Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Ballonnen met zeep (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=275583)

metzondernix 11-11-2002 12:18

Ballonnen met zeep

Een zeepbel, ballon, illusie
belachelijke dromen
waar ik me voor schaam
en als ik nu met hem ga praten
is het dan voorbij:

die knikjes en blikken
spat de zeepbel kapot als
hij die aanraakt
prikt hij spelden in je ballon

wil ik mijn illusie houden

veilig in mijn ballon
veilig in mijn zeepbel houden?

murwari 11-11-2002 13:20

Ik vind het een euh beetje vaag gedicht :) maar wel mooi en het heeft dat aparte ,wat bij jou vaak terug te vinden is, zeker meegekregen. Dat maakt hem persoonlijk aan jou en goed :)

Ik vond vooral je tweede strofe verwarrend bij het lezen. Dat is misschien te verbeteren door het gebruik van hoofdletters en leestekens? :)

Woodstock 12-11-2002 20:47

voor mij geeft die verwarring juist een extra dimensie... het eind van éen zin is het begin van de volgende, een, hoe noem je dat? portmanteau of zo?

iig, ik denk dat ik het begrijp... (AUS...? FEDJA...? THE PLAY...?)
en ik ken het wel...

~PUNTIG!~

metzondernix 20-11-2002 15:04

Het gaat nu wel over Aus himself. Ik durfde eerst niet met hem te gaan praten, omdat iik bang was dat het tegen zou vallen, nou, het tegendeel is minder waar!! hihi. Duuuuus...

LiNiaaL 20-11-2002 15:25

Citaat:

metzondernix schreef:
Het gaat nu wel over Aus himself. Ik durfde eerst niet met hem te gaan praten, omdat iik bang was dat het tegen zou vallen, nou, het tegendeel is minder waar!! hihi. Duuuuus...
[flauw modus]
het tegendeel is minder waar? dus het viel wel tegen?
[/flauw modus]

denk het gedicht nu min of meer te snappen, kvind het nu een minder mooi gedicht dan eerst...(?)

en nog dit: de waarheid is altijd beter.

metzondernix 24-11-2002 15:25

Het viel absolUUt niet tegen! JUIST niet!

"het tegendeel is minder waar" heb ik gejat van de vliegende panters. Duh huh. Waarom vinje'm trouwens minder mooi nu?

en wat betreft de waarheid: lang leve.

OsoNke 24-11-2002 18:09

Mooi! Goed dat het meegevallen is :)
Hijs echt op z'n Nienke's :D

xx Yf

murwari 24-11-2002 19:31

Let de topicstarter wel even op de announcement en dan dat deel over het 'uppen'... ;) Misschien handig daar een volgende keer aan te denken

LiNiaaL 25-11-2002 16:10

Citaat:

metzondernix schreef:
Het viel absolUUt niet tegen! JUIST niet!

"het tegendeel is minder waar" heb ik gejat van de vliegende panters. Duh huh. Waarom vinje'm trouwens minder mooi nu?

en wat betreft de waarheid: lang leve.

nou eerst vond ik em mooi en snapte ik er geen ruk van. nu zie ik min of meer waar het op slaat (al kan ik om een of andere reden nog steeds niet echt als een meisje denken) en is eigenlijk voor mij denk ik 'de magie eraf'... achja. nog steeds wel een mooi dichtsel as usual...

Gothic 25-11-2002 16:36

ik vind hem cool :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.