![]() |
Waarom schaam je je voor je muzieksmaak van toen je 12 was?
Ik borduur hier effe verder op de andere topic die gaat over je muzieksmaak in groep 8. (http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=264229)
Ik lees daar vaak: helaas luisterde in toen naar commerciële muziek. Ik vroeg me af waarom men zich verontschuldigd over hun muzieksmaak van een X aantal jaar terug. Ik vind het zelf wel lachwekkend dat ik toendertijd gabber was, maar ik vind het nog steeds wel aardige muziek om te horen. |
Goede vraag. Ik ben benieuwd of al die mensen nu gaan toegeven dat ze mee lopers zijn die denken dat je niet 'true' zijn als ze commerciele muziek goed vinden.
Ik schaam me trouwens niet voor de muziek die ik vroeger luisterde. Ik vind nogsteeds veel van die muziek leuk. Maar niet meer alles even leuk. Eigelijk heb je dus niks aan deze reply, want ik geef geen antwoord op de vraag.. Najaa.. |
ik denk dat:
veel mensen toch graag binnen een groepje willen vallen, en in de groepjes die hier op muziek populair zijn (bijv. metal en punk) wordt het niet als cool gezien om naar commerciele muziek te luisteren. wat ik hier zelf van vind: ik weet niet zo goed of ik bij een hokje wil horen of niet, denk het niet want ik hou me er niet mee bezig. een jaar of 5 geleden was mijn lievelingsmuziek alles van de spice girls, en daar luister ik af en toe nog best naar. de commercieelheid van een groep maakt me niets uit: wat leuk klinkt klinkt leuk en ik heb een brede muzieksmaak :) |
12 -> The Gathering, Nirvana, GoreFest..
Ik schaam me er niet voor... |
ik schaam me er niet voor, er stond ook een ;) achter. Je denkt toch niet dat als je 12 bent je meteen je muzieksmaak hebt ontwikkelt? Dus. En trouwens, ik mijn omgeving was ik toen de enige die Take That leuk vond, dus ik was geen meeloper en helemaal true ;) :D :rolleyes:
Maar ja tis raar.. je verloochent jezelf dan een beetje vind ik. |
Ik denk dat je het juist hebt wanneer je zegt dat die mensen gewoon bij een groep wilden horen, want de leeftijd tussen 10 en 16 is gewoon een leeftijd waarin het belangrijk is om erbij te horen.
|
En na je 16e wil je ook nog wel ergens bij horen hoor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou wordt het lachen, nu gaat iedereen zeggen : 'nee hoor, ik schaam me er niet voor, ik was altijd mezelf, en heb altijd gedaan waar ik zin in had, en trok me weinig ergens van aan. En ik was toen gewoon nog niet zo ver in muziek, mijn smaak was nog niet 'ontwikkeld'.
Zo kom je geen stap verder. Toch aardig geprobeerd Jeroen. |
Citaat:
Want je denkt toch niet echt dat ik spijkerbroeken mooi vind :)? |
nou ik schaam me er wel voor.. op een paar bandjes na.
nu ben ik origineel en rebels enzo toch? dat was de bedoeling nl. |
neej ik zeg net zoals ongeveer iedereen hier dat ik me er nie voor lachwekkend, onbegrijpbaar enzow dat wel... :) een aantal groepjes dan, 3T en die Peter Andre dude haha dat vind ik nu echt vaag en fout.. maar sommige happy hardcore dingetjes en andere oude muziekjes vink nog echt koewl maar dat is misschien dan meer omdat het gewoon van vroeger is dan om de muziek opzich...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik schaam me er niet voor.. toen vond ik Turn up the bass (en later Thunderdome) al vet.. en nu nog steeds eigenlijk. Al is m'n muzieksmaak wel verbreed om veel meer genres toe te laten.
|
Ik schaam mij niet om wat ik in groep 8 luisterde.
Ik luisterde toen veel commerciële muziek en luisterde hiphopmuziek van m'n broer. Veel is er niet veranderd, behalve dat er wat 'alternatieve shit' bij is gekomen. |
Ik schaam me er niet voor, maar ik heb ook naar commerciele muziek geluisterd...
Ach, ik zie het meer als een fase in je muzikale en artistieke ontwikkeling... Vanaf je 12e gaat zoals zoveel dingen ook een muzikale smaak ontwikkelen, en dan ga je uitproberen. Het eerste wat je tegenkomt is hetgene wat dichtbij staat, popmuziek dus. En vanuit daaruit ga je verder groeien volgens mij. |
Ik schaam me er eigenlijk niet voor. Ik was in groep 8 heel veel op mezelf en hat totaal geen idee wat in de top 40 stond. Ik was helemaal weg van Moby, Prodigy, Cappella en Dune en ik had het idee dat ik de enige was in de klas die er naar luisterde.
Waar ik me wel om schaam was dat ik dingen die populair waren gelijk stom vond :o (alleen maar omdat ze populairder waren dan m'n favoriete groepjes :o ) |
Citaat:
|
Ik schaam mer er niet voor. Vind het nu alleen wel kut
|
Ik schaam me er ook niet heel erg voor ofzo, maar ik had toen gewoon totaal geen smaak en ik zou er nu niet meer naar luisteren. En ik luisterde er niet naar omdat ik ergens bij wilde horen, maar omdat ik dat toen serieus leuk vond. Ik weet nog wel dat Break Out van de Foo Fighters op TMF kwam en dat ik het een verschrikkelijk herrienummer vond :D
|
Ik schaam me helemaal nergens voor, je moet toch ergens beginnen!
|
doe ik niet.
m'n muzieksmaak was toen true-er dan dat ie nu is (roots bloody roots e.d. chansons) |
ik vond roxette helemaal het einde... en met mij nog een stuk of 4 klasgenoten.. de rest was naar 2 unlimitied enzo gegaan :D
|
ontdekte toen de platen van mijn pa en ma ( mudhoney/nirvana/sex pistols/red hot chili peppers)
en wat reggea en old skool hiphop(the umc's) nee ik luister die dingen nog steeds wel dus ik schaam me echt niet Rat |
toen ik 12 was luisterde ik vooral naar Metallica. Toen vond ik het latere werk ook wel ok, maar dat is nu minder. Ik draai nu af en toe nog wel eens het 'black album' en 'master of puppets' en dat gedoe. Het blijft geweldig, Hoewel de bands waar ik nu het meeste van houd black of death-metalbands zijn.
Dus ik ben er eerder trots op dan dat ik me schaam. |
Citaat:
|
Citaat:
|
waarom ik me dr voor scham? omdat ik jantje smiot toen leuk vondt! :D:D:D
|
Citaat:
|
Eh, waarom ik me er voor zou schamen? Nou, wellicht omdat ik toen nog geen muziek luisterde? :)
|
Omdat mijn vriendje erover zit te zeiken dat ik niet oldschool ben. En dat maakt niet echt dat ik me ervoor schaam, maar wel dat het me leuker lijkt dat ik toen naar een concert van Nofx ging in plaats van naar de Backstreet Boys.
|
doe ik dat dan? :confused: ik luisterde Kinder voor Kinderen en das nog steeds leuk ;) dus nee ik schaam me er niet voor hoor! :p
|
omdat wat zij toen luisterden niet 'true' is volgens de hedendaagsche standaarden
zij zijn enkel onzeker dat ze wannabe zullen worden genoemd ofzo, hoewel ik niet inzie waarom ze zich er zooo erg voor schamen, ik bedoel ze (de meesten) zitten allang niet meer in groep 8 |
Ik slaap nog steeds met mijn backstreet boys kussentje, ligt zo lekker zacht
|
Citaat:
maar tis nu nelly en extince dus das toch alweer ietsje minder he! :D |
Waarom zou ik me dr voor schamen?
|
Citaat:
[ontopic]Ik schaam me er in deze voor, dat het toch wel behoorlijk slechte shit was waar ik naar luisterde. Maar echtschamen nee hoor, 't was gewoon onwetendheid. Want naar sommige happyhouse luister ik nog steeds. (RMB- Spring)[/ontopic] |
Ik schaam me wel voor sommige bands die ik leuk vond, maar toen wist ik niet beter en kende geen goede muziek, dus jah wel logisch dat ik toen naar dat soort zut luisterde...
|
neej ik schaam me er niet voor, ik vind het alleen wel jammer dat ik de muziek die ik nu goed vind toen nog niet kende :)
|
Citaat:
ik luisterde op mn 12 vrijwel alleen maar dance...en dat doe ik nog steeds eigelijk alleen maar :) |
Whaaah... toen vond ik de Spice Girls nog leuk... :o
|
Citaat:
ik vond toen ook Five leuk, maar luisterde ook veel Britpop en wijfenrock (alanis ensoww) :) de helft van wat ik toen leuk vond luister ik nog steeds.. en ach.. t is alweer een tijdje terug.. Five was toen in.. als 12jarige ging ik daar in mee, maar wel zonder door te schieten.. |
Ik schaam me er niet voor dat ik fan was van BSB (al zou ik dat wel moeten doen :D) maar ik schaamde me er vroeger voor dat ik op een begeven moment MetallicA geweldig begon te vinden..
|
ik schaam me niet.. ik vertel aan iedereen die het wil weten dat ik naar hanson, de bsb, five, de spice girls en the kelly family luisterde... en ik luister dr nu trouwens nog naar...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51. |