![]() |
Zonde van, zondervan
Zonde van, zondervan
Is er ooit weleens iemand doodgegaan zonder te weten dat hij echt wist dat hij stierf? Zou de wereld blijven draaien als zij wist Dat ademhalen meer is dan een kwestie van apart gewoon? Want wat is er nu gewoon? En wie is hier speciaal? Hoeveel voeten heb je nodig om met beide benen op de aarde te kunnen blijven staan? |
Die laatste 3 regels zijn echt goed! (y) De rest van het gedicht trouwens ook. Vraagje: Zit er een betekenis achter dit gedicht, op het gebied van strofenbouw? De paronomasia zonde van en zondervan vind ik ook goed. Kortom: bijna geen commentaar. :)
|
Mooi gedicht:).
Geen opmerkingen Wat bedoel je eigenlijk met: "Dat ademhalen meer is dan een kwestie van apart gewoon? " Een kwestie van apart of gewoon? |
Citaat:
Ik heb het gedicht ergens in het koude Tasmanie geschreven, op het meest zuidelijke puntje (als je vanaf daar zou gaan zwemmen zou je binnen no time op Antartica zijn) van de wereld, geloof ik. Het gevoel wat me overweldigde heb ik proberen te expressioneren in een passioneel gedicht, waarin ik elke opening voor eigen interpretatie openlaat voor de lezer. En ademhalen doe je nooit met mate, maar leven doe je maar 1 keer. Das een gewoon aparte gedachte. Ruuth. |
Zondeval.... aaah, Jumping Jack Steady, je hebt het nog en je zult het altijd houden, hoog geachte Oneindiger, natuurlijk gaat iedereen dood zonder echt te weten dat hij/zij sterft....
of juist niet? maar de wereld draait op ademhaling en het is heel apart dat dat zo gewoon is... wie op grote voet leeft, blijft niet met zijn benen op de grond staan, maar wie met zijn hoofd in de wolken loopt houdt het contact met de aarde... je inspireert me nog altijd, Oneindigers forever Vale! |
Heel mooi! (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25. |