![]() |
vraagje: waarom geloven jullie wel/niet in paranormale gaven
dus waarom geloven jullie in paranormale gaven ?? :eek:
(moet daar een werk voor school over maken, en zoek dus mensen die er overtuigd in geloven/er absoluut niet in geloven, en wat hun motivatie daarvoor is :o ) |
loopt ik alweer te replyen terwijl ik er geen tijd voor heb
Ok, ik geloof er wel in omdat ik er nr 1 redelijk mee bezig ben, en er zelf ook experimenten mee doe, waarvan er ook een aantal positief uitvallen... Hiermee wil ik dus zeggen dat ik in staat ben bepaalde dingen kan doen, bijvoorbeeld PSI balls maken etc... Tevens ben ik wel sceptisch tegenover een aantal dingen waarvan ik redelijk zeker ben dat het niet kan, zoals PSI/KI gebruiken om dragon ball z achtige dingen te doen etc... Op dit moment kan je mij en een paar anderen in een aantal topics met elkaar zijn discusseren, hieruit blijkt dat vooral Legatus, Just Johan en Rerisen Phoenix (willekeurige volgorde) erg sceptisch zijn tegenover het paranormale... Succes met je schoolwerk in ieder geval :) |
Citaat:
Secundary sceptic reporting :) Ik geloof er niet in omdat alles zich bijzonder goed laat verklaren door psychologische zelfmisleiding en psychobiologische storingen. Als het echt duidelijk tastbare dingen zou doen dan was het zéér gemakkelijk aan te tonen (niemand kan ontkennen dat een pen zweeft als hij zweeft) |
Ik geloof er in omdat ik ze bij mezelf en bij anderen heb ontdekt. Heb er veel over gelezen en ga relmatig naar beursen. Dat heefd mij eigenlijk overtuigd.
|
Ik geloof erin omdat ik het ervaar.
|
Ik geloof eigenlijk alleen in dingen die ik echt 'kan zien' en dat kan met paranormale gaven niet ('k heb het iig nog nooit gezien). Ik denk dat als je er echt in gelooft dat het er ook zal zijn. En dat het er misschien ook wel is. Maar ik wil het kunnen 'zien'. ;) 'k heb het ook nog nooit ervaren.
|
Hai
Ik weet dat het er is, omdat er mensen zijn die het kunnen zien, en omdat ik zelf, heel soms, iemand ruik (mijn vader, hij is :( overleden) en dat weet ik dat hij er is... XxxxxXjes Mirjam:) |
Citaat:
XxxxxXjes Mirjam :) |
vroeger geloofde ik er niet in maar ik begon nieuwsgierig te worden enzo. de laatste tijd maak ik rare dingen mee, en ik raak er nu van overtuigd dat er mensen zijn met paranormalen gaven. een van die mensen zei tegen mij dat iedereen ze heeft, maar alleen de gene die er open voor staan het ook echt kunnen.
ik ga er nu niet op in hoe het gekomen is dat ik dit alles geloof omdat het met anderen te maken heeft en daarover ga ik niet zomaar op internet schrijven. veel succes! |
niemand meer met andere ideeën??
|
Waarom niet?
Omdat ik alleen mensen tegenkom die beweren paranormaal begaafd te zijn, maar het niet kunnen aantonen. Daarnaast lijkt het mij onmogelijk gebasseerd op wetenschappelijke ontdekkingen, en een rationele denkwijze. Waarom misschien wel? Waar rook is is vuur. Er zijn gevallen die niet bewezen kunnen worden, en waar mensen iets bijzonders meemaken waarbij ik vraagtekens zet. Maar in hoeverre zijn deze waar als het niet te bewijzen valt? Ik probeer open-minded te blijven maar hecht geen waarde aan loze uitspraken als "misschien is er wel een zestigste dimensie die in connectie staat met onze hersenen, waar bovenaardse wezens contact met ons zoeken", en mensen die te vaak THE MATRIX hebben gezien en nu pseudo-intellectueel gaan filosoferen. |
Ik geloof erin, omdatik ze meemaak (niet alleen bij mezelf) en ik voel dingen die niet normaal zijn. Dus lijkt het me dat ze paranormaal zijn en dus geloof ik erin.
ja ik weet het is een slecht argument (denk ik) maar ja |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32. |