![]() |
Vraagjes over economie
Misschien weten jullie antwoord op deze vragen?
1) Wat is allocatie? 2) Wat is het verschil tussen kwartair, tertair en secundair? 3) Was is het verschil tussen een jaarrekening en een resultatenrekening? 4) Hoe bereken je het rendement? Liefs, KiWiTjuhh |
1) denk denk... pak gewoon een woordenboek?
2) ik wist t!! ;( 3) jaarrekening is meer een soort jaarlijks overzichtje ofzow:) resultaten, nou de naam zegt het al. 4) staat ongetwijfeld in je boek. neem niet vanmij aan dat het goed is wat ik zeg betreft economie dan, ik merk nu dat ik toch best wel veel vergeten ben ;( |
Citaat:
|
Thanks PeePz!!
|
Citaat:
De primaire sector is de de groep die (kort gezegd) produkten ontrekt aan de natuur. Denk maar aan de landbouw en de visserij. De secundaire sector is de groep die de aan de natuur ontrokken grondstoffen verwerkt tot produkten: industrie, ambacht, nutsbedrijven De tertiare sector is de dienstverlenende sector: handel, zakelijke diensten, verkeer, financiele diensten. Vaak word eigenlijk naast de tertiare sector, maar wel als een sorot onderdeel of uitvloeisel daarvan de quartaire sector onderscheiden: de non profit-sector. Dat zijn dus dienstverlenende bedrijven die niet er opuit zijn winst te maken. |
Citaat:
|
Volgens mij is de jaarrekening alles bij elkaar.
Hier zit dus de resultatenrekening in en de balans en misschien nog andere dingen. Resultatenrekening is overigens de berekening van de winst, dmv van kosten en opbrengsten |
Voor dat van het rendement zal je wat specifieker moeten zijn waarvan het rendement je bedoel.
Rendement eigen vermogen?? Rendement van beleggingen?? Rendement van een spaarrekening?? |
Rendement van het eigen vermogen jah!
ennuh thanks peepz voor de replies |
Allocatie --> de allocatie, toediening, het gebruik, aanwending van middelen.
Primair = landbouw Secundair = industrie Tertiair = winstgevende dienstverlening Quartair = non-profit dienstverlening Een jaarrekening geeft een verslag van wat er allemaal in een jaar gebeurd is, van het openen van nieuwe vestigingen tot het ontslaan van mensen. Een resultatenrekening geeft een overzicht van kosten en opbrengsten en dus van winsten en verliezen. Het rendement van het eigen vermogen geeft aan hoeveel winst er met behulp van het EV gemaakt kan worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07. |