Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   donderdag American Beauty op tv (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=270457)

heavinly 05-11-2002 20:49

donderdag American Beauty op tv

7 nov, net5, 20:30u

Iemand van plan om te kijken? Of al gezien?
Ik weet dat die film heel veel oscars heeft gewonnen en dat iedereen het een geweldige film vind, maar zo bijzonder vond ik 'm niet, dus ik ga 'm nog maar een keer kijken.

the tourist 05-11-2002 21:02

Ik heb hem nog niet gezien, maar ik ga hem denk ik wel kijken (of opnemen). Ik heb idd ook gehoord dat het wel een mooie film is, dus ik wil hem ook wel een keer zien :)

Aurelia AutumnRain 05-11-2002 21:06

Ik vond het wel een mooie film.
Maar niet echt bijzonder. Nu weet ik er ook niet meer zoveel van omdat het lang geleden is dat ik hem gezien heb.
Maar misschien ga ik hem wel kijken.

heldin 05-11-2002 21:11

Toen ie net op video was heb ik hem gezien, das dus al best lang geleden. Ik weet nog dat ik het niet echt een leuke film vond maar als ik niks anders te doen heb ga ik toch even kijken :)

Sookie 05-11-2002 21:26

Citaat:

heavinly schreef:

Ik weet dat die film heel veel oscars heeft gewonnen en dat iedereen het een geweldige film vind, maar zo bijzonder vond ik 'm niet, dus ik ga 'm nog maar een keer kijken.

Silent Enigma 05-11-2002 23:24

ik vond het een bijzonder mooie film :o
het cynisme dr in - woei! :o

en niet alleen dat: Kevin Spacey is geniaal, Thora Birch is geweldig en Mena Suvari is gewoon een lekker ding;)

anonieme_teddybeer 06-11-2002 06:58

alleen de naam van de film staat me al niet aan dus ga niet kijken

Diesel 06-11-2002 09:55

Ik ga zeker kijken. (of opnemen)

ZHAzha 06-11-2002 10:48

Citaat:

Silent Enigma schreef:
geweldig en Mena Suvari is gewoon een lekker ding;)

:eek: :eek: :eek: ja ze is echt mooi ;)

Ik heb die film een week geleden op video gekregen van me vriend.. omdat ik helemaal weg ben van die film :)

fruitmand 06-11-2002 13:02

veel te vaak gezien
(denk nu zo'n 6 keer :confused: )

wel ontzettend goede film, maar als ik hem nu nog een keer zou zien zou ie echt te saai worden denk ik...

MegaManX 06-11-2002 13:20

Citaat:

MoonMonkey schreef:
Ik heb hem nog niet gezien, maar ik ga hem denk ik wel kijken (of opnemen). Ik heb idd ook gehoord dat het wel een mooie film is, dus ik wil hem ook wel een keer zien :)

Kazanka 06-11-2002 13:29

1 keer gezien en vond 't toffe vilm (y)(y)

en dan te bedenken dat 't allemaal met een dwarrelend blaadjuh is begonnen :)

Balance 06-11-2002 13:33

3 x gezien.
kneem hem op, kan ik hem altijd nog kijken als 'k d'r een keer zin in heb. Morgen niet, geen tijd morgen.

Vash! 06-11-2002 18:50

Citaat:

anonieme_teddybeer schreef:
alleen de naam van de film staat me al niet aan dus ga niet kijken
Dan moet je em juist wel kijken :cool:

raar maar waar :p

Danique 06-11-2002 20:49

het is wel een erg mooie film, maar ik hoef hem even niet te zien, zulk soort films moet je niet te vaak kijken vind ik. vooral omdat je dan het einde al weet en al dat soort dingen.

Breg 06-11-2002 21:12

heb hem nog nooit gezien, maar ik ga morgen denk ik wel kijken, want ik wil hem wel zien.

StefanLovertje 07-11-2002 17:00

heb em nooit gezien, heeft 5 oscars dacht ik..... dis de eerste keer dattie op tv komt... 'k ga em wel kijke

Eva 07-11-2002 18:44

ik heb hem al 6 of 7 x gezien geniale film
de eerste x dat ik hem zag vond ik hem ook niet zow, ik heb gewoon veel details gemist

maar het is zeker een aanrader

ik ga hem opnemen en andere x kijken

Uice 07-11-2002 19:23

komt er sex in voor?

N00dles 07-11-2002 21:51

Blijft een vette film :cool:

Anonymous John 07-11-2002 21:59

Citaat:

Juice schreef:
komt er sex in voor?
Ja, dus kijk hem niet met je ouders.

Joostje 07-11-2002 22:01

kwam geen sex in voor, wel enigzins (niet totaal nutteloos) bloot. Mooie feelgood movie :).

Anonymous John 07-11-2002 22:04

Citaat:

Joostje schreef:
kwam geen sex in voor
Kevin Spacey die zich afrukt onder de douche?

Fuck me your majesty!

Silent Enigma 07-11-2002 22:11

Citaat:

Joostje schreef:
Mooie feelgood movie
:eek: WTF?!?!? :eek:

Joostje 07-11-2002 22:23

Citaat:

Anonymous John schreef:
Kevin Spacey die zich afrukt onder de douche?

Fuck me your majesty!

3

naja, een klein beetje dan, maar nog wel nuttige seks

Joostje 07-11-2002 22:24

Citaat:

Silent Enigma schreef:
:eek: WTF?!?!? :eek:
Nouja, op het einde kwam lester er toch achter dat hij van zijn vrouw en kind hield, en zijn dochter en vrouw ook :/.

edited. makes sense now.

Signy 08-11-2002 08:04

Voor de tweede keer gezien. De 1e keer vond ik hem saai en niet zo geweldig, maar ik moet zeggen dat het toch wel een goede film is. :)

StefanLovertje 08-11-2002 08:28

Citaat:

Anonymous John schreef:
Ja, dus kijk hem niet met je ouders.
ik heb 'm met me ouders gekeke :)

FireCracker 08-11-2002 11:36

ik wou m zowieso gaan kijken, omdat ik thora birch nou eenmaal een superactrice vind. en ik moet zeggen, ik vond m gooooeeeed!!!! super film. (y)

Boogie 08-11-2002 11:55

Kheb gehoord dat het een stomme film was, dus heb ik Rush Hour maar gekeken.

Doelloos 08-11-2002 13:13

Ik heb gisteren een klein stukje gekeken, maar vond er direct al niks aan!! (n) veel te nep, gaat niet echt ergens over..........
En je krijgt domme beelden te zien wat nergens op slaat!!
Die film is echt PRUT!!! :mad: En die mensne erin kunnen ook niet acteren!!!

Gwen. 08-11-2002 14:16

Citaat:

Doelloos schreef:
Ik heb gisteren een klein stukje gekeken, maar vond er direct al niks aan!! (n) veel te nep, gaat niet echt ergens over..........
En je krijgt domme beelden te zien wat nergens op slaat!!
Die film is echt PRUT!!! :mad: En die mensne erin kunnen ook niet acteren!!!

Dan ben jij waarschijnlijk niet intelligent voor de film. Hij gaat weldegelijk ergens over, over heel veel dingen. Hij is alleen niet zo van a to b als een normale highschoolmovie waarvoor je je hersens niet hoeft te gebruiken. En de acteurs zijn ook zeker wel goed. En hoe kan je trouwens in godsnaam na het kijken van een stukje een oordeel vellen over waar een film over gaat, over acteerprestaties en over of hij nep is? Kijk dan eerst de hele film en dan heb je recht van spreken.

Escapism 08-11-2002 14:29

Citaat:

Miss Quasy schreef:
Dan ben jij waarschijnlijk niet intelligent voor de film. Hij gaat weldegelijk ergens over, over heel veel dingen. Hij is alleen niet zo van a to b als een normale highschoolmovie waarvoor je je hersens niet hoeft te gebruiken. En de acteurs zijn ook zeker wel goed. En hoe kan je trouwens in godsnaam na het kijken van een stukje een oordeel vellen over waar een film over gaat, over acteerprestaties en over of hij nep is? Kijk dan eerst de hele film en dan heb je recht van spreken.
right on

kvind et een supergoede film...
mooiste is als ze dat filmpje kijken met dat waaiende zakje en dan dat monoloogagtige tekstje van die jongen...

Diesel 08-11-2002 14:39

Wat een geweldige film. Realistisch, intrigerend en amusant. Het acteerwerk is goed en de muziek, gecomponeerd door Thomas Newman (Scent of a Woman, The Shawshank Redemption) is fantastisch.

RATING: 8/10

P.S. Mensen als Doelloos zijn doelloos en begrijpen films als American Beauty niet.

autodropje 08-11-2002 15:46

was wel een leuke film :)

Doelloos 08-11-2002 16:00

Citaat:

Miss Quasy schreef:
Ik heb toch niet gezegd dat ik de film niet heb afgekeken?! :rolleyes: , koop een brilletje ofzo en ik vind het echt een uberslechte film, de verhaal lijn en al die tussenstukjes vond ik ook nep!!! Voor die film hoef je absoluut niet slim te zijn, zelfs kleuters kunnen het begrijpen, de problemen enzo van die film.. het trekt mij gewoon niet!!
Ik vond het allemaal zwaar overdreven geacteerd enzo (n) echt een superslechte film..

wicce 08-11-2002 16:10

Citaat:

Doelloos schreef:
Ik heb toch niet gezegd dat ik de film niet heb afgekeken?! :rolleyes: , koop een brilletje ofzo en ik vind het echt een uberslechte film, de verhaal lijn en al die tussenstukjes vond ik ook nep!!! Voor die film hoef je absoluut niet slim te zijn, zelfs kleuters kunnen het begrijpen, de problemen enzo van die film.. het trekt mij gewoon niet!!
Ik vond het allemaal zwaar overdreven geacteerd enzo (n) echt een superslechte film..

ik vind het echt een briljante film, orgineel en gewoon geweldig geacteerd door, well iedereen.

wat zijn volgens jou dan de problemen van deze film? want als kleuters dat snappen, zou ik et toch erg knap vinden...

Doelloos 08-11-2002 17:35

Citaat:

wicce schreef:
ik vind het echt een briljante film, orgineel en gewoon geweldig geacteerd door, well iedereen.

wat zijn volgens jou dan de problemen van deze film? want als kleuters dat snappen, zou ik et toch erg knap vinden...

Wat mij betreft was ik uitgesproken over dit onderwerp..!!
Ik heb mijn mening over de film gegeven en om dan de hele tijd er over door te gaan NEE!! :o Vind het niet zo'n geweldig onderwerp om over verder te gaan dus quote mij maar niet weer!!.. Ik vind het een superslechte film PUNT!!

the tourist 08-11-2002 19:06

Ik vond het echt een mooie film, goed onderwerp, goed geacteerd en soms ook wel grappig :)

scala 08-11-2002 19:36

Citaat:

Doelloos schreef:Ik heb toch niet gezegd dat ik de film niet heb afgekeken?!:rolleyes:,koop een brilletje ofzo en ik vind het echt een uberslechte film, de verhaal lijn en al die tussenstukjes vond ik ook nep!!! Voor die film hoef je absoluut niet slim te zijn, zelfs kleuters kunnen het begrijpen, de problemen enzo van die film.. het trekt mij gewoon niet!!Ik vond het allemaal zwaar verdreven geacteerd enzo(n)echt een superslechte film..
Ik vind dit nou echt een superslechte mening, met uberslechte neppe argumenten, echt prut enzo ofzo enzo
nee. je hoeft idd niet slim te zijn:rolleyes:
Zo. Dit moest ik ff kwijt:p American Beauty is namelijk een te goede en mooi film om zo slecht afgekraakt te worden.

Ik vind het echt een mooie film, goed geacteerd ook:) Kevin Spacey speelt echt droog, die cynische humor is echt koel. Alles blijft heel simpel, geen special effects of actie o.i.d., nee, in principe een heel gewoon gezin, dat is alles. Het laat zien hoe zo'n gezin gecompliceerd kan zijn, hoe we bevangen zijn in het begrip succes, hoe we vergeten hoe mooi alles om ons heen is, maar dat er altijd een kans is om weer wakker te worden en weer te leven:)
De muziek is ook geweldig. De scene van het zakje in de wind is zo simpel eigelijk, maar het is echt een fantastische scene. Zo vind ik er ook soms echt koele en/of mooie quotes in zitten:) Dus hier voor de liefhebbers:):)

Lester Burnham: My name is Lester Burnham , this is my neighborhood, this is my street , this is my life. I am 42 years old, in less than a year I will be dead. Of course i don't know that yet, and in a way i am dead already.

Ricky Fitts: I'm not obsessing. I'm just curious

Angela Hayes: You do, slut, you have a crush on him. You're defending him, you love him, you wanna have, like, ten thousand of his babies.

Carolyn Burnham: Uh Buddy, this is my--
Lester Burnham: Her husband. We've met before, but something tells me you're going to remember me this time

Angela Hayes: Yeah? Well at least I'm not ugly!
Ricky Fitts: Yes you are, and your boring and totally ordinary and you know it.

Jane Burnham: Then so am I! And we'll always be freaks and we'll never be like other people and you'll never be a freak because you're just too... perfect!

Ricky Fitts: It was one of those days when it's a minute away from snowing and there's this electricity in the air, you can almost hear it. And this bag was, like, dancing with me. Like a little kid begging me to play with it. For fifteen minutes. And that's the day I knew there was this entire life behind things, and... this incredibly benevolent force, that wanted me to know there was no reason to be afraid, ever. Video's a poor excuse. But it helps me remember... and I need to remember... Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in.

Lester Burnham: I can't feel anything but gratitude for every single moment of my stupid little life.

Buddy Kane: In order to be successful, one must project an image of success at all times.

Carolyn Burnham: I refuse to be a victim!

Lester Burnham: I guess I could be pretty pissed off about what happened to me. But it's hard to stay mad when there's so much beauty in the world. Sometimes I feel like I'm seeing it all at once... and it's too much. My heart fills up like a balloon that's about to burst. And then I remember... to relax, and not try to hold on to it. And then it flows through me like rain. And I can't feel anything but gratitude for every single moment of my stupid little life. You have no idea what I'm talking about, I'm sure. Don't worry... you will someday.

The End:)

Milk 08-11-2002 19:38

Citaat:

Signy schreef:
Voor de tweede keer gezien. De 1e keer vond ik hem saai en niet zo geweldig, maar ik moet zeggen dat het toch wel een goede film is. :)
ja dat had ik dus ook, kweenie waarom maar de eerste keer sprak hij me niet zo aan, had toen denk ik te veel films achterelkaar gezien of zo :confused:
Maar nu vond ik em echt goed gewoon :)

BCR 08-11-2002 20:06

Ik vond het een vreemde film! Maar niet in negatieve zin. Hij was boeiend van begin tot eind, maar er zitten echt ongewone stukjes in!
Wel cool :)
En dat meisje, Angela: Muhaha, hoe arrogant! :)

ABrules 08-11-2002 20:47

ow gemist, nou ja volgende keer beter

Vaag mannetje 08-11-2002 21:32

Was wel goede film...
goed geacteerd, mooi gefilm.. interessant verhaal..
maar sommige dingen hadden ze niet hoeven te laten zien..

ik had soms zovan damn.. dit is een zieke film...

aftrekken, verliefd worden op vriendin van zn dochter, twisted mind van die gozer die alles zit te filmen... bijna ging ie het met angela doen .. man-man kus van heel dichtbij gefilmd.. eurgh.. :S

Carn 08-11-2002 21:39

ja het is wat, zijn wij gereformeerde christenen niet van gediend!

scala 08-11-2002 21:42

Citaat:

Vaag mannetje schreef:
aftrekken, verliefd worden op vriendin van zn dochter, twisted mind van die gozer die alles zit te filmen... bijna ging ie het met angela doen .. man-man kus van heel dichtbij gefilmd.. eurgh.. :S
in de meeste doorsnee hollywoodfilms wordt er per minuut wel iemand vermoord..pistolen, messen, bijlen, machinegeweren, niets is te gek. Dat is niet ziek?:confused: :rolleyes:
Bovendien moet je dat verliefd worden op dat jonge meisje niet al te letterlijk nemen. Zij is slecht degene die zijn ogen opent, die hem uit zijn 'coma' ontwaakt, die hem weer laat leven! hij is ook niet alleen maar bezig met haar, juist met zichzelf(zijn baan, huwelijk, dochter, etc).

Die ricky is niet echt twisted mind, hij bekijkt het leven gwoon anders? in de film wordt ie als freak gezien volgens het bekende hokjes-denken....
Jane:Then so am I! And we'll always be freaks and we'll never be like other people and you'll never be a freak because you're just too... perfect!

Man-man kus, dat zou in 2002 toch wel een bekend en normaal thema moeten zijn? pffrt...btje kortzichtig..

cursusgeveresjuh! 09-11-2002 00:53

mooie film zeg, wow

Joris 09-11-2002 07:53

hij was echwel goewd (y) :)

geen commentaar erbij :)

hallo bernie! 11-11-2002 23:25

Interessante film, inderdaad.

punxnotdead 14-11-2002 13:08

mooie film.
Hoe die lester zijn baas afperste, geweldig :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.