![]() |
voorbereiding toets
vaak als ik m'n best doe en oefen word ik toch nog verrast bij het maken van de toets.. een zeer onaangename verrassing :(..
doordat dit vaker gebeurt verlies ik ook m'n zelfvertrouwen voor die toetsen en raak ik dan helemaal in de problemen, vooral als ik tijdgebrek heb. ik vraag me af hoe jullie je voorbereid(d)en op een toets van een willekeurig exact vak.. misschien hebben ik/andere forumgenoten er nog wat aan.. |
Ik probeer alles gewoon te begrijpen.
Wanneer ik een onderdeel moeilijker vind, dan neem ik nog wat opdrachten door en probeer ik zelf wat voorbeelden te verzinnen. |
ik heb hetzelfde probleem :(
|
maar wat is het probleem eigenlijk: vind je het moeilijk, snap je het niet?
|
Een goede aanpak is de volgende: neem het desbetreffende hoofdstuk aandachtig door en besteed daarbij extra aandacht aan die onderdelen waar je moeite mee hebt. Maak vervolgens over de stof een aantal oefenopgaven om zo te kijken of je de stof inderdaad beheerst. Het is misschien ook een goed idee om samen met iemand anders het desbetreffende hoofdstuk door te nemen en elkaar daarbij vragen te stellen over de stof. Op die manier kom je er, als je de stof aan een ander moet uitleggen, vanzelf achter welke onderdelen nog niet helemaal duidelijk zijn en dus nader moeten worden bekeken.
|
Citaat:
heeft er dus niet veel mee te maken dat je het niet snapt of moeilijk vindt, je raakt gewoon in paniek (door tijdsgebrek bv.) en kan dan gewoon niet meer normaal nadenken, begint dingen door elkaar te halen... Het kan dus goed zijn dat je het thuis goed kan en alles snapt, maar op je test er niets van bakt |
ik denk dat het gedeeltelijk aan m'n voorbereiding ligt..
maar ik herken ook dat faalangst gedeelte.. hoe zou ik daar vanaf kunnen komen? |
Citaat:
|
zal ik zeker doen (y)
thnx voor tips iedereen :D |
ik heb dat ook wel eens dat ik een opgaeve heb waarvan ik geen idee heb wat ik er mee moet. (komt waarschijnlijk omdat ik nooit iets voorbereid...)
als ik het na even denken nog niet weet, dan maak ik eerst een paar ander opgaven en kijk dan nog eens naar het probleem. Dit voorkomt ook dat je te veel tijd aan één opgave besteeds waardoor je punten mist op opgave die wel goed te doen zijn. Het is ook handig om bij zo'm opgave eerst eens alles wat je er aan kan brereken op te schrijven en evt te berekenen, soms kan dat je op een oplossign brengen. |
Heb ook hetzelfde probleem. Ik zorg dat ik m`n huiswerk af heb en trek aan de bel als ik het niet snap. Meestal snap ik alles wel maar dan krijg ik de toets voor m`n neus en raak ik helemaal de draad kwijt. Alles wordt dan door elkaar gevraagd. Maar een goede oefening hiervoor is de D-toets maken. Wij hebben methode Getal & Ruimte, bij elk hoofdstuk zit een D-toets. De opgaven daarvan probeer ik altijd door elkaar te maken....Suc-6
|
theorie nbtje lezen zodat je alles begrijpt => OEFENINGEN MAKEN (gewoon nalezen helpt niet) => theorie leren (ga na wat voor theorievragen je leerkracht normaal stelt, dat kan je aan hem/haar ook vragen, ze helpen je wel)
veel succes! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.