![]() |
Puppy's opvoeden met tegenwerking van huisgenoten?
Hoi, ik heb twee honden, Sam en Jazz.
http://www.webdeveloping.nl/upload/?7057282789 Het zijn bordercollies, over het algemeen slimme honden. Nu moet de pup, inmiddels 8 maanden, examen doen voor de A-cursus. Mijn moeder doet dat examen, maar we liggen vaak in de clinch over de manier van opvoeden, zij is soepel en ziet de helft door de vingers, ik daarentegen wil het beest streng opvoeden. Tips? Het beest luistert nadat ik oefeningen met hem heb gedaan goed, maar dan komt mijn moeder erbij en is hij weer zo ongehoorzaam als de pest... Wat nu? |
Citaat:
|
Citaat:
Ofwel voedt slechts een van jullie beide de pups op, ofwel moeten jullie er idd over praten, beetje vastleggen wat wel en niet mag. |
Met haar het erover hebben heb ik al vaak gedaan. Het resultaat is dat we onszelf een beetje inhouden, wanneer Sam of Jazz bij ons beiden in de buurt is.
Maar het feit blijft dat de pup de hele tijd in de war is. Hij moet elke keer aan mijn opvoed"stijl" wennen en aan die van mijn moeder. Is het mogelijk dat ik het de pup duidelijk kan maken dat hij bij mij wel heel erg goed kan luisteren? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zweer het je, dat resultaat... bedroevend! :D Hij snapte helemaal niks meer, het arme beest was helemaal in de war. De schat. :) Maar ja, ik ging even met hem oefenen en toen snapte hij het weer. Het is een kleine guiterd :) |
Is wel jammer dat jullie het er niet over eens zijn.. arme beest raakt helemaal in de war..
Kun je geen compromis maken ofzo? En ik neem aan dat de hond gewoon 'van iedereen' is? |
Ik zou het er met je moeder over hebben. Ik denkdat zij zich moet aanpassen, bij de opvoeding van een hond moet je eigenlijk niks door de vingers zien, maar streng en rechtvaardig zijn anders is de hond verpest voor de rest van zijn leven. Nou ja ik denk toch wel erover praten, want voor de hond is dit nu ook onbegrijpbaar.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24. |