![]() |
Opeth - Deliverance
Jaja, hij is vandaag uitgekomen. :)
Meningen graag. ;) Ik vind em echt gruwelijk goed. :) Alle nummers zijn eigelijk zoals al het eerdere werk van Opeth; lang, (bijna 62 minuten voor 6 nummers), sfeervol, episch, en ondanks de lengte genoeg afwisseling in de nummers. Vooral de drummer is lekker op dreef, hij is ook veel meer aanwezig dan op de vorige albums. De zang is voornamelijk grunt, afgewisseld met cleane zang. (echter wel minder cleane zang dan op de vorige albums) Eén minpuntje; er hadden toch wel wat meer akoustische en clean gezongen stukjes in gemogen wat mij betreft, niet alleen omdat die zo gruwelijk mooi zijn, maar sowieso om het geheel een beetje in balans te brengen, en vooral om voor genoeg contrast te zorgen. Het contrast heb ik altijd één van de sterkste punten van de muziek van Opeth gevonden, het contrast maakt het zoveel mooier. Dit had naar mijn gevoel net ietsje meer gekund. Maar ondanks dat blijft het gewoon een gruwelijk goeie, sfeervolle cd. De volgende cd, Damnation, komt trouwens in maart uit, en wordt, in tegenstelling tot Deliverance, een rustige, experimentele cd. Ben benieuwd. :) |
het is ook de bedoeling dat deze cd wat steviger zou worden aangezien der in maart 2003 nog een cd uitkomt met alleen maar rustige nummers :) (hoo dat staat al onder jouw post :p)
verder is de cd weer erg goed, elk nummer heeft weer z'n ontzettend goede momenten vooral die laatste 3 minuten van et nummer Deliverance, lekker aanstekelijk |
de nadruk wordt op dit album meer gelegd op de deathmetal-kant van Opeth, en minder op het rustige, akoestieke.
één van de mooie dingen aan Opeth vond ik altijd de integratie tussen de harde en de zachte sound, cleane zang en grunt, verpakt in één nummer. het contrast dat zo opgewekt werd maakte het geheel spannend, onvoorspelbaar. wat ik nu hoor in Deliverance is een aaneenschakeling van ingewikkelde deathmetal gitaarriffs vrijwel zonder rust erin. dat maakt Deliverance in de eerste plaats minder sfeervol, en vermoeiender om naar te luisteren. waar ik bij Blackwater Park of My Arms Your Hearse met gemak de hele cd in één ruk kon afluisteren, heb ik hier al genoeg na 2 nummers. helaas. dit vind ik persoonlijk de minste van alle Opeth-werken. nu maar wachten op Damnation. ik vind zowiezo de beslissing van Akerfeldt en consorten om hun sound (hard/zacht) te splitsen erg jammer. de schoonheid van Opeth lag bij mij voor een erg groot deel in de wisselwerking tussen bruut en rustig. voor mij kunnen die twee kanten van Opeth niet zonder elkaar. om het nog maar een keer te zeggen. met vriendelijke groet, S. Enigma |
Citaat:
Wreath Deliverance A Fair Judgement For Absent Minds Master's Apprentices By The Pain I See In Others bij dit soort bands moet je altijd het gehele album downen. of kopen natuurlijk. |
Citaat:
Deliverance is trouwens wel meer representatief voor de rest van de cd. |
kheb em vandaag ook gekocht :)
|
ik heb vandaag de nieuwe godspeed you black emperor! gekocht... Opeth haal ik nog, om het ontopic te houden... ;)
|
Citaat:
ik ga de nieuwe Opeth niet halen denk ik.. |
wat ik vergeten was: A Fair Judgement is anders een behoorlijk 'rustig' nummer
|
Zijn er eigelijk ook gruntloze nummers op die CD?
|
Citaat:
A Fair Judgement heeft behoorlijk veel cleane zang |
ik ga em kopen :)
|
hmmm heerscht
|
Citaat:
|
Citaat:
ik vind Deliverance trouwens wel een hele goeie cd, daar niet van maar hij moet het af leggen tegen een Blackwater Park of My Arms, Your Hearse. |
afleggen tegen BWP nee, tegen MAYH ja :)
|
ach en een keer experimenteren door een stevig en een rustig album los van elkaar te maken kan nooit kwaad
|
ehm ja, ik ga zo dadelijk een bestelling doen bij displeased, dan heb ik ook meteen amon amarth, behemoth en nog wat andere dingen.
|
Ah mooi, nieuwe album van Opeth uit...halen!!! Eens even kijken wat de heren er dit keer van gemaakt hebben.
|
whoaaaaaaa hijs echt geniaal (y)
|
en nog steeds heb ik hem niet gehoord :(. Schande.
Ik ga hem maar downen denk ik. of ik koop hem deze week, maar ben benieuwder naar die maart cd |
Heb hem een paar dagen geleden opgehaald. Vind het niet zo erg dat ie wat steviger is, het lijkt alleen alsof het daardoor ook meteen wat eentoniger is geworden, ik zou het bijna saaier noemen...vooral het laatste stuk van Delivernace hoewel het wel een goed nummer is, en ontzettend in je kop blijft zitten (sinds ik m voor het eerst hoorde 3 dagen dus ofzo :D) maar ja...
Hij is toch zeker wel de moeite waard om te kopen, eigenlijk alleen al om de solo van A Fair Judgement (volgens mij) hoe die zo mooi overgaat van hard naar zacht.... Ben ook heel erg benieuw naar Damnation trouwens... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18. |