![]() |
Echte vrienden?
Een aantal weken geleden ben ik in een 'dipje' geraakt vanwege rotcijfers. Het gaat gelukkig nu wel wat beter. De hele dag was ik sjagrijnig en had geen zin in dingen. Mijn twee zogenaamde 'vrienden' konden dit duidelijk aan mij zien. We hadden toevallig werkweek waar ze veel met elkaar optrokken. Opzich maak ik daar geen probleem van. Ze mogen dat gerust doen, maar wat ik wel erg zwak vind is dat ze vanaf dat moment de hele tijd mij hebben geprobeerd te ontwijken. Ze zeiden geen woord tegen me, vroegen ook niet wat er aan de hand was enz. Hun plotselinge gedragsverandering irriteerde me. Ik voelde me gewoon ontzettend rot en ik voelde me nog rotter toen ze me lieten 'vallen'. Als antwoord op hun gedrag, heb ik ze ook maar zoveel mogelijk geprobeerd te ontwijken. Ik zat immers in een dipje wat iedereen wel kan begrijpen. Misschien is het mijn fout geweest om zo te handelen, maar ja op dat moment had ik dus nergens zin in en ik wilde hun bovendien niet storen met mijn problemen aangezien ze zo naar de werkweek hadden uitgekeken.
Vandaag deed ik weer normaal. Had normale gesprekken met ze. Op een gegeven moment dwaalde we met ons onderwerp af waar we vervolgens over die weken hadden waar ik me rotvoelde. Ze vroeg me waarom ik zo sjaggie was enzo. Toen ik zei dat het vanwege school was, reageerde ze erg verbaasd. Ze zei dat ze op een gegeven moment helemaal zat van me werd omdat ik de hele tijd sjaggie was. Haar precieze woorden waren: "Ik probeerde een leuke grap te maken en je lachte niet. Ik dacht toen echt stik ff." Dit kwam best wel hard aan. Ik had al het vermoeden dat het geen echte vrienden waren. Vrienden zijn er toch voor om elkaar te helpen in goede en slechte tijden? Blijkbaar heb ik zulke vrienden niet. Ze hebben me gewoon keihard laten vallen, tenminste zo ervaar ik het. Nu ze die opmerking van vandaag maakte, weet ik zeker dat ze het niet waard zijn. Gelukkig heb ik zelf de kracht gehad om mezelf uit dat dipje te halen. Maar ja, als ik een fijn gesprek had gehad over mijn probleem, was dit misschien wel eerder gebeurd. Dit moest ik gewoon ff kwijt :) Wat verstaan jullie overigens onder (echte) vrienden? |
Tja, ik heb ontdekt dat ik totaal geen echte vrienden had. Tot ik zekere personen leerde kennen via internet.
Dus ik heb er nu wel. En jah, vrienden dienen elkaar te helpen als het kut gaat. En niet zoiets te hebben van 'stik ff' want dan zou ik dus denken 'ja, stik zelf' en vertrekken en nieuwe 'vrienden' zoeken. |
Jah, vrienden...Ik denk inderdaad dat dit geen echte vrienden zijn. Zoiets zeg je niet tegen je vrienden:mad: Ik herken het wel een beetje, een aantal van mn vrienden (en dan vooral 1) die verwacht wel van mij dat ik vraag wat er is, dat ik om haar geef en dat ik doe wat zij van mij verlangt, maar zodra ik iets heb dan isset allemaal wel goed.. Dan is het niet belangrijk en dan loopt ze over mijn gevoelens heen. Wuift ze weg, negeert ze, lacht erom en komt me sowieso niet achterna als ik wegloop ofzow..
Je kan geen vriend met iemand zijn die niet dezelfde definitie van vriendschap heeft.. |
[QUOTE]
Je kan geen vriend met iemand zijn die niet dezelfde definitie van vriendschap heeft.. /QUOTE] Ik ben sprakeloos, gelukkig kan ik nog typen. |
Citaat:
Hmmz weer zo'n waardeloos verhaal van me...... |
Citaat:
Helemaal geen waardelos verhaal! Snap wat je bedoelt hoor ;) |
Citaat:
|
vrienden, zijn in mijn ogen mensen die je midden in de nacht wakker kunt maken omdat je in de shit zit.
maar het kan ook zijn dat je gewoon soms echt knallende ruzie hebt, lost zich zelf wel weer op. heb hier ervaring mee dus... maar echt vrienden zijn zeldzaam ik ga met veel mensen om maar 1 is er maar een echt vriendin en ik heb dan nog wel een vriend (geen verkering) verder niemand. als je 1 echte vriend heb mag je al heel erg blij zijn er zijn er genoeg die er geen hebben. |
Echte vrienden?
Moet ik nog vinden :\ Een echte vriend steunt me door dik en dun, is er voor me wanneer ik hem/haar nodig heb. Helpt me waar hij kan, als dat nodig is. Ik moet ermee kunnen lachen en huilen. Hij/zij/het ;) begrijpt me snel, weet zo ongeveer wat ik denk, en bestaat niet.. :\ :( |
echte vrienden zijn niet oppervlakkig, EN je kan er mee discusseren.
voor mij de beste methode om ze er uit te filteren. |
Ik heb mijn vrienden leren kennen toen mij moeder overleed, mensen waarmee ik elke dag optrok, mee uit ging, vanalles lieten me vallen......van een hel groep van 1 iemand een kaartje gehad en ze kwamen neit naar de rouwdienst omdat ze mijn moeder niet kenden..........
Andere vrienden waardeerde ik avnaf dat moment veel meer, en nu weet ik van een aantal dat ik echt op hen kan bouwen, het is nu nog geen twee maanden geleden, maar de meeste lijken het alweer "vergeten" te zijn, een aantal anderen vragen er nog naar en dat waardeer ik heel erg. Ik vind dat je vrienden mensen moeten zijn die je blijven steunen door dik en dun, die altijd voor je klaar staan en met wie ej kan lachen en huilen. Klinkt misschien heel vreemd, veel van jullie zullen denken dat die mensen niet bestaan maar ik heb er een aantal en hen wil ik echt nooit meer kwijt. En degene die je om zoiets laten vallen, vergeet hun, ze zijn de moeite en tijd die je in hen stopt niet waard. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik probeer wel normaal tegen hun te doen, maar ja het is aan de andere kant ontzettend hypocriet om dat te doen. Het heeft voor mij ook geen zin om het recht tegen hun gezicht te zeggen en vervolgens ruzie maken, tis toch niet het waard. Ik ben overigens vandaag weer wat 'wijzer' geworden. Een andere vriendin zei weer dat ze pissed om me was, omdat ik voor een sportactiviteit niet kwam opdagen. Ik had me gewoonweg verslapen en dit wist ze niet eens! En dan meteen pissed op me worden *zucht*. Dit zei ze overigens als een soort herinnering aan die dag: "Ohja, we waren toen zo pissed op jou." Naja, ik moet gewoon in mijn achterhoofd houden dat ze het niet waard zijn. Ik zal dit iig hen nooit vergeven. |
Het is slechts een kwestie van tot je zogenaamde echte vrienden je laten vallen. ik heb dit al verschillende keren meegemaakt. ik heb geen echte vrienden, en mensen die beweren dat ze die wel hebben moeten gewoon nog leren hoe het zit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb 1 'vriendin' die gewoon alles voor zig zelf opeist!
heeft ze een nieuwe jas dus wij owleuk want ze negeerde ons haast al de hele dag zegt ze op een heel kattige toon misschien kunne jullie om details vragen ofzow! jah misschien stom van ons dat we alleen ow leuk! zeide maar zei loopt alleen te zeure dat wij teveel met 2 jongens om gaan maar zij mag wel met 2 jongens zitte kutte terwijl ze een vriend heeft en ons dan negere! |
echte vrienden?
dat zijn de mensen die nog naast je staan als je niets meer hebt dat zijn echte vrienden |
Citaat:
|
[QUOTE]NVIP schreef:
Citaat:
|
ik weet precies wat je bedoelt, ik heb ook van die nep-vrienden zegmaar, maar ik weet nu wie het zijn (bijna al mn 'vrienden dus' ) en zo lang ik besef dat ik geen ene flikker aan ze heb gaat het goed. Ik heb een echt goede vriend, ik die ken ik nou al 8 jaar ofzow, en wij laten mekaar nooit zitten. En via internet heb ik wat goede vrienden leren kennen.
Maargoed, zo lang ik dus besef dat ik geen ene ruk aan die lui heb gaat het wel goed.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39. |