![]() |
Het bedenk zelf es een origineel spelconcept topic
Ik wou wel es ff weten hoe crea jullie zijn met games..
Wat zou nou de ideale game zijn.. wat moet je doen.. en wat zijn de ingredienten.. NEE!!! dit keer geen 100 meter kantklossen met hindernissen Ik ben nie zo crea dus komen jullie maar met ideeen en wie weet.. Als spelontwikkelaars hier ook kijken.. wat ik betwijfel... nee ik beschouw DAVILEX niet als gamedeveloper BWAAAARK |
Met een loodgietertje op poppetjes springen en dan steeds verder lopen ;) (y)
|
een witte bloedcel spelen die het lichaam moet beschermen tegen virussen.. :confused: :confused:
geen idee eik, dat laat ik over aan de gameontwerpers |
een 3-d adventure van DBZ :)
volgens mij is zowat wel ieder spelconcept uitgewerkt, behalve dan dat je zelf steeds meer in letterlijke zin een hoofdrol kan spelen. (je eigen foto op je hoofdpersoon 'plakken' kan nu al volgens mij bij sommige spellen) |
een spel waarbij doorsnee aliëns de aarde aanvallen en jij de aarde moet verdedigen in je eentje met een lading brute wapens.
origineel he? :p |
Waar ik het onlangs met iemand over had, een MMORPG met ingebouwde P2P sharing programma.
Voor elke byte een goudstuk betalen; je krijgt goud door als mensen dingen van je downloaden, of door quests te halen. Kan je zeg maar naar een winkeltje lopen en je 'files' te koop aan bieden; of in een winkeltje files kopen. leek me wel lachen. |
Een Rij-simulator, met de realisme van Live For Speed, de vrijheid en het schade-model van GTA3, met nog een snufje tune-mogelijkheden van Motorcity.
|
dit
je begint als fighter-piloot in een vloot, je klimt steeds verder op in rang, je word bijv. nog kapitein van een groter schip, en op een gegeven moment commandeer je een hele vloot van schepen. flightsim + 3D-RTS en daartussen nog zoiets als Star Trek: Bridge command. Lijkt me zeer vet. |
Ach. Aangezien ze van alles wel een simulator hebben. Waarom niet eentje waarbij je je eigen telefoon netwerk moet aanleggen. (zoiets als Sim Telephone ofzo of Telephone Tycoon)
Dan kan iedereen even aan den lijve ondervinden hoe moeilijke het wel niet is om KPN te zijn. (of hoe makkelijk :D) |
Een enorme online community met een mix van de huiselijkheid en het werken van de sims, en verder een combinatie van maffia, gta 3, max payne en noem alles maar op. Kortom een complete virtuele stad waarin alles mogelijk is, misschien ook nog wel met dat p2p ideetje van Marcade erbij. Je kan dus doen waar je zin in hebt, iedereen die je in de stad tegenkomt is iemand anders die online is. Je kan illegaal wapens kopen en ze neerknallen bijv. Wordt je gearresteerd (ook door online spelers die als politie spelen) krijg je bijv een verbod voor zoveel dagen om te spelen. Gewoon zoiets....
|
Real Time Final Fantasy :D (Y) (gelukkig hebben anderen dit ook al bedacht) *ikke wachten op Final Fantasy Crystal*
|
Citaat:
jaaaaa zekers wel!! DBZ 3D. een goede game!! waahhh! |
Citaat:
|
Ik zat het zo is te lezen en dacht bij mezelf..
ik heb toch wel een ideetje... Een spel op de pc wat letterlijk de weersomstandigheden nabootst als hoe ze op dat moment in jouw regio zijn.. ook de dag en nacht cyclus zo doet... en dan een gigantische singleplayer ala MORROWIND.. maar dus met het realtime weathereffect lijkt me wel heftig |
Een moordenaar spel dat je de sniper van Amerika bent zou fijn zijn en dat je de wapens kunt kopen enzo...
|
een soort sex spel ofzow...
weet je wel controls instellen als wrijven W en hard stoten Mouse1 Enne.. dat je ook levels krijgt enzow... en dat je uiteindelijk de eindbaas moet laten klaarkomen... Nee, ik ben niet sexueel gefrustreerd maar je wou toch iets origineels :o :D (ga me nou niet vertellen dat zoiets al bestaat) |
Citaat:
Kunnen ze in onzin hun geluk niet op. :rolleyes: |
Das tot nu toe de origineelste!!!!!!! vind ik
|
dat je een huurmordenaar bent!
en krijg je opdrachten en moet je vervullen!! dat lijkt me toff :D en dan ook in amerika :D |
Citaat:
|
Hitman?
is dat een huurmoordenaar? zoja oke ik ga het downloaden :D |
dat je streetracer bent en dat je moet racen in een stad (zoals gta3) en dat je geld kunt verdienen, en dat je dan ook 'n eigen garage hebt waar je kunt tunen, en dat je een winkel hebt waar je alle onderdelen kunt gaan halen, en dat je bij 'n gang kunt gaan etc etc
fast and the furious idee lijkt me wel vet :D |
Dat je zelf een protituee bent........(verzin zelf maar verder met jullie fantasie)
En goh wat is er nog meer niet gedaan..... OWJAH, de 'riolering' sim. Leg een rioleringssysteem aan in een steeds groeiende stad. |
Er is al een patch voor unreal tournament geloof ik dat unreal in de omgeving van dragonball veranderd en de characters ook in DBZ poppetjes doet veranderen met gelijke krachten en dergelijke... maar je moet dit maar eens nagaan.
Verder, een bordspel gecombineerd met de pc, bijvoorbeeld met een aansluitingetje, dat het bordspel wordt gekoppeld aan de computer, waardoor de computer precies weet waar wie zich bevind en op een dergelijke manier opdrachten aanmaakt voor het spel, dan wel vragen steld of punten toekent... princiepe heb ik nog niet geheel uitgewerkt :s... Verder wilden mijn zusjes ook nog een keer een paardensim, waarbij je een manege moet bijhouden, mensen dus moet leren met paarden om te gaan, een rijbak moet hebben, blablabla, weet ik het, ben niet echt paarden liefhebber :s En (geïnspireerd door een film) een spel waarbij je wel eens waar een huurmoordenaar was, maar dit zelf niet weet (damn, en dat zeg ik nu al, zodat de clue van het verhaal verloren gaat :s) je bent je geheugen kwijt en probeert te achterhalen wie je bent. Ondertussen weet je dat je geen sporen moet achterlaten en kom je verschijdene keren onder vuur te liggen door mede huurmoordenaars. Oftewel, je moet proberen zo veilig mogelijk van plaats naar plaats te reizen met de weet, dat je achtervolgt wordt en de mogelijkheid dat je beschoten wordt. Een omgedraaide wereld dus eigenlijk. Of simwaterpark, of simschool, of simboot, of simonderwaterwereld, of ja, met sim is zoveel te bedenken :p |
Citaat:
he bah :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en ziet dat ook een beetje mooi uit? |
Citaat:
Screenshot Street Rod: http://koti.mbnet.fi/otyugh/pelit/20...rod/haaste.gif Screenshot Street Legal: http://www.activisionvalue.com/sales...hots/SL_03.jpg Nuff' said. :) |
Citaat:
veeeet :D waar down ik dat? |
Citaat:
|
Citaat:
*kuch welke site zei je ookalweer?* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In de winkel heb ik hem nog niet zien liggen. |
Citaat:
Hoe lang zit je nou op dit forum? Luister..dat soort vragen mogen hier niet, voor het geval dat je 't nog niet wist. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
Citaat:
Ik zal het even voor je uitleggen: Omdat hij blijkbaar niet wist dat je geen zogenaamde 'warez-requests' mag posten, vroeg ik me af waarom hij dat niet wist. Dus vraag ik hem iets sarcastisch. Duh! Citaat:
In ieder geval..als je nog meer opmerkingen tegen mij hebt, doe dat dan via email of ICQ ofzo. Die info staat in m'n profiel. |
Wasp = Sarcastische forumbaas.
beware people, lock your doors, close your windows, he's out there. :o |
Komt een nieuw origineel spelconcept.
Een eerstepersoons kroeg simulator. Waar je bier moet bestellen totdat je beeld wazig wordt en waar je ook kan gaan knokken met mensen en de barman enzo. Lijkt me komisch. |
Citaat:
toen k het laatst wilde installeren crashte me hele comp er ook van :p kon ik format c: doen :mad: |
waar je het gewone leven kan naspelen ofzo, weet ik t :D
|
hee waar kan ik die game: street legal kopen??? dies wreed :D
en trouwens die street rod heb ik egt uren in gestoken om de perfecte kar te maken>>nooit gelukt...altijd geld te weinig.... trouwens als iemand die game: streetrod nog op flop heeft staan zou ik em graag over willen kopen...hij is zoekgeraakt toen we gingen verhuizen :(:(:(:(:(:( maarre ik heb nog wel een origineel idee... stel je bent een soort braveheart figuurtje en dan moet je ook een heel eigen kamp maken....speeches houden om mensen te recruteren...vechten voor de eer van schotland enz..... maar dan die veldslagen ook als egt mee te maken...dat je dus niet a la c&c van een afstandje zit te loeren. maar dat je dus ook egt moet meestormen....en dat je bijv links en rechts van je mensen dood gestoken zien worden of aan een wedstrijdje pijlvangen meedoen :) en dit alles in realtime...dus 1minuut hier is ook 1 minuut daar>>>lekker lang bezig :D plus superrealistisch....verder nog dat je zwaard ook kan breken enz en dat je moet eten....en dat je je eten moet delen als iemand te weinig heeft....ruzies bestrijden... tactieken bespreken met je medestanders.... het mooiste zou dan toch zijn een mega multiplayer optie die het mogelijk maakt om egte mensen te recruteren!!!! stel je voor dat je bijv 1000 mensen hebt...die allemaal hun eigen poppetje besturen....en tegenover je ook nog es 1000 mensen die het zelfde doen.... zoiets dus....als zo een soort spel uit komt...en het is goed speelbaar en het ziet er een beetje normaal uit...wil ik daarvoor wel 200 euro neertellen !!! :) maarre telt dit als origineel idee??? |
Citaat:
|
Citaat:
Kazaa zag ik hem niet eens staan |
Dat je je eigen dieren kan ontwerpen en die bouwen, en daarmee enorme veldslagen kunt beginnen.
oftewel Impossible creatures van de makers van Homeworld , imho het beste spel sinds Dune II. |
Citaat:
Dieren bouwen :confused: |
WAT MIJ GEWELDIG LIJKT IS DIT:
Alles van GTA 3, maar dan nog echter, waarbij mensen ook echt wat doenb, werken gebouwen, huizen alles alles alles. Je zou naar school kunnen gaan, lessen volgen, real-time, ook eruit gestuurd worden alles alles --> Auto's jatten, kopen, gaan werken, huizen inbreken, alles alles alles echt! Zou helemaal geweldig zijn als dat ook nog is in je eigen omgeving zou zijn! MEGAhit, je eigen virtuele ik! (y) |
een sniper game
hij moet voldoen aan de volgende eisen: - geen onzichtbare muren in het spel - je krijgt je opdrachten via de post - je moet zelf uitzoeken hoe/wat/waar omgaande je slachtoffer - je mag zelf weten hoe je deze persoon koud maakt mes/handen/wapen/gif - het moet zich in een grote stad afspelen, zonder belemmeringen dus het speel veld is oneindig - je moet gebruik kunnen maken van de telefoon/auto/bus/trein/metro - je moet wat kunnen kopen in winkeltjes oid - je moet met de mensen kunnen communiceren - alle gebouwen moeten toegankelijk zijn |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26. |