![]() |
Huisarts
Ik heb een paar vraagjes over de huisarts.
Ik wil er namelijk om een bepaalde reden heen, maar ik wil niet dat mijn ouders erachter komen. Kan dit? Sommige mensen zeggen van wel, maar mijn ouders betalen toch voor mijn bezoekjes?! En is het ook belangrijk wat voor verzekering we hebben? Alvast bedankt, xxx Eefje [EDIT]Nog 1 vraagje: Kun je zomaar zonder afspraak binnenvallen bij een huisarts?![/EDIT] [Dit bericht is aangepast door Me_Myself_and_I (07-02-2002).] |
Ik dacht altijd dat een huisarts zwijgplicht had
|
Citaat:
|
Ik ben ook 1x zonder medeweten van mn ouders naar de huisarts gegaan. Ik heb hem vanuit een fooncel gebeld toen (bij gebrek aan beltegoed http://forum.scholieren.com/tongue.gif) en had tegen de secretaresse verteld dat ik niet wilde dat mijn ouders van mijn bezoekje op de hoogte waren. De rekening wordt dan naar je verzekering gestuurd. Mn ouders hebben er inderdaad nooit iets van gemerkt.
|
Citaat:
|
je moet eigenlijk altijd een afspraak maken bij de huisarts, behalve als hij/zij inloopspreekuur heeft.
de rekening: waar die heen gaat hangt af van je verzekering. bij mij (ik heb anoz) gaat ie rechtstreeks naar m'n verzekering, ik heb tenminste nog nooit een rekening van de huisarts gezien. maar je zal hem/haar zelf ff moeten bellen en gewoon vragen hoe dat gaat. je huisarts zal heus wel begrijpen dat je ouders niks mogen weten als je dat vertelt. hij heeft inderdaad zwijgplicht. overigens, als het over de pil gaat (je weet maar nooit) kan je ook naar de rutgers stichting gaan. succes! |
Citaat:
|
Alles is al gezegd.
Wat er met de rekening gebeurd verschilt idd per verzekering. Misschien kan de doktersassistente (of hoe noem je zo'n iemand) je vertellen hoe dat bij jou zit. En anders kun je je ouders altijd nog wijs maken dat je last heb van hoofd- of keelpijn oid en dat je daar voor gaat. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23. |