![]() |
stelling: Roken moet worden verboden in uitgaansgelegenheden
In uitgaansgelegenheden wordt veel gerookt. Maar niet door de meerderheid. De rest van de mensen krijgen last van de ogen, luchtwegen en hun haar en kleren stinkt als ze buiten komen. Maar roken hoort wel een beetje bij het uitgaan voor vele jongeren. Echter, misschien is het een oplossing voor het probleem dat veel jongeren roken, door het gewoon te verbieden in uitgaansgelegenheden.
Wat is jullie mening? Is het fair of zelfs wettelijk mogelijk om zoiets in niet openbare gelegenheden te verbieden? Maar moet er niet meer solidariteit komen met de niet-rokers? |
Lijkt me niets, sommige mensen hebben behoefte om in het weekend compleet te kunnen relaxen.....
Oke, ik kan me enigzins voorstellen dat er mensen zijn die er last van hebben, zelfs ik ook af en toe. Bij sommige cafe's / discotheken is het echt te erg gewoon, dat zelfs normale mensen er echt last van kunnen hebben. Gedeeltes waarin je wel / niet mag roken gaan instellen lijkt me wel een slecht idee. Bovendien ga je dan mensen van elkaar scheiden, wat toch juist niet de bedoeling is als je gaat stappen? Moonspell |
Lastig....je wilt natuurlijk zoveel mogelijk toelaten in je cafe/discotheek om zoveel mogelijk bezoekers te trekken.
Ikzelf rook niet en heb ook niet zo heel veel last van mensen die dat wel doen, maar ik vind dat we best iets meer rekening zouden kunnen houden met mensen die er wel veel last van hebben. Ook zij moeten een leuke avond hebben! Misschien is een rookverbod wel een oplossing. In het begin zullen veel mensen dan misschien wel minder uitgaan of zelf feestjes organiseren, maar op de lange duur denk ik dat het wel werkt. Er is toch een grote behoefte aan discotheken en café's, dus uiteindelijk komen de mensen toch wel... Het is alleen even wennen voor rokers aan een 'andere manier' van uitgaan. |
Ik rook alleen met het uitgaan, omdat het met een biertje erbij wel lekker is om ff te paffen. Overal mogen ze t van mij verbieden, behalve in de kroeg. Want ik zie juist dat veel mensen in de kroeg roken (zeker meer dan de helft).
het verbieden van roken in de kroeg lijkt me ook uitgesloten. |
Wat een gezeik. Het is altijd maar 'roken moet verboden worden' enzovoort.. dat het in gewone openbare gelegenheden zo is, prima, maar tijdens uitgaan vind ik het niet nodig.. dan kom je om te relaxen. Die zeikzakken die last hebben van de rook moeten maar thuis blijven vind ik.
En nee, ik rook niet en heb ook nooit gerookt. Of ik het goor vind: ja, maar ik stoor me er niet aan (zijn wel ergere dingen) als ik een avondje in de rook sta. En dat je kleren stinken? die stinken zonder rook ook wel hoor, of trek jij vrolijk de volgende dag je naar zweet en bier ruikende shirt aan ofzo? |
ik weet niet of het kan want het is geen openbare gelegenheid. je bent bij iemand binnen. Cafés mogen ook mensen buiten houden dus mogen ook zelf bepalen of er gerookt wordt?
ik rook niet, ook niet tijdens uitgaan maar verbieden lijkt me overdreven |
Citaat:
Ik heb geen idee of het wettelijk mogelijk is om het te verbieden voor uitbaters, maar ik denk dat het wel mogelijk is. Alleen, wie zet de eerste stap? Want als het ene cafe geen rokers meer toe laat, dan gaan die naar het andere cafe. Het eerste cafe maakt dus veel minder omzet. Ook is het er een stuk minder druk, aangezien de rokers weg blijven, en ik me zo kan voorstellen dat een vriendengroep van een man of 10, waarvan er 4 roken, met z'n allen ergens anders heen gaan. Een algeheel verbod zou natuurlijk wel beter werken, maar mocht dat zo zijn, dan zijn we wel heel erg het rokertje aan het pesten in dit land. Ik kan me voorstellen dat als je astmatisch bent, en slecht tegen rook kan, het heel frustrerend is dat jij het de hele avond benauwd hebt in de kroeg, maar ik vind het te ver gaan om voor die toch relatief kleine groep het roken in alle cafés te verbieden. En het argument dat je kleren gaan stinken....doe ze dan in de wasmachine. Ik vind dat als dat de reden van een rookverbod zou zijn, dat we echt onszelf maar eens moeten nakijken. We voeren toch ook geen parfum verbod in? Dat stinkt ook bij sommige mensen... |
waarvoor mogen mensen wel roken maar mag ik niet blowen in een kroeg alleen in leiden bij de LVC mag t en de dreams.
|
Citaat:
|
Lijkt me niet echt fijn..
Roken, mja, het hoort er voor mij wel gewoon bij.. Ok, tis idd wel irri voor anderen, vooral als je astma ed hebt. Mja.. misn is een gedeelte voor wel/niet rokers wel goed.. |
Citaat:
|
Totaal niet mee eens.
|
roken is goor maar drollen zijn minstens zo goor en die worden in uitgaansgelegenheden toch ook getolereerd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb ook wel eens last van jongens die doordat ze teveel gedronken hebben vervelend en aanrakerig worden...moeten we het drinken dan ook maar gaan verbieden?
ik ben het ermee eens dat er in discotheken ms wel plekken zouden moeten kunnen zijn waar je frisse lucht kan krijgen maar om nou overal roken te verbieden..en het helpt toch niet..mensen gaan het dan toch 'stiekem' doen..en wat willen ze dan gaan doen 'ga jij maar eens even mee..want jij rookt'...gaat niet lukken..tis een leuk idee maar denk ik niet te realiseren..maar ms bestaan er wel van die party's waar je niet mag roken gegeven..maar wat voor people daar dan weer komt? |
Citaat:
overlast van blowen is minimaal |
Tja... ik stoor me er eigenlijk niet zo heel erg aan. Wat ik alleen wel smerig vind is de geur van m'n kleding na het uitgaan..... :S
|
Ik ben het niet eens met deze stelling, en ik denk ook niet dat deze stelling te realiseren valt. Als je kijkt in uitgaansgelegenheden, zijn er echt veel mensen die roken. Als dat verboden zou worden, komt er denk ik echt wel een opstand onder de rokende uitgaansmensen. Uitgaan is een vorm van ontspanning, en roken is dat voor sommige ook.
|
Ik vind niet dat je het kan verbieden, voor een heel aantal mensen is roken ontspannend, net zoals drinken voor sommige mensen ontspannend is. Ik kan me overigens wel voorstellen dat mensen er last van hebben..
Wat me vaak opvalt is dat er nooit echt een goed ventilatie systeem is, of zo'n ding wat boven je fornuis hangt is, als dat er zou zijn, zou dat ook al een hoop schelen.. |
van mij mogen ze het verbieden.
Dan gaan die mensen maar lekker op een andere manier ontspannen, is nog gezonder ook. Al die ranzige lucht aan m'n kleren (n) |
Ik ben het er niet mee eens. En ik heb geen zin om argumenten aan te voeren ofzo.
Ik vind mensen die daar over zeuren gewoon zeikerds. ( :o En ja ik rook en heb ook astma en als ik last van de rook heb ga ik gewoon naar plekken waar ventilatie is. In een beetje bar/disco is dat al) |
Ik snap dat gezeur over die stank in je kleren niet zo goed. Je hebt toch een wasmachine? Zelfs als je kleren een paar uurtjes voor een open raam hangt is de ergste stank er al uit. Als dat voor jullie de reden is om het roken te verbieden in uitgaansgelegenheden, vinden jullie jezelf dan niet een beetje asociaal?
|
Citaat:
|
k zou er geen bezwaar tegen maken :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56. |