hij blijkbaar niet wist dat je geen zogenaamde 'warez-requests' mag posten, vroeg ik me af waarom hij dat niet wist. Dus vraag ik hem iets sarcastisch. Duh!

Citaat:

Marcade schreef:
Luisteren heeft geen zin, tenzij hij een programmaatje heeft dat via de geluidskaart de text op het scherm uitspreekt. Ik denk dat het handiger is als die gewoon alles leest. Is sneller ook.
:rolleyes:

Gefrusteerd ofzo?
In ieder geval..als je nog meer opmerkingen tegen mij hebt, doe dat dan via email of ICQ ofzo. Die info staat in m'n profiel.

Marcade 07-11-2002 18:40

Wasp = Sarcastische forumbaas.

beware people, lock your doors, close your windows, he's out there. :o

eXo 07-11-2002 21:57

Komt een nieuw origineel spelconcept.

Een eerstepersoons kroeg simulator. Waar je bier moet bestellen totdat je beeld wazig wordt en waar je ook kan gaan knokken met mensen en de barman enzo. Lijkt me komisch.

TLM-Mad Cow 08-11-2002 14:04

Citaat:

Vaag mannetje schreef:
bid for power?
ja dat heb ik een tijdje gespeeld, maar er moeten veel meer moves, betere gameplay en meer servers komen!!

toen k het laatst wilde installeren crashte me hele comp er ook van :p kon ik format c: doen :mad:

the 6th gate 08-11-2002 14:18

waar je het gewone leven kan naspelen ofzo, weet ik t :D

ChuCky16_:-) 08-11-2002 22:37

hee waar kan ik die game: street legal kopen??? dies wreed :D

en trouwens die street rod heb ik egt uren in gestoken om de perfecte kar te maken>>nooit gelukt...altijd geld te weinig....

trouwens als iemand die game: streetrod nog op flop heeft staan zou ik em graag over willen kopen...hij is zoekgeraakt toen we gingen verhuizen :(:(:(:(:(:(

maarre ik heb nog wel een origineel idee...

stel je bent een soort braveheart figuurtje en dan moet je ook een heel eigen kamp maken....speeches houden om mensen te recruteren...vechten voor de eer van schotland enz..... maar dan die veldslagen ook als egt mee te maken...dat je dus niet a la c&c van een afstandje zit te loeren. maar dat je dus ook egt moet meestormen....en dat je bijv links en rechts van je mensen dood gestoken zien worden of aan een wedstrijdje pijlvangen meedoen :)
en dit alles in realtime...dus 1minuut hier is ook 1 minuut daar>>>lekker lang bezig :D plus superrealistisch....verder nog dat je zwaard ook kan breken enz en dat je moet eten....en dat je je eten moet delen als iemand te weinig heeft....ruzies bestrijden... tactieken bespreken met je medestanders....

het mooiste zou dan toch zijn een mega multiplayer optie die het mogelijk maakt om egte mensen te recruteren!!!! stel je voor dat je bijv 1000 mensen hebt...die allemaal hun eigen poppetje besturen....en tegenover je ook nog es 1000 mensen die het zelfde doen....

zoiets dus....als zo een soort spel uit komt...en het is goed speelbaar en het ziet er een beetje normaal uit...wil ik daarvoor wel 200 euro neertellen !!! :)

maarre telt dit als origineel idee???

Vaag mannetje 09-11-2002 10:33

Citaat:

the 6th gate schreef:
waar je het gewone leven kan naspelen ofzo, weet ik t :D
The sims in 1st person.. maar dan ook naar het werk enzo.. en boodschappen doen.. dus niet alleen huis..

Marcade 15-11-2002 23:24

Citaat:

ChuCky16_:-) schreef:
hee waar kan ik die game: street legal kopen??? dies wreed :D
Ik heb hem nergens nog zien liggen. Ben nu aan het proberen de .BIN ervan binnen te krijgen, maar zelfs op DC is die niet bar veel aanwezig.

Kazaa zag ik hem niet eens staan

UnknoWn EntiTy 16-11-2002 06:54

Dat je je eigen dieren kan ontwerpen en die bouwen, en daarmee enorme veldslagen kunt beginnen.

oftewel Impossible creatures van de makers van Homeworld , imho het beste spel sinds Dune II.

Diddl'tje 16-11-2002 12:44

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:
Dat je je eigen dieren kan ontwerpen en die bouwen, en daarmee enorme veldslagen kunt beginnen.

oftewel Impossible creatures van de makers van Homeworld , imho het beste spel sinds Dune II.

]

Dieren bouwen :confused:

Ikedea 21-11-2002 16:50

WAT MIJ GEWELDIG LIJKT IS DIT:

Alles van GTA 3, maar dan nog echter, waarbij mensen ook echt wat doenb, werken gebouwen, huizen alles alles alles. Je zou naar school kunnen gaan, lessen volgen, real-time, ook eruit gestuurd worden alles alles --> Auto's jatten, kopen, gaan werken, huizen inbreken, alles alles alles echt!

Zou helemaal geweldig zijn als dat ook nog is in je eigen omgeving zou zijn! MEGAhit, je eigen virtuele ik!

(y)

anonieme_teddybeer 21-11-2002 16:55

een sniper game
hij moet voldoen aan de volgende eisen:

- geen onzichtbare muren in het spel
- je krijgt je opdrachten via de post
- je moet zelf uitzoeken hoe/wat/waar omgaande je slachtoffer
- je mag zelf weten hoe je deze persoon koud maakt mes/handen/wapen/gif
- het moet zich in een grote stad afspelen, zonder belemmeringen dus het speel veld is oneindig
- je moet gebruik kunnen maken van de telefoon/auto/bus/trein/metro
- je moet wat kunnen kopen in winkeltjes oid
- je moet met de mensen kunnen communiceren
- alle gebouwen moeten toegankelijk zijn

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.