![]() |
[Geen Titel]
Woorden dansend op het blad
Kroontjespen op mijn gedachten Woorden draaien, zwieren, zwaaien Ontwerpen een nieuwe taal Het fluisteren van mijn gemoed Maakt zinnen die zwijgend liggen Door niets gekoesterd dan enkel Geordend blauw horizontaal Zoekend naar mijn woordenschat Ben ik bovenlander, droomverhaler Zo dwalend door de poėzie Ben ik een meandertaler |
Wat is een meandertaler? (ik ken wel neandertaler)
Verder vind ik hem erg mooi. |
origineel geschreven, leuk gedicht, niets aan op te merken...
|
Meandertaler is ook geen woord. Tenminste, hiervoor niet. Maar meanderen is slingeren, kronkelen. Van een beek bijvoorbeeld. Wat taal is weet je natuurlijk wel. En de combinatie van die twee maakt meandertaler en dat lijkt dan weer op neanderthaler, waarmee ik bedoel te zeggen dat ik helemaal opnieuw begin, de bestaande taal probeer te herscheppen, zoals erboven al staat en ik meteen in praktijk breng met meandertaler.
Dankjewel, allebei. |
Citaat:
De gedachte achter dat woord ook btw. :) |
Woorden draaien, zwieren, zwaaien
Dit vind ik echt de mooiste zin! :) Mooi gedicht, mooi neologisme... goed bedacht. Leuk om weer eens iets van je te lezen! (y) |
prachtig...echt heel mooi...
|
Citaat:
|
Citaat:
:cool: |
gaaf :D
|
Citaat:
|
Mooi gedicht, beetje braafjes, maar. Laatste regel is wat al te suffig naar mijn mening. Had liever "bla bla bla bla, een Meandertaler" gezien o.i.d.
(Neanderthaler, uit een dal, dus vandaar de h) |
Citaat:
Erg gaaf! :) XXXX |
:eek:
Mooiig!!!!! ook mooie gedachte achter dat laatste woord.. *kuz* Bite |
Goed zeg! (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19. |