![]() |
ff een vraagje
hallo ff een vraagje vinden jullie dansen een sport?
|
nee
|
nee
dansen is een vorm van kunst vind ik origami, kantklossen, zingen en schilderen zijn ook geen sport hé weer iemand uit de buurt van nijmegen |
ow ok das duidelijk
vwo op het dominicus?? |
Citaat:
Dansen is wellus waar geen olympische sport, maar er worden toch wedstrijden in gespeeld? En enkele mensen leven ervan. Nouja, je kan het natuurlijk ook omschrijven als een hobby. Maar dan kan je voetbal daar ook onderplakken, want ik doe onderandere aan voetbal als hobby. |
Volgens een hoop mensen wel, volgens mij niet.
Vind dat echte sporten alleen de titel sport moeten krijgen. Maar ja, dara kan je eindeloos over discusseren. In ieder geval is atletiek echt de moeder van alle sporten. Punt :) |
Citaat:
en sommige mensen maken zo'n mooie kunstwerken van origami dat ze er van kunnen leven. dan zijn dat ook sporten :o maar volgens het woordenboek heb je gelijk: Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar voor de ene is het een sport, voor een andere een hobby, en voor een andere bestaat het gewoon niet. Net zoals zovele andere bezigheden. |
Nee, mijn zussie vindt uiteraard van wel omdat zij danst en ik nie :rolleyes: ... :D
|
ja, een contactsport
|
ik denk dat mn ouders zwaar beledigd zijn als ik zeg dat het geen sport is.
Maar ik vind het wel een sport, je hebt echt uithoudingsvermogen nodig wil je goede prestaties leveren en je moet ervoor door het land heen reizen etc. etc. Voor vele mensen is het een uit de hand gelopen hobby, wat eindigt in sport. |
Citaat:
En Jah dansen is naar mijn mening een sport. |
help dit wordt me te moeilijk :o
wat is kunst? iets zo precies mogelijk doen (realisme) of zo mooi mogelijk of iets mooi doen om het mooi doen? kan iemand nog origineel zijn? Is het imiteren van iemand anders ook kunst? als iets zo precies mogelijk (na)doen een kunst is, is darts dat ook maar dan is het ook kunst dat alle treinen in nederland hetzelfde zijn ik vind het verschil tussen darts en dansen dat je bij darts een bepaald doel hebt en het er helemaal niet om gaat of je het nou mooi of niet mooi doet maar dat je zo snel mogelijk precies 501 punten weggooit en je bij dansen niet een vastgelegd doel hebt maar het er alleen om gaat iets zo mooi mogelijk te doen. en het mooist is geen doel want wat is mooi :confused: bij dansen heb je vrijheid die je bij darts niet hebt, je kan creatief zijn (dit zijn geen argumenten waarom ik dansen geen sport vind maar waarom ik darten geen kunst vind. ik vind het wel knap als iemand goed darts speelt) |
Dus Headbangen is ook geen sport? :P
nou, dan beoefen ik nog maar 1 port: Voorhuidjoggen :rolleyes: :P |
nou ik dans 4 avonden per week anderhalf uur en ik kan nu niet echt zeggen dat ik het geen sport meer vind! :) weet je wel hoe moe ik daarna altijd ben ;)
|
Citaat:
|
Absoluut!
Heb 2 jaar aan stijldansen gedaan, en geloof me het is echt wel zwaar (indien je het serieus doet dan he!). En trouwens, waarom zou het geen sport zijn? Zelfs klaverjassen wordt als sport bestempeld, dus waar hebben we het dan over?! M!K |
Oh zeker! Onderschat niet hoe zwaar het is!
Ik heb 6 jaar aan stijldansen gedaan en 5 jaar aan danceballet. Ik zweer het, het lijkt alsof je even wat huppelpasjes doet, maar het is echt intensief.. |
dansen? wat voor dansen?
klassiek ballet wordt egt supervaak gezien als iets wat GEEN sport is...believe me: zonder doorzettingsvermogen wordt het NIX!!! neehoor, je beentje langzaaaaaam in de lucht tillen en daar houden is niet zwaar hoor neeeee joh dat LIJKT maar zo :P |
Ja.
|
ja ik vind dansen een sport.
Ik dans zelf, en ik tenminste, doe altijd veel inoefeningen, en heel veel buikoefeningen. Want bij dansen moet je goeie buikspieren hebben. (y) ik weet niet of jij danst, maar als je het veel doet verlies je wel paar kilootjes. doeiiiiiiiiiii :) :) :) :) :) ;) :) :) :) :) |
sorry nog ff zegguh, ik schreef: ik weet niet of jij danst, maar vast wel denk ik.
duzzzzzz |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20. |