Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   welke kleding hebben jullie zelfgemaakt? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=271407)

Optima 06-11-2002 20:07

welke kleding hebben jullie zelfgemaakt?

naast kleding kopen, belef ik ook veel plezier aan kleding maken. Ik moet toegeven dat ik slechts een wollen rok ( met voering welliswaar) en een roze jurkje heb gemaakt, maar voor de rest kleing ' opfleur'

dit doe ik dmv pailletjes te naaien op goedkope t-shirts met tribal vormen ( ziet er heel chique uit) of patronen te strijken en kraaltjes te naaien. Daarnaast vind ik het leuk om corsages op kleding te bevestigen of er halskettingen van te maken.

wat zijn jullie creatieve uitspattingen?

SpiritX 06-11-2002 20:21

Een scheur in een vale spijkerbroek dichtnaaien.....

Weinig creatief....

Horror Kitty 06-11-2002 20:32

Hmmm.. ik heb 1 broek zelf een btje aangepast, een goedkoop shirtje bekladderd, wat patches op een aantal kledingstukken gemaakt.. En dat was t wel..

punkrock-bastard 06-11-2002 20:49

Hele zooi dingen: "opgefleurd" zoals je dat zo leuk noemde!
Jassen vol gespiked, en geverfd, broeken beschilderd, gebleekt, gepatched, tassen vol gepattched en geferdfd!
Nog veel meer van dat soort dingen, zelf dingen maken is niks voor mij! 2e hands goedkoop kledingstuk kopen en naar mijn smaak aanpassen vind ik een stuk leuker!

Black666Goth 06-11-2002 20:59

Ik maak zelf FLUFFY beenwarmerrrzzzzzzz

Voor de orwienaginaliteit, daw :rolleyes:

Funny... hoe jullie zo creah zijn...

Mysterons 06-11-2002 21:00

Citaat:

gothicsatanistgirl schreef:

leef jij nog..

Black666Goth 06-11-2002 21:03

Citaat:

MoonDance schreef:
leef jij nog..
Yaw, daw :rolleys:

YES SIR, IN YOUR HEARTS SIR!

punkrock-bastard 06-11-2002 21:04

Citaat:

YES SIR, IN YOUR HEARTS SIR!
Ik kan het lachen bijna niet onderdrukken!

Roxy 06-11-2002 21:09

bij mij komt het ook niet erg ver... maken sowieso nie en aanpassen doet mn moeder meestal :o zij kan het goed en vind het leuk dus... ik ben een kluns met die dingen.. het enige wat ik gedaan heb is van een maillot maatje 140 lange kniekousjes en een muts en een haarband gemaakt... ik verspil iig niets :p

Diana's~Acolyte 06-11-2002 21:11

Citaat:

beenwarmers zelfs *applaus*

rodina 06-11-2002 21:22

-spijkerbroek omgebouwd tot spijkerrok, met allerlei geborduurde bloemen er op (die weer van een shirtje kwamen.)

-spijkerjasje versierd met spikes

-spijkerbroek versierd met kraaltjes, lintjes en pailletjes

-shirtje omgebouwd tot shirtje (?) iig mauwen er af gehaald, lintjes op gezet, dingetejs op gestikt, en heel slordig afgewerkt, is wel koel geworden :)

-sjaal gebreid, naja ik ben er aan begonnen, oma heeft 'm afgemaakt, hij is te koel gewoon; roze/rood/oranje en 2 meter lang en een halve meter breed

-verder; kettinkjes etc maak ik meestal zelf, wil binnenkort nog een roze tasje maken

AnTaRTiCa 06-11-2002 21:24

hm wat saai zeg ik maak mijn beenwarmers ook zelf... denk nou ik ben is origineel maar nee :D

verder ben ik nu bezig met een geel fluffy rokje *jeej* nu hopen dat het goed lukt :)

Aurelia AutumnRain 06-11-2002 21:28

Tja, ik ben met een aantal broeken bezig.
En pas heb ik mijn fluwelen rokje met een randje aan de onderkant afgemaakt.
Van alles eigenlijk, ik trek het alleen bijna nooit aan, waarom weet ik niet... :confused:

Roxy 06-11-2002 21:32

Citaat:

Aurelia AutumnRain schreef:
Van alles eigenlijk, ik trek het alleen bijna nooit aan, waarom weet ik niet... :confused:

lifestyle kleding bazaar? :p

Aurelia AutumnRain 06-11-2002 22:35

Nee, meer ik-maak-kleding-om-het-daarna-achter-in-mijn-kast-te-dumpen-bazaar. :D

Roxy 06-11-2002 22:38

Citaat:

Nee, meer ik-maak-kleding-om-het-daarna-achter-in-mijn-kast-te-dumpen-bazaar. :D
zonde dan :(

Mortischa 06-11-2002 22:53

Rokken gemaakt uit Rugby shirts (y)

A* 06-11-2002 23:07

niks:)
mn zusje maakt wel eens wat maar dat ziet er echt debiel uit en ik vind het stom dat mn moeder dr daar in laat lopen(n)

Diana's~Acolyte 07-11-2002 07:40

Ik maak redelijk veel kleding zelf. JA ook hairy beenwamers. En laatst heb ik een witte lange kanten rok gemaakt. wel goed gelukt. en verder maak ik wel eens mouwloze truitjes en korte rokjes en verbouw ik veel kleding .

Synonym 07-11-2002 08:09

Ja idd dingen ombouwen... Ik heb van een oude 'korte' spijkerbroek een nog kortere spijkerbroek gemaakt... En daar kraaltjes en blablabla opgemaakt... En stukjes van een oude netpanty... Nooit aangedaan natuurlijk :o

Ik heb ook nog een keer een rokje proberen te maken van rekbaar velours, maar dat is toch maar een topje geworden :o

En mijn zusje heeft vrijdag een uitgesteld Halloweenfeestje :D dus daar heb ik van een oude batmancape :cool: een heksenrok gemaakt.

En ik ga binnenkort voor mezelf een wijduitlopende zwarte rok maken... Eerst stofjes kopen!

Gwen. 07-11-2002 08:49

Citaat:

Origineeeel!

Gwen. 07-11-2002 08:50

Ik ga de galajurk van mijn vriendinnetje maken, en een trouwjurk voor de kunstacademie. Verder verknip ik heel vaak shirtjes zodat ze andere halslijnen krijgen etc en customize ik nog wel eens andere dingen. Verder ben ik ooit begonnen met een leuke knalroze broek maar wil ik nu helemaal geen knalroze broek meer.

vixen 07-11-2002 09:17

Ik heb 2 rokjes zelf gemaakt, verder verknip ik nogal wat shirtjes en ik maak soms wat patches op dingen, voornamelijk mn tas.

kaleidoscope 07-11-2002 15:48

Citaat:

Miss Quasy schreef:
Ik ga de galajurk van mijn vriendinnetje maken, en een trouwjurk voor de kunstacademie. Verder verknip ik heel vaak shirtjes zodat ze andere halslijnen krijgen etc en customize ik nog wel eens andere dingen. Verder ben ik ooit begonnen met een leuke knalroze broek maar wil ik nu helemaal geen knalroze broek meer.
Maar ik natuurlijk wel :| :)

Ik maak eigenlijk alleen rokken,en verander shirtjes.
Heb als laatst een blauwe rok gemaakt van parachutestof,op kniehoogte.

HappyPhantom 07-11-2002 15:55

Ik heb drie rokjes zelf gemaakt: een knielange ribrok, een paars kiltje en een gebloemde zwarte knielange wikkelrok. Verder heb ik heel veel kleding 'vermaakt'.

Na de kerstvakantie wil ik voor ckv3 beeldende vorming een hele grote sprookjesjurk gaan maken :). OMG, al die geweldige stofjes die daar liggen, daar móet je gewoon iets mee doen :eek:...

Gwen. 07-11-2002 16:26

Citaat:

HappyPhantom schreef:
Ik heb drie rokjes zelf gemaakt: een knielange ribrok, een paars kiltje en een gebloemde zwarte knielange wikkelrok. Verder heb ik heel veel kleding 'vermaakt'.

Na de kerstvakantie wil ik voor ckv3 beeldende vorming een hele grote sprookjesjurk gaan maken :). OMG, al die geweldige stofjes die daar liggen, daar móet je gewoon iets mee doen :eek:...

Hoef jij je eigen stoffen dan niet te kopen *jaloers*?

boardbabe 07-11-2002 16:27

Citaat:

Miss Quasy schreef:
Ja, dat dacht ik ook al: Ik wil ook zo'n school!

nenne 07-11-2002 17:11

Ik bedenk altijd zooooveel om te gaan maken, maar meestal heb ik geen zin/tijd eraan te beginnen. Keb wel ooit een trui gemaakt en een broek (met hulp van mijn mama) en ook een paar tassen. En ik wil nog een blauwe strepenrok maken, heb de stof al uitgeknipt enzo, maar nog geen zin gehad em in elkaar te naaien. Mijn moeder maakt zelf ook wel ooit kleren voor me (die kan t ook heeeeeel wat beter dan ik...). Pas heeft ze nog een zwarte rib kuitbroek gemaakt.

Horror Kitty 07-11-2002 17:24

Citaat:

gefeliciteerd ;)

HappyPhantom 07-11-2002 17:38

Citaat:

Miss Quasy schreef:
Hmm nee, op school niet :). Er liggen daar al heel veel verschillende stofjes, simpel katoen, maar ook heel mooi tule en kant en glimmende stof. Als je iets nodig hebt wat daar niet bij zit, moet je dat gaan kopen, maar dan krijg je het later terug van school (y). Is dat raar dan? Ik dacht dat dat overal wel zo was :)...

Ik heb ook al heel vaak zo gestaan van 'zal ik een stukje in mijn tas stoppen?' :o, maar nog niet gedaan :):).

RuffThugg 07-11-2002 17:48

Ik laat dingen maken.

Ik heb 2 weken geleden een broek laten maken, dat is het meest recente, m'n moeder kan dat erg goed.

Vroeger liep ik ook in allemaal zelf gemaakt kleding.(tot groep 8)
Is een(nou ja, 7 jaar) tijdje gestopt, maar nu, als ik iets speciaals wil, laat ik het door haar maken.
Wel makkelijk.

feline 07-11-2002 18:46

Ik heb 2 linkerhanden wat naaien betreft. Een knoopje aan iets naaien duurt bij mij al 20 minuten. Met naald en draad vertrouw ik mezelf niet echt in de buurt van m'n kleding, laat staan glittertjes en verf.

Maar 'k vind het wel heel erg gaaf als mensen dat kunnen, helemaal als het er dan nog supermooi uitziet :)

Stevill 07-11-2002 19:34

euhm broeken wikkelrokken dat wasset.

Aurelia AutumnRain 07-11-2002 19:55

Citaat:

wallflower schreef:
gefeliciteerd ;)
Thnx :)

Gwen. 07-11-2002 22:12

Citaat:

HappyPhantom schreef:
Is dat raar dan? Ik dacht dat dat overal wel zo was :)...

Was het maar zo'n feest. Op mijn oude school deden we niks met textiel dus dat is niet relevant maar op elke kunstacademie moet je je eigen stoffen kopen.

Kehterss 08-11-2002 12:07

waar halen jullie de patronen vandaan dan voor bijvoorbeeld een rok? want ik heb echt supermooie stof gezien, maar ja ik heb geen id hoe ik daar een rok van kan maken..?..
of mooi stoffen voor een tas.... Is er iemand die dit vaak doet en makkelijk uti kan leggen?!..
Mailen??:) --> grudiek@hotmail.com

thnx alvast

Blair Witch 08-11-2002 12:28

Mijn moeder maakt veel voor mij;
vooral veel broeken
ook rokken en shirtjes...

Patronen haal ik gewoon uit van die "naaitijdschriften" en die verteken ik dan, zodat het toch een eigen iets wordt....

Kehterss 08-11-2002 12:41

weet je ook of ze ergens op inet staan? zou wel makkelijk zijn

Roos 08-11-2002 12:53

Mhh ik kan knoopjes aannaaien :D

HappyPhantom 08-11-2002 14:10

Citaat:

Miss Quasy schreef:
Was het maar zo'n feest. Op mijn oude school deden we niks met textiel dus dat is niet relevant maar op elke kunstacademie moet je je eigen stoffen kopen.
Aww, lullig, want daar gebruik je toch nog best veel stof, toch?

Bij ons kun je bij ckv3 beeldende vorming voor textiel kiezen, waar je dan twee werkstukken mee moet maken. Vóór de tweede fase was het gewoon een apart vak wat je er bij kon kiezen. :)

Gwen. 08-11-2002 14:12

Citaat:

HappyPhantom schreef:
Aww, lullig, want daar gebruik je toch nog best veel stof, toch?

Inderdaad dus dat is fucking duur en kan je niet de prachtige stoffen gebruiken die je wil. Maar ik heb gehoord over een winkeltje in R'dam met fabrieksafval en ook grote stukken leer en kant ed en dat is supergoedkoop, dus daar ga ik binnenkort even kijken.

Lord of Mystique 11-11-2002 08:49

als ik iets zou maken
was het in ieder geval iets middeleeuws van heel erg peperig duur fluweel

Ilsje 11-11-2002 12:28

Heb geen naaimachine anders zou ik wel wat maken :)

a new noise 11-11-2002 12:40

mijn penissok verder niks

RuffThugg 11-11-2002 19:15

Nieuw Project:

Een broek met op verschillende plekken puntjes. In een bepaald patroon.

Als jou dit ook vaag in de oren klinkt, denk aan de broek van Billy Crawford - You Didn't Expect That.
Met aan de onderkant van z'n linkerpijp van die puntjes.
Dat patroon(simpel patroon) en dan niet alleen daar maar ook op andere plaatsen. En waarschijnlijk nog wat andere dingetjes erbij maar dat weet ik nog niet.
Het wordt helemaal niet zoals in die clip, maar ik ben er wel door geinspireerd zeg maar. In mijn gedachten ziet het er heel anders uit dan de broek in de clip.

edit: zijn puntjes vind ik alleen niet mooi, dat wordt ook anders.

Gwen. 12-11-2002 10:14

Citaat:

Ilsje schreef:
Heb geen naaimachine anders zou ik wel wat maken :)
Heb je ook geen handen dan?

Quiana 12-11-2002 14:55

Niet, ben erg slecht in naaien ed :) :o
Wel versier ik zo afentoe een oude broek/truitje/oid.

overthestars 12-11-2002 15:01

Ik heb zelf een hello kitty shirtje gemaakt, wat broeken verbouwd (van normaal, tot "wijd"), een neon oranje rok gemaakt met veiligheidsspeldjes en neongroene ritsen her er der erin...

AtHell 12-11-2002 21:15

Citaat:

rosi schreef:
Mhh ik kan knoopjes aannaaien :D
(y)

Pruttelpot 12-11-2002 23:32

Eigenlijk is hier helemaal niemand van het mannelijke geslacht die zelf kleren maakt.

Het extreemste wat ze hier doen is pachtes erop naaien of spikes erin slaan :)

Het blijft toch een vrouwen afwijking he :P (en nee, is neit negatief bedoel, is juist positief.)

Ik ben trouwens ook al zo iemand die nooit iets zelf maakt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.