![]() |
Aikido
Ben geinterresseerd in Aikido......
Wie doet er aan deze sport of kan mij er meer over vertellen. Over of het lichamelijk een zware sport is etc...... |
|
Citaat:
|
Nou, ik doe zelf geen Aikido (meer), heb het een jaar lang gedaan, alleen mij was het te traditioneel.
Het hangt helemaal van de club af waar je bij traint of het zwaar is. Je hebt clubs die trainen met het idee van wedstrijden in hun hoofd, en daar zul je dus best veel kracht en conditietraining moeten doen. Natuurlijk zijn er ook vereningen die trainen puur voor de lol, en de technieken weliswaar leren, maar een beetje 'soepel' zijn wat betreft krachttraining. E je kunt het natuurlijk zo zwaar maken als je zelf wilt....(pols/enkel- gewichten e.d.) Hoop dat je hier wel iets aan had! M!K |
Ik:)
Lichamelijk kan je wel zeggen dat het een zeer zware sport is. als je echt intensief en serieus traint dan voel je dat zeker. Ik heb nog geregeld spierpijn en zo. Het ligt inderdaad aan de dojo+leraar hoe streng er getraind wordt. Er zijn er die zich meer op het spirituele aspect van de sport richten. De basis van aikido is de kracht van de tegenstander te gebruiken om hem onschadelijk te maken. Het is een vrij gevaarlijke sport als je niet de juiste regels opvolgt, omdat je dan nogal wat blessures kan oplopen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08. |