Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   vertrouwen..??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=273197)

sweetangel19 08-11-2002 17:48

vertrouwen..???

hey hallo!

heb een vraagje...
vertrouwen jullie je vriend of vriendin als hij of zij alleen met zijn of haar vrienden en vriendinnen uitgaat?

waarom wel en waarom niet?

Talon 08-11-2002 17:52

waarom wil diegene alleen? om dingen te kunnen doen die niet mogelijk zijn met de wederhelft erbij..

duidelijk dus

sweetangel19 08-11-2002 18:04

dus jij vertrouwd haar dus duidelijk niet dan...of heb ik het mis...

Talon 08-11-2002 18:13

op het moment ben ik single, maar vroeger vond ik het verre van leuk als ze alleen op pad ging :o

sweetangel19 08-11-2002 18:15

dat gevoel ken ik maar al te goed...

kHebTrekInWatLekkers 08-11-2002 18:16

WAt voor nut heeft het om een relatie te beginnen met iemand die je niet vertrouwd?

spacegirl 08-11-2002 18:21

ja ik vertrouw hem, hij heeft niet voor niks iets met je, daar moet vertrouwen in zitten, ik verrouw mijn vriend erop dat ie niet vreemdgaat en ik vertrouw zijn vrienden erop,dat als hij vreemd zou gaan,ze in zouden grijpen.

Ik vind dat mijn vriend recht heeft om te gaan en staan waar ie wil als ik er niet ben, als hij in zijn tijd graag uitgaat,om zijn vrienden te zien en t gezellig te hebben gun ik hem dat,en ik vertrouw erop dat ie niet een meisje bespringt ofzo.

spacegirl 08-11-2002 18:23

Citaat:

kHebTrekInWatLekkers schreef:
WAt voor nut heeft het om een relatie te beginnen met iemand die je niet vertrouwd?
in die zin ben ik t met je eens, maar er zijn heel veel mensen die onzeker en jaloers worden als hun partner uitgaan, bang dat ze een ander mooi meisje tegen komen en de verleiding niet kunnen weerstaan,daar moet je ook rekening mee houden ik denk dat deze topic daar voor bedoelt is

sweetangel19 08-11-2002 18:26

klopt!daar is dit inderdaad voor bedoeld...

kHebTrekInWatLekkers 08-11-2002 23:51

Citaat:

spacegirl schreef:
in die zin ben ik t met je eens, maar er zijn heel veel mensen die onzeker en jaloers worden als hun partner uitgaan, bang dat ze een ander mooi meisje tegen komen en de verleiding niet kunnen weerstaan,daar moet je ook rekening mee houden ik denk dat deze topic daar voor bedoelt is
Jaloezie heeft niets met wantrouwen te maken..... Als iemand onzeker is over het feit dat dat de partner met iemand anders van door zal / kan gaan dan ben ik van mening dat dat geen gezonde relatie hebt.... In een goede relatie kiest met voor elkaar en niet een beetje voor elkaar......

maar 08-11-2002 23:57

Citaat:

WAt voor nut heeft het om een relatie te beginnen met iemand die je niet vertrouwt?
Precies, dan zit er toch echt iets verkeerd in de relatie..

Olafant 09-11-2002 00:38

ik vertrouw d'r compleet. daar is ze me vriendin voor. ze zou ook niet vreemd willen gaan en ik ook niet. ik ben al lang blij dat ze me vriendin is (en andersom) dus zal zelf niet vreemdgaan, en haar vorige vriend is vreemdgegaan dus dat zal ze zelf ook niet zo snel doen.

mood indigow 09-11-2002 05:29

ik vertrouw hem helemaal.. we gaan vaak genoeg alleen uit.. ik met mijn vrienden en hij met de zijne... naja onze vrienden zijn oowk wel btje met elkaar bevriend dus uiteindelijk belanden we tog weer bij elkaar:D

maar ik vertrouw hem volledig dus van mij mag ie hoor:D

spacegirl 09-11-2002 10:26

Citaat:

Jaloezie heeft niets met wantrouwen te maken..... Als iemand onzeker is over het feit dat dat de partner met iemand anders van door zal / kan gaan dan ben ik van mening dat dat geen gezonde relatie hebt.... In een goede relatie kiest met voor elkaar en niet een beetje voor elkaar......
jaloesie vind ik wel in verband staan met wantrouwen, en de kans dat je partner er vandoor kan gaan is er altijd.
Dus de ander houdt er rekening mee dat t kan,door die onzekerheid, ik denk dat bijna iedereen wel daar bang voor is,moet wel als je die verhalen zo leest, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze ook vreemdgaan en je daar bang voor moet zijn, dat staat lijn recht tegen over elkaar.

dat je in een relatie voor elkaar kiest is inderdaad normaal maar dat neemt niet weg dat er 1 van de 2 niet jaloers kan zijn.

sweetangel19 09-11-2002 10:38

helemaal mee eens...mijn vriend en ik hebben dit weekend besloten om elkaar eens een weekendje niet te zien niet omdat we elkaar moe zijn maar gewoon zodat we eens een keer met onze eigen vrienden uit kunnen gaan los van elkaar, normaal gaan we ieder weekend samen stappen, mijn vriend houd er nogal van om met andere meisjes te spelen just for fun! praat dan me ze en na een tijdje zegt ie dat ie intresse heeft en bla bla bla en meestal hapt zo'n meisje dan toe en net op dat moment draait ie zich dan om en geeft hij mij een kus en zegt dat ik zijn vriendin ben enz enz, dit doet ie niet wekelijks maar als hij weer zo'n bui heeft dus wel...erg kinderachtig ik weet het maar hij heeft dan de grootste lol.ik weet dat mijn vriend heel vele van me houd en me ook echt niet kwijt wil. maar als hij dan een keertje alleen op stap wil gaan dan vraag ik me wel eens af of hij dan ook zo doet en tot hoever het dan zal komen want dan ben ik er dus niet bij...
ook is het dat mijn vriend van zuid afrikaanse afkomst is en daar is het zo dat vrienden elkaars vrienden niet veraden, dus zou zoiets gebeuren zal ik het niet te weten komen that's the shit...ik vertrouw hem echt, maar op zo'n momenten twijfel ik weleens...denk dat ik daar ook al rede toe heb...maar dat is dus mijn probleem...

billbabe 09-11-2002 14:04

ik zouw mijn vriend niet vertrouwen, want ik weersta zelf de verleidingen ook niet altijd

luckyleo 09-11-2002 14:19

Citaat:

billbabe schreef:
ik zouw mijn vriend niet vertrouwen, want ik weersta zelf de verleidingen ook niet altijd
de zuigverleidingen (http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=271936) of bedoel je wat anders?

Knutselsmurfie 09-11-2002 15:37

Citaat:

Talon schreef:
waarom wil diegene alleen? om dingen te kunnen doen die niet mogelijk zijn met de wederhelft erbij..

duidelijk dus

Pffff, waar slaat dat nou weer op..? Net alsof je, wanneer je een vriend/vriendin hebt, je daar 24 uur per dag, 7 dagen per week bij moet zijn.. en dat wanneer je er niet bij bent je geen plezier kan hebben...
Daar moet ik niet aan denken... als ik een vriendje heb, ga ik nog steeds even veel met mijn vrienden om en daar hoort ook het uitgaan bij. Ik vind het leuk om met mn vrienden uit te gaan, ook wanneer ik een vriendje heb en als die er niet bij is.

Sithan 09-11-2002 16:35

Citaat:

Talon schreef:

duidelijk dus

Misschien wil diegene wel alleen omdat er in het leven meer mensen bestaan waar je mee kan 'socializen' dan alleen je vriend of vriendin... :rolleyes:

Niet duidelijk dus

gizmo 09-11-2002 21:02

Citaat:

Talon schreef:

duidelijk dus

niet duidelijk...

hehe.. ben het absoluut nie tmet je eens..
Ik ga altidj met vriendinnen uit enzo... vertrouwen hoort in zo´n realtie....
net alsof je gelijk vreemd gaat als je niet met je vriendje bent? :confused:

Talon 09-11-2002 22:23

:D

en niemand denkt er aan dat ik meestal in De Kantine zit :D :rolleyes: hehe

Aurora 10-11-2002 14:52

Citaat:

nare man 10-11-2002 15:03

Ik zal wel moeten he. :p

miro 10-11-2002 15:24

Hoewel t op t begin wel moeilijk voor me was vertrouw ik mn vriend nu voor 100%. HIj gaat alleen met vrienden op stap, ik alleen met vriendinnen. Ik wil graag alleen met vriendinnen en ik doe ook niks dus waarom zou hij wel wat doen? T heeft inderdaad geen zin een relatie te hebben als je elkaar niet vertrouwd, dan zit je voortdurend in angst. Als je elkaar geen vertrouwen kan geven dat heeft een relatie helemaal geen nut want dan voel je je alleen maar ongelukkig.

Miss Helena 10-11-2002 15:42

Citaat:

miro schreef:
Ik wil graag alleen met vriendinnen en ik doe ook niks dus waarom zou hij wel wat doen? T heeft inderdaad geen zin een relatie te hebben als je elkaar niet vertrouwd, dan zit je voortdurend in angst.
Zo moet je idd denken ja. Een relatie die berust op wantrouwen is gewoon FOUT.

'Sister Bliz 10-11-2002 15:47

Citaat:

sweetangel19 schreef:
mijn vriend houd er nogal van om met andere meisjes te spelen just for fun! praat dan me ze en na een tijdje zegt ie dat ie intresse heeft en bla bla bla en meestal hapt zo'n meisje dan toe en net op dat moment draait ie zich dan om en geeft hij mij een kus en zegt dat ik zijn vriendin ben enz enz, dit doet ie niet wekelijks maar als hij weer zo'n bui heeft dus wel...
Jakkie :|

Kleine Tulp 10-11-2002 16:44

Citaat:

Talon schreef:

duidelijk dus

jah psies, als ie braaf zou willen doen zou ie wel met jou uit willen. Anders gaat ie natuurlijk 'de beest uithanguh' met zen vrienden.

~*InDo SHorTy*~ 10-11-2002 19:44

mhmm.. ik vertrouw hem 100% maar tog zou ik me een beetje raar voelen, het spookt dan tog nog een beetje rond in mn achterhoofd dat hij met een ander meisje zou kunnen zoenen..
maar nee, ik vertrouw hem egt voor de volle 100%

Chloe Siere 10-11-2002 20:02

neej, waarom? t is gewoon een eikel de laatste tijd... hmpf

StefanLovertje 10-11-2002 20:05

gelukkig gaat mijn vriend nooit uit :)

en ik ga ook nooit uit, dus hij hoeft zich ook geen zorgen te maken.. :)

maar ik vertrouw hem hoor.. das het een na belangrijkste he, in onze relatie (lange-afstand relatie)

SE 10-11-2002 20:44

ik vertrouw r helemaal..
naja.. we wonen dan oowk anderhalf uur busse van mekaar af.. maar we gaan toch meestal naar concerten.. ik ga zelf oowk afentoe alleen uit.. maar me friendin nei..
en ik ben zelf HELEMAAL tegen vreemdgaan.. dus ze hoeft echt nie bang te zijn..

Herrie 11-11-2002 06:12

Citaat:

StefanLovertje schreef:
gelukkig gaat mijn vriend nooit uit :)

en ik ga ook nooit uit, dus hij hoeft zich ook geen zorgen te maken.. :)

maar ik vertrouw hem hoor.. das het een na belangrijkste he, in onze relatie (lange-afstand relatie)

Same here :) De afstand tussen m'n vriendin en mij is erg groot (>2000 km) maar ik vertrouw haar wel en zij mij ook :)

Lethalis 11-11-2002 08:24

Citaat:

Meestal komt het wantrouwen pas later. Een kenmerk van liefde is gehechtheid en dat zorgt vaak weer voor angst de ander kwijt te raken (en dus ook weer voor wantrouwen etc).

20marianne12 11-11-2002 08:50

Vertrouwen opzich wel, alleen leuk vinden niet echt nee...

miro 11-11-2002 12:05

Citaat:

Talon schreef:

duidelijk dus

Idd maar dat hoeft geen vreemdgaan te zijn. Het is toch heerlijk om af en toe onder je vrienden te zijn? Ik ben ook vaak alleen met mijn vriendinnen. En als mijn vriend alleen op stap is met zn vrienden of naar een party ofzo ga ik me echt niet de hele tijd zorgen zitten te maken hoor, dan bederf je t voor jezelf. Wat een onzin om zoiets te denken van je eigen vriend/vriendin.

Orion16 11-11-2002 15:00

Ligt eraan wat voor typ ze is. Als ze nu eenmaal heel graag met jongens omgaat en de relatie sowieso al een beetje op losse schroeven staat zou ik toch wel beginnen te twijfelen ja.

Janicha 11-11-2002 15:06

Citaat:

Talon schreef:

duidelijk dus

Ik had dus ook zo'n vriend die zo dacht..en daardoor is het uit :rolleyes:
Je hebt geen idee hoe je iemand hier mee verstikt.. ik bedoel, een vriend is echt heel erg leuk, en je wilt hem echt wel vaak zien, maar je hoeft toch niet ALLES samen te doen?? Je kunt er toch nog een eigen leven opna houden?
Offe, zie ik het verkeerd?

PardonMe 11-11-2002 15:12

absoluut..
Ik vind dat hij ook dingen met anderen moet kunnen doen zonder mij erbij.. Hij vraagt wel altijd of ik mee ga, maar soms kan ik een keertje niet, of ben ik super moe ofzo en zie ik het echt niet zitten, dan vind ik niet dat hij vanwege mij niet moet gaan..
En ik ben ook niet bang dat hij iets zal doen met een ander!
Naast elkaar hebben we ook nog een eigen leven, maar we proberen zoveel mogelijk toch samen te doen..

Maar ik vertrouw hem zeker.
Hij zit ook meestal de hele week in Utrecht omdat hij daar studeert en ik hier nog naar school ga, dus ik zie mn vaak een aantal dagen niet, en dan zou het echt heel erg lastig zijn als ik hem niet zou vertrouwen, dat zou ik echt niet uithouden dan!!

Maar ik wil ook wel eens met vriendinnen afspreken, lekker met hun over meide-dingen kletsen enzo, en dat is ook geen probleem :) Moet kunnen toch, heeft mijns inziens niets te maken met dat hij even geen zin in jou heeft ofzo, of dat je dan gelijk van plan bent om iets te doen wat de ander niet mag weten..

20marianne12 11-11-2002 15:17

Citaat:

Janicha schreef:
Ik had dus ook zo'n vriend die zo dacht..en daardoor is het uit :rolleyes:
Je hebt geen idee hoe je iemand hier mee verstikt.. ik bedoel, een vriend is echt heel erg leuk, en je wilt hem echt wel vaak zien, maar je hoeft toch niet ALLES samen te doen?? Je kunt er toch nog een eigen leven opna houden?

Helemaal mee eens ja, je hebt ook nog een eigen leven, anders zou het volgens mij niet helemaal goed zijn als je echt alleen nog maar aan je vriend/ vriendin plakt...

*blue angel* 11-11-2002 15:34

tuurlijk vertrouw ik m'n vriend! waarom zou ie iemand anders willen versieren als 't tussen ons toppie gaat? ;)
neej, hij ziet me gewoon supergraag, en ik geloof nooit dat ie onze relatie op het spel zou zetten. en da's ook wederzijds. ik ga praktisch elke week uit (en maar heel zelden gaat ie met me mee), en ik amuseer me altijd te pletter. waarom zou hij mij niet vertrouwen? ik ga toch maar gewoon pintjes drinken, me amuseren en dansen? ik ga heus niet elke bink die ik tegen het lijf loop proberen te versieren :rolleyes: ik heb er al één die me vreselijk graag ziet...

xxx

dark spirit 11-11-2002 15:37

Citaat:

sweetangel19 schreef:
hey hallo!

heb een vraagje...
vertrouwen jullie je vriend of vriendin als hij of zij alleen met zijn of haar vrienden en vriendinnen uitgaat?

waarom wel en waarom niet?

ja, ik weet dat hij alleen van mij houdt. Als ik daaraan zou twijfelen, dan zou ik het wel eng vinden denk ik. Maar ik vraag me af of je een goede relatie kunt hebben als je elkaar niet vertrouwt...

U-NiQ 11-11-2002 16:43

Citaat:

Talon schreef:

duidelijk dus

Een beetje een snel oordeel.. En het klopt ook nog eens niet.
Je moet in een relatie toch ook dingen, zoals uitgaan dus (!), met je vriendinnen en vrienden kunnen doen? Zonder je partner.

*black rose* 11-11-2002 16:51

tja ik zal wel moeten, we gaan vaker apart op stap als samen maarja ik heb er ook totaal geen problemen mee en vertrouw hem gewoon, ik weet dat er in zijn vriendengroep een paar zitte die zowat elke week vreemdgaan maar ik weet ook dat hij zo niet is gelukkig...

poecilotheria 11-11-2002 18:58

ik vertrouw haar daar volledig in!

ik wil ook regelmatig eens wat met mijn vrienden doen!

kben niet getrouwd weet je :eek:

MissBi@tch 12-11-2002 14:03

je moet dingen voor elkaar overhebbe in een relatie en in sommmige relaties werkt het beter als de partners ook een keer apart van elkaar kunnen gaan stappen in sommige relaties ( als beide liever met elkaar gaat) niet... maar je moet elkaar wel kunnen vertrouwen daarin...anders zit de relatie niet goed...

SE 15-11-2002 21:41

Citaat:

PardonMe schreef:
absoluut..
Ik vind dat hij ook dingen met anderen moet kunnen doen zonder mij erbij.. Hij vraagt wel altijd of ik mee ga, maar soms kan ik een keertje niet, of ben ik super moe ofzo en zie ik het echt niet zitten, dan vind ik niet dat hij vanwege mij niet moet gaan..
En ik ben ook niet bang dat hij iets zal doen met een ander!
Naast elkaar hebben we ook nog een eigen leven, maar we proberen zoveel mogelijk toch samen te doen..

mjah das hier oowk t geval :D

Citaat:

PardonMe schreef:
Maar ik vertrouw hem zeker.
Hij zit ook meestal de hele week in Utrecht omdat hij daar studeert en ik hier nog naar school ga, dus ik zie mn vaak een aantal dagen niet, en dan zou het echt heel erg lastig zijn als ik hem niet zou vertrouwen, dat zou ik echt niet uithouden dan!!

ik zie jenny oowk alleen maar in t weekend.. en doordeweeks afentoe.. (anderhalf uur bussen :\).. maarjah.. vertrouwen = (y).. en als da er nie was had ik t nie zo lang uitgehouwe met haar..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.