Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Ik kan niet meer.... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=269857)

Heleentjuh 05-11-2002 10:27

Ik kan niet meer....

Ik zal even mijn verhaal vertellen....

Ik heb donderdag bloed laten prikken omdat ik misschien wel pfeiffer heb...Vrijdag thuis gebleven omdat ik moe was, en zaterdag moest ik ook thuis blijven...

Thuis is er hier altijd ruzie...Elke dag....Mijn vader die werkt 5 dagen in de week in amsterdam en woont daar dan ook en komt in het weekend thuis...Das ook niet voor niks...
Mijn vader en ik zijn zaterdagmorgen het centrum in geweest voor een nieuwe telefoon voor mij...Toen had ie ook een paar nieuwe boxen mee genomen voor de pc....Dat vond mijn moeder niet zo mooi en werd dus kwaad....
Ik mocht dus niet uit...Maar ik wilde persee uit...Het idee dat ik misschien wel pfeiffer heb benauwd me, dan kan ik alles weer opgeven....Dus ik ben best wel door gedraaid...Mijn ouders hadden mijn tas afgepakt met telefoon en alles...Toen ben ik naar buiten gerend en mijn broer me achterna en mijn vader heeft me aan m'n haren weer naar binnen gesleurd en een paar trappen verkocht...(hij wist ook niet wat hij moest doen, ik was onhandelbaar) mijn moeder had smsjes gelezen...En ze beschuldigde mij er mooi even van dat ik vanalles had doorgeluld aan iedereen over m'n vaders verleden en dat nu heel heerenveen het wist....
Toen had ik het niet meer...had ik m'n tas gepakt....En ik zou wel uit het raam springen....Dat was toch wat te hoog, dus heb ik toch maar niet gedaan...Toen kwam m'n vader binnen om met me te praten....Hij wil wel weg bij m'n moeder maar das zo moeilijk allemaal...Toen begon ik te hyperventileren, viel bijna flauw....
Ik dacht altijd dat ik alles wel aankon....En dat ik niet zo'n depressief meisje zou worden....
Ik kwam gisteren thuis van m'n werk, was half 11 's avonds en ze zegt niks tegen me en wat ze zei was erg hatelijk....
Ik ben nu zover dat ik ga stoppen met school en wel ga werken en op mezelf ga...Een vriendin van mij wil ook op haarzelf...Dus dan kunnen we mooi samen....

Sorry ik moest dit even kwijt...

Heleentjuh 05-11-2002 11:12

Citaat:

testout.com schreef:
*knuffel* Tja. Ik ben niet goed in oppeppende verhaaltjes :( (n)

Maar als je me nodig heb, mag je me mailen ofzo. Ik heb ook veel ruzie gehad met me ouders. En me broertje slaat me ook. Ik ben ook onhandelbaar (geweest) nu is het minder. Omdat ik van 9 tot 18.00 op school zit. En dan kan ik minder ruzie maken enzo.

Maar ik ben ook lastig. Ben ziek (niet ernstig ofzo) en heb het daar soms moeilijk mee. En ik ben ook depressief (geweest) En snel weer depri. Ik heb er ook vaak aan gedacht om weg te lopen. Maar wat moet ik zonder geld, zonder huis, bovendien heb ik me medicijnen nodig :(

Maargoed ik begin weer te zeiken :rolleyes: (n) Sorry...

Nou als je me nodig heb: juliabesnard@hotmail.com

Knuffel

:)
Gelukkig staat mijn vader achter mij....Die gaat nu ook eerst een tussenoplossing zoeken...Hij is het ook zat....Hij kan nooit wat goed doen volgens mijn moeder.... :)

Wasteland 05-11-2002 11:35

Citaat:

Heleentjuh schreef:
Ik zal even mijn verhaal vertellen....

Ik heb donderdag bloed laten prikken omdat ik misschien wel pfeiffer heb...Vrijdag thuis gebleven omdat ik moe was, en zaterdag moest ik ook thuis blijven...

Thuis is er hier altijd ruzie...Elke dag....Mijn vader die werkt 5 dagen in de week in amsterdam en woont daar dan ook en komt in het weekend thuis...Das ook niet voor niks...
Mijn vader en ik zijn zaterdagmorgen het centrum in geweest voor een nieuwe telefoon voor mij...Toen had ie ook een paar nieuwe boxen mee genomen voor de pc....Dat vond mijn moeder niet zo mooi en werd dus kwaad....
Ik mocht dus niet uit...Maar ik wilde persee uit...Het idee dat ik misschien wel pfeiffer heb benauwd me, dan kan ik alles weer opgeven....Dus ik ben best wel door gedraaid...Mijn ouders hadden mijn tas afgepakt met telefoon en alles...Toen ben ik naar buiten gerend en mijn broer me achterna en mijn vader heeft me aan m'n haren weer naar binnen gesleurd en een paar trappen verkocht...(hij wist ook niet wat hij moest doen, ik was onhandelbaar) mijn moeder had smsjes gelezen...En ze beschuldigde mij er mooi even van dat ik vanalles had doorgeluld aan iedereen over m'n vaders verleden en dat nu heel heerenveen het wist....
Toen had ik het niet meer...had ik m'n tas gepakt....En ik zou wel uit het raam springen....Dat was toch wat te hoog, dus heb ik toch maar niet gedaan...Toen kwam m'n vader binnen om met me te praten....Hij wil wel weg bij m'n moeder maar das zo moeilijk allemaal...Toen begon ik te hyperventileren, viel bijna flauw....
Ik dacht altijd dat ik alles wel aankon....En dat ik niet zo'n depressief meisje zou worden....
Ik kwam gisteren thuis van m'n werk, was half 11 's avonds en ze zegt niks tegen me en wat ze zei was erg hatelijk....
Ik ben nu zover dat ik ga stoppen met school en wel ga werken en op mezelf ga...Een vriendin van mij wil ook op haarzelf...Dus dan kunnen we mooi samen....

Sorry ik moest dit even kwijt...

Hallo Heleen,

Wat een gebeurtenissen. Je zegt het op een duidelijke manier. Alleen heb je al nagedacht over de verantwoordelijkheid die je moet opbrengen wanneer je op kamers woont? Ik zeg niet dat je het niet kan, integendeel, lijkt me een wijs besluit! Toch zou ik als ik jouw was proberen weer naar school te gaan.

Weet je al waar en wanneer je op kamers gaat? Hoe is het nou thuis bij jullie, is de rust al wat weder gekeerd?

Heleentjuh 05-11-2002 12:05

Citaat:

Wasteland schreef:
Hallo Heleen,

Wat een gebeurtenissen. Je zegt het op een duidelijke manier. Alleen heb je al nagedacht over de verantwoordelijkheid die je moet opbrengen wanneer je op kamers woont? Ik zeg niet dat je het niet kan, integendeel, lijkt me een wijs besluit! Toch zou ik als ik jouw was proberen weer naar school te gaan.

Weet je al waar en wanneer je op kamers gaat? Hoe is het nou thuis bij jullie, is de rust al wat weder gekeerd?

Mijn vader die heeft me net gebeld...en die gaat bij m'n moeder weg....Wat ben ik blij....Hij gaat opzoek naar een woonruimte :)

Heb net gesprek op school gehad...En ik ga niet stoppen, ga m'n best nu doen...dat probeer ik ook al is het zo moeilijk...
Ze weten nu wat er aan de hand is....Ik zou het eerst niet vertellen omdat ik het niet nodig vond...

Ik krijg zometeen de uitslag of ik pfeiffer heb... :(

Orion16 05-11-2002 12:16

Hoi Heleen,

Ik heb ook Pfeifer gehad, en het is niet bepaald het leukste wat je kan gebeuren... Sommige mensen zijn er gevoelig voor, andere niet. Het hoeft niet altijd door zoenen te komen, want ik heb het afgelopen halfjaar niet gezoend dus.. Het kan ook komen doordat je gedronken hebt uit andermans glas, dat diegene pfeifer had zonder dat je het zelf wist. Maar het stomme is dat je voor een heleboel dingen gewoon te moe bent, mijn advies luidt, heb je pfeifer, ga vroeg naar bed (vooral heel veel slapen!) en slaap uit tot aan het begin van de middag. Ga eens lekker lang in bad zitten, ontspant echt. Voel je je fit genoeg om naar buiten te gaan, doe dat, buitenlucht doet goed! Dit is tenminste wat je er zelf aan kunt doen..

Veel sterkte, ik hoop dat er toch nog wat positiefs komt uit die test.

Heleentjuh 05-11-2002 12:27

Citaat:

Orion16 schreef:
Hoi Heleen,

Ik heb ook Pfeifer gehad, en het is niet bepaald het leukste wat je kan gebeuren... Sommige mensen zijn er gevoelig voor, andere niet. Het hoeft niet altijd door zoenen te komen, want ik heb het afgelopen halfjaar niet gezoend dus.. Het kan ook komen doordat je gedronken hebt uit andermans glas, dat diegene pfeifer had zonder dat je het zelf wist. Maar het stomme is dat je voor een heleboel dingen gewoon te moe bent, mijn advies luidt, heb je pfeifer, ga vroeg naar bed (vooral heel veel slapen!) en slaap uit tot aan het begin van de middag. Ga eens lekker lang in bad zitten, ontspant echt. Voel je je fit genoeg om naar buiten te gaan, doe dat, buitenlucht doet goed! Dit is tenminste wat je er zelf aan kunt doen..

Veel sterkte, ik hoop dat er toch nog wat positiefs komt uit die test.

Thnx :)

lake bodom 05-11-2002 13:12

hmz minderz zeg...
kheb hier thuis ook best vaak ruzie, maar niet zo erg als bij jou thuis denk ik... kzou ook zo snel mogelijk uit huis willen maar kheb daar helemaal geen geld voor enzo.. dus kblijf nog wel een tijdje wachten
kan je ook niet bij je vader gaan wonen dan??
nah khoop iig dat t snel goedkomt...
en dat je geen pfeifer hebt he...
suc6

Wasteland 05-11-2002 14:15

Citaat:

Heleentjuh schreef:
Mijn vader die heeft me net gebeld...en die gaat bij m'n moeder weg....Wat ben ik blij....Hij gaat opzoek naar een woonruimte :)

Heb net gesprek op school gehad...En ik ga niet stoppen, ga m'n best nu doen...dat probeer ik ook al is het zo moeilijk...
Ze weten nu wat er aan de hand is....Ik zou het eerst niet vertellen omdat ik het niet nodig vond...

Ik krijg zometeen de uitslag of ik pfeiffer heb... :(

Ben blij dat er al een aantal oplossingen zijn. Alles komt goed, laat maar ff horen of je pfeiffer hebt.........

Pletterprater 05-11-2002 14:26

Citaat:

Wasteland schreef:
Ben blij dat er al een aantal oplossingen zijn. Alles komt goed, laat maar ff horen of je pfeiffer hebt.........
Op kamers is niet zo'n groot probleem hoor, kost alleen wel een aardig zakcentje en dus zou je ontzettend veel moeten werken om weinig over te houden, vooral op een dergelijke leeftijd waarbij de minimumlonen nog zeer laag zijn. Een goede scholing is zeer belangrijk, het is dus ook goed dat je er nu voor hebt gekozen door te gaan hiermee. Mocht je overigens problemen hebben thuis te studeren, vooral aangezien er tegenwoordig veel problemen bij je thuis schijnen te zijn, probeer dan bij een vriendin te studeren, of op school. Met pfeifer heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je niet over inlichten, hoop in ieder geval dat je het niet hebt ;).

Veel succes met de thuis situatie.

Heleentjuh 05-11-2002 14:56

Ik heb geen pfeiffer maar daar zijn de problemen nog niet mee opgelost....
Ik hoop dat mijn vader snel een huis vindt... :)

Wasteland 05-11-2002 15:07

Citaat:

Heleentjuh schreef:
Ik heb geen pfeiffer maar daar zijn de problemen nog niet mee opgelost....
Ik hoop dat mijn vader snel een huis vindt... :)

Gezondheid is het belangrijkste Heleen, in ieder geval 1 probleem minder. Nou inderdaad nog afwachten hoe de thuis situatie zich zal gaan voortzetten........ Laat het maar weten als er iets is. Ik ben der altijd...........

P.S eei pletterprater, niet van die professionele antwoorden ;)

Pletterprater 05-11-2002 15:25

Citaat:

Wasteland schreef:
Gezondheid is het belangrijkste Heleen, in ieder geval 1 probleem minder. Nou inderdaad nog afwachten hoe de thuis situatie zich zal gaan voortzetten........ Laat het maar weten als er iets is. Ik ben der altijd...........

P.S eei pletterprater, niet van die professionele antwoorden ;)

Ach joh, je kent me :p, zo ben ik nu eenmaal ;)

Wasteland 05-11-2002 15:28

Citaat:

Pletterprater schreef:
Ach joh, je kent me :p, zo ben ik nu eenmaal ;)
Jaaaaaa indeed....... (y) :)

Miss Helena 05-11-2002 18:55

En een naamgenoot en iemand die zich ook rot voelt :(
Ik heb je verhaal gelezen, en ik kan heel goed begrijpen dat je blij bent dat je ouders uit elkaar gaan... In sommige gevallen is t gewoon beter, hoe moeilijk ook. Hopelijk gaat t nu beterder allemaal.
Wat fijn voor je dat je geen Pfeiffer hebt! Ik heb t nu, en ik word er echt gek van! Zorg goed voor jezelf, dat is heel erg belangrijk nu. Ook al heb je geen Pfeiffer, toch ben je moe. Dat heeft ook zo zn redenen. Heel veel sterkte, mocht je willen praten: heleen_hpvd@hotmail.com. *knuf* Heleen.

Wasteland 06-11-2002 17:15

Citaat:

Miss Helena schreef:
En een naamgenoot en iemand die zich ook rot voelt :(
Ik heb je verhaal gelezen, en ik kan heel goed begrijpen dat je blij bent dat je ouders uit elkaar gaan... In sommige gevallen is t gewoon beter, hoe moeilijk ook. Hopelijk gaat t nu beterder allemaal.
Wat fijn voor je dat je geen Pfeiffer hebt! Ik heb t nu, en ik word er echt gek van! Zorg goed voor jezelf, dat is heel erg belangrijk nu. Ook al heb je geen Pfeiffer, toch ben je moe. Dat heeft ook zo zn redenen. Heel veel sterkte, mocht je willen praten: heleen_hpvd@hotmail.com. *knuf* Heleen.

Da's lief van je!!!!

Heleentjuh 12-11-2002 18:38

Ik weet het niet meer....het ging dit weekend goed...tenminste dat dacht ik... :(
Maar ik sta er gewoon tussen in....Mijn moeder denkt dat ik mijn vader overal om bel als m'n moeder weer iets "fout" doet...
Nu hebben ze weer ruzie...
Ik zit er nu weer over na te denken om te kappen met school...
Mijn moeder zit tegen ons te zeuren over m'n vader maar zelf trekt ze geen bek tegen hem over.... :(

Quiana 12-11-2002 18:47

*gaat stiekem even preken :o*
Stoppen met school is echt niet zo slim..
Werken word je misn na een tijdje weer spuugzat,
en een opleiding heb je hard nodig.
Als je dan weer moet beginnen,
kan je met mensen id klas komen die
jonger dan je zijn, je voelt je ouder,
je moet weer wennen, en alles duurt alleen maar langer.
Tuurlijk, ik kan niet zeggen of je moet stoppen,
maar probeer het gewoon..
Je school weet dat je (misschien) pfeiffer hebt,
dan kunnen ze er rekening mee houden
dat het niet altijd even lekker zal gaan.
Probeer het iig vol te houden,
ga desnoods halve dagen oid.
Misn kan je met je ouders praten ofzo,
goed uitpraten, misverstanden ed oplossen..
Naja, je zal t al wel geprobeerd hebben..
Kweenie, k hoop dat het snel weer beter gaat..
Sterkte :)

Heleentjuh 12-11-2002 19:38

Citaat:

Betamethason schreef:
*gaat stiekem even preken :o*
Stoppen met school is echt niet zo slim..
Werken word je misn na een tijdje weer spuugzat,
en een opleiding heb je hard nodig.
Als je dan weer moet beginnen,
kan je met mensen id klas komen die
jonger dan je zijn, je voelt je ouder,
je moet weer wennen, en alles duurt alleen maar langer.
Tuurlijk, ik kan niet zeggen of je moet stoppen,
maar probeer het gewoon..
Je school weet dat je (misschien) pfeiffer hebt,
dan kunnen ze er rekening mee houden
dat het niet altijd even lekker zal gaan.
Probeer het iig vol te houden,
ga desnoods halve dagen oid.
Misn kan je met je ouders praten ofzo,
goed uitpraten, misverstanden ed oplossen..
Naja, je zal t al wel geprobeerd hebben..
Kweenie, k hoop dat het snel weer beter gaat..
Sterkte :)

Ik heb geen pefeiffer gelukkig...En het gaat nu alweer wat beter :)
Ik wacht het nog wel ff af :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.