Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   lief versuz slijmbal (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=275655)

fanatickje 11-11-2002 14:00

lief versuz slijmbal

ALs vb een jongen heel lief is tegen een meisje is hij dan ook een slijmbal tov dat meisje?
of vinden jullie van niet?

greetz

Orion16 11-11-2002 14:58

Citaat:

fanatickje schreef:
ALs vb een jongen heel lief is tegen een meisje is hij dan ook een slijmbal tov dat meisje?
of vinden jullie van niet?

greetz

Ligt eraan hoe erg die jongen over het meisje zegt 'hoe geweldig ze wel niet is', 'hoeveel ik om haar geef', 'dat ze zooi mooi is', enz enz, en dat zo vaak totdat het het meisje begint te irriteren. En wel tot 5x toe. Kushandjes vind ik ook heel slijmerig. Bleh!

Maar als een jongen gewoon heel lief is en zijn gevoel toont, daar is op zich toch niets mis mee?

Iduna 11-11-2002 14:59

Hoeft niet per se. Ik denk dat dat voor iedereen anders ligt. Ik weet niet wanneer jij iemand een slijmbal vindt?

20marianne12 11-11-2002 15:04

Nee ik vind ook dat het niet persee hoeft. Maar ik denk dat je wel gauw niet meer een goede grens kan trekken tussen lief en slijmballerig zijn. En idd... wat is je definitie van slijmballerig...

fanatickje 11-11-2002 15:22

slijmbal: er alles aan doen om goed gezien te zijn bij iemand, zodat je er persoonlijk voordeel uit kan trekken, meestal valt het enorm op.

vb. bij leerkracht, grootouders, maar ook bij een meisje (om ze vast te kunnen krijgen)

ik denk wel dat ze bij elkaar horen, je kan het vergelijken met versieren.

PardonMe 11-11-2002 15:31

tja ik vind dat dr toch wel een verschil is tussen slijmen en lief zijn..

Als iemand heel de tijd poeslief bezig is, dan gaat mij dat echt de keel uithangen, dan zou ik er iets achter gaan zoeken en zou ik het slijmen vinden..
Maar als een jongen gewoon af en toe een attente opmerking maakt, zichzelf is, aandacht schenkt, maar ook weer niet te.. tja dan vind ik dat lief zijn....

tja tis maar net wat je zelf onder slijmen en lief zijn verstaat.. :)

MazeMouse 11-11-2002 22:28

Ach, kheb geen vriendin. En er zijn een helehoop meiden die meteen met een rooie kop rondlopen als je een keer 'Dag, schat' roept. Dus ik heb gewoon lol. Bij mij merk je echt het verschil tussen of ik iemand leuk vind of dat ik het doe om die persoon op te naaien. (ik ben gemeen, ik weet het and I like it :D)

Dus dat lief zijn krijg ik vaak zat naar mijn hoofd gegooid. Maar dat slijmen net zoveel :D

Lethalis 11-11-2002 22:36

Citaat:

fanatickje schreef:
Die term 'slijmbal' wordt vaak gebruikt door observerende jongens die zelf minder open met meisjes kunnen omgaan.

*been there, done that* :o

Doe gewoon wat je leuk vindt. Je merkt vanzelf wel of zij het leuk vindt of niet. Anderen boeien daarbij niet. Liever een slijmbal met vriendin, dan geen slijmbal zonder vriendin.

italianboy 12-11-2002 10:12

Nee, absoluut niet.

Je kan ook lief zijn door bepaalde dingen te laten blijken, niet alleen door slijmerige dingen te zeggen.

Maar als het uit is met je vriendin en je leest je eigen berichtjes terug denk je soms wel HEH BAHHHH

Esmée 12-11-2002 11:16

Citaat:

italianboy schreef:
Maar als het uit is met je vriendin en je leest je eigen berichtjes terug denk je soms wel HEH BAHHHH
;)

zo lang je maar echt meent wat je zegt vind ik het eerder onder lief vallen dan onder slijmen (y) en ligt er ook aan hoe de situatie verder is, of het gaat om een een stelletje of om een jongen die even een meisje wil scoren, want in dat laatste geval gaat het wel puur om slijmen want dan wil ie er gewoon ff snel iets mee bereiken.

moenbase 12-11-2002 15:13

Ik vind dat er een groot verschil is tussen een slijmbal en lief zijn.

Onder een slijmbal versta ik iemand die alles probeert te doen om:
1) niet zichzelf te zijn
en
2) kosten wat het kost haar aan de haak te slaan. (zowel voor enkel sexuele doeleinden als een liefdesrelatie gebaseerd op slijmballerij)

Onder 'lief doen' versta ik onder andere, haar te complimenteren, en vooral op de momenten dat zij het nodig vind. Dit kun je (alleen) weten wanneer haar lang genoeg kent en vrij goed weet hoe zij in elkaar steekt.

Overigens: Ik ben lief, veel anderen zijn slijmballen :d [Cliché, I know, maar dat maakt het niet onwaar :D :o ]

never mind 12-11-2002 16:58

als het gewoon standaart zinnetjes zijn... dan ist een slijmbal ja..
maar als hij gewoon je et gevoel geeft dat je spciaal bent en dat hij het meent.. :) dan niet!!

MazeMouse 12-11-2002 18:09

Citaat:

never mind schreef:
als het gewoon standaart zinnetjes zijn... dan ist een slijmbal ja..
maar als hij gewoon je et gevoel geeft dat je spciaal bent en dat hij het meent.. :) dan niet!!

Nou, ik doe die standaard zinnetjes gewoon zonder enige echte bijbedoelingen vaak. Vind het soms wel leuk hoe een meisje totaal van kleur verschiet door een opmerking en je dan de rest van de avond uit verlegenheid niet meer aan durft te kijken :D

never mind 12-11-2002 18:36

Citaat:

MazeMouse schreef:
Nou, ik doe die standaard zinnetjes gewoon zonder enige echte bijbedoelingen vaak. Vind het soms wel leuk hoe een meisje totaal van kleur verschiet door een opmerking en je dan de rest van de avond uit verlegenheid niet meer aan durft te kijken :D
hmmm... slijmbal!

En lees het topic op dit forum over spelfouten nog even ;)

Chloe Siere 12-11-2002 18:41

ik wil nooit meer een vriend die niet lief tegen me is... dus wat dat betreft kunnen jongens beter iets overdreven lief zijn dan helemaal niet. maar het moet niet te erg lopen, hij moet ook zijn eigen leven hebben en dus niet te veel achter me aanlopen. hij mag wel beschermend zijn :)

moenbase 12-11-2002 18:50

Citaat:

*RainBow* schreef:
ik wil nooit meer een vriend die niet lief tegen me is...
Wat moet je eigenlijk met een jongen die niet aardig is voor je? :confused:
Dat verband snap ik niet helemaal. Je koos een jongen uit omdat hij niet lief voor je was? :confused:

the_conquer 14-11-2002 19:48

Sins wan is een compliment slijmen????????????

tenzij je het idee krijgt dat de voel meteen gedweilt wordt :D

MazeMouse 14-11-2002 20:14

Citaat:

never mind schreef:
hmmm... slijmbal!

En lees het topic op dit forum over spelfouten nog even ;)

Hey, wees maar blij dat ik geen leet-speak gebruik :D

En ik ben een slijmbal jah. Maar ik doe het niet om een meisje te versieren. Eerder om haar te jennen :D :P

de goeie fee 14-11-2002 20:24

Ik hààt het als hij smskes stuurt in de trant van: "als jij een traan was, zou ik nooit huilen, uit angst jou te verliezen". Bwegh, daar kan ik echt op afknappen. In theorie val ik ook niet op zulke jongens, ma goe.
Ik vind het wel leuk als er iets spontaan lief uit komt, niet zo'n voorgekauwd zinnetje. En dan ook nog liefst 'plagerig lief'. *veeleisend* Hij is gewoon m'n maatje en soms zegt ie iets lief.
Als da constant zou gebeuren, zou het langweilig en oersaai worden. Ik heb geen behoefte aan zo'n slijmbal, want ik wéét dat ie 't nie meent.

MazeMouse 15-11-2002 00:44

Citaat:

de goeie fee schreef:
Ik hààt het als hij smskes stuurt in de trant van: "als jij een traan was, zou ik nooit huilen, uit angst jou te verliezen". Bwegh, daar kan ik echt op afknappen. In theorie val ik ook niet op zulke jongens, ma goe.
Ik vind het wel leuk als er iets spontaan lief uit komt, niet zo'n voorgekauwd zinnetje. En dan ook nog liefst 'plagerig lief'. *veeleisend* Hij is gewoon m'n maatje en soms zegt ie iets lief.
Als da constant zou gebeuren, zou het langweilig en oersaai worden. Ik heb geen behoefte aan zo'n slijmbal, want ik wéét dat ie 't nie meent.

Ach, tja. Zoals ik al zei, eerder om te jennen :D

En lieverd, wanneer zullen we nu eens naar de bios gaan? Dan kan ik in het licht dat van het scherm af komt jouw schoonheid bewonderen.

Zo klef genoeg voor je? (en het leukste vind ik nog de meiden die er dan absoluut niet op reageren. Dan weet ik namelijk dat ze de moeite waard is :D *als ze meteen verlegen gaan lopen doen als je overdreven klef loopt te doen is het alleen leuk om openbaar te jennen*)

Denise84 15-11-2002 23:45

ligt aan de situatie en de manier waarop het gezegd wordt

Lethalis 15-11-2002 23:58

Citaat:

moenbase schreef:
Je koos een jongen uit omdat hij niet lief voor je was? :confused:
:eek: nare man heeft gelijk ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.