Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Tarot (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=269931)

fiepje 05-11-2002 12:16

Tarot

ey iedereen,

ik heb een vraagje over kaarten leggen...
want ik wil binnekort gaan oefenen(moet nog kaarten gaan kopen)maar ik weet dus niet zo veel van tarot, hoe ik ze moet leggen enzo bedoel ik dan...
dus heeft iemand tips voor me over tarot?
alvast bedankt!

enne btw, hoe spreek je t eigenlijk uit?
want sommige zeggen tarot, maar andere zeggen taro....

DUS IEMAND AUB SUGGESTIES?????

Silver Moonfox 05-11-2002 12:25

Het beste wat je kunt doen is een set kopen van boek+kaarten. Maar dr zijn echt een heleboel verschillende soorten tarotkaarten. Maar vaak staat er in de winkel een standaard waar je voorbeelden van spellen kunt bekijken. En anders kun je hier ook nog kijken voor voorbeelden: http://www.salemtarot.com/tarotdeck.html Dat is een onderdeel van Salem Tarot een heel goede site over tarot.

Veel succes

"Beltaine" 05-11-2002 13:14

Ik heb gehoord dat je het beste met het Riderpack van A.E. Waite kunt beginnen. Deze kun je idd met boekje en kaarten tegelijk kopen.

Sask!a 06-11-2002 16:09

De set die Beltaine bedoelt wordt ook wel "Rider Waite" genoemd. Deze heb ik ook, het boek "de spiegel van je leven" zat er ook bij, daar worden alle kaarten en verschillende leggingen in uitgelegd. De set (kaarten+boek) kostte €13.
Veel succes er mee!

Trouwens, ik zeg altijd Taro.

Liefs Saskia

fiepje 06-11-2002 17:29

bedankt voor jullie tips, ik kan er wel wat mee denk ik :)
en iedereen, als je nog wat weet, blijf lekker reageren dan heb ik er ook meer aan!

enne ik zeg ook taro, ik vind tarot niet eens klinken... :)

Hannibal 06-11-2002 20:09

Ik vond tarot ook niet klinken, zei als kind altijd taaroo, maar het is toch echt tarot.
Je kan een klassiek spel kopen, er zijn 4 versies geloof ik, of een moderner met een onderwerp dat je zelf aanspreekt.

Sidhe 07-11-2002 21:31

Heb zelf Crowley's tarot (weet niet of je Crowley zo spelt ;)), met het boekje dat erbij hoort.

Ik heb gehoord (of gelezen, geloof in een ander topic over tarot) dat je het het beste kunt leren van iemand die al wat meer ervaring heeft met tarot leggen.

Andora 08-11-2002 12:25

ikzelf heb Rider Waite en een apart boekje erbij * ff opzoeken* 'Tarot' rituelen, fantasieen, feiten van Heidemarie H. Pielmeier.
In dat boekje staat wat uitleg, een paar leggingen en de betekenis van de kaarten (wat ik zelf wel handig vind, omdat ik zelf nog niet goed doorheb wat ze betekenen en bij twijvel het dan op kan zoeken.)

succes, Blackdolfin

fiepje 08-11-2002 17:37

nog meer bedankt! :)

ik ken alleen niemand in me omgeving die kaarten legt....
dus dan moet ik t zelf leren...
maar ik heb een boek bij de bieb gehaald uuuuuuhm...
'tarot voor beginners'
er word vanalles uitgelegd en er staan verschillende leggingen in, dus ik hoop dat ik daar wat aan heb....

allemaal bedankt en blijf reageren!
*BB*

Black Sugar 08-11-2002 19:02

Mijn moeder heefd een cursus bij iemand gedaan en die heb ik thuis eigenlijk met haar meegevolgd. Uhm, ik leg gewoon met standaard tarot kaarten. (ben even de naam kwijt) Maar ik maak wel onderschijd tussen de grote en kleine arcana.
Licht aan de vraag en hoe ver ik er op in wil gaan welke ik gebruik.

Om te beginnen zou ik gewoon de standaard kaarten met een boek kopen. Als je d'r echt donders serieus mee wil beginnen zoek dan een wat uitgbreider boek dan de gewone standaard boekjes, kom je een stuk verder mee. (wel wat duurder maarja)
Een cursus bij een zeer gevorder iemand volgens is ook geen slecht advies trouwens. Die kan je dingen vertellen die je lang niet uit alle boeken haalt. Wij hebben thuis het boek dat je kon kopen bij de cursus en dat is tien keer zo dik als een gewoon boek. Er komt namelijk van alles bij kijken. (de kleuren, symbolen, aantallen enz.)

Eigenlijk moet je het gewoon even weten.
(stopt met verhaal draaf door)

Succes in ieder geval.

fiepje 09-11-2002 17:26

thnx!

ik ga snel naar de winkel, en daar zie ik wel wat voor soort kaarten ik haal....

is het niet moeilijk om t te leren?

morwen 09-11-2002 19:35

Citaat:

Inge13 schreef:
Heb zelf Crowley's tarot (weet niet of je Crowley zo spelt ;)), met het boekje dat erbij hoort.

Ik heb gehoord (of gelezen, geloof in een ander topic over tarot) dat je het het beste kunt leren van iemand die al wat meer ervaring heeft met tarot leggen.

diej hebbik ook :) ik vind m echt mooj:o

fiepje 11-11-2002 18:06

:)

hoeva 16-11-2002 12:06

Citaat:

DaRk pRiNcEsS schreef:
diej hebbik ook :) ik vind m echt mooj:o
ik oowk, kheb um alleen nog niet zow lang, en ook zeker niet ervaren... maar het is niet moeilijk te begrijpen, het duurt alleen ff voordat je het doorhebt, daar ben ik nog meej bezig :p

fiepje 16-11-2002 16:03

aah nou dan moet t wel lukken....
ben alleen niet zo'n geduldig typje...
mjah komt wel goed :)

Marsjuh87 05-11-2003 14:24

Ik heb ook rider waite gekocht :p (of hoe je dat ook schrijft) en wil nu nog een goed en duidelijk boek erbij! iemand suggesties? :s

Mutant_oud 05-11-2003 14:47

Kan toch echt wel hier verder gaan
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=482072

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.