Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Slechte cijfers (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=275721)

20marianne12 11-11-2002 15:12

Slechte cijfers

Is slechte cijfers halen een motivatie voor jou om door te gaan, (nog harder) eraan te werken, of is het juist dat je dan zoiets hebt van laat maar zitten, ik stop er wel mee??

Bij mij werkt slechte cijfers halen altijd erg demotiverend, zeker als ik er wel voor geleerd/ aan gewerkt heb...

de ballonnenman 11-11-2002 15:34

Ik heb vandaag een pw wiskunde verkloot, dus ik ben nu méér aan het leren voor het volgende pw (wel voor een heel ander vak, maar ok).
Meestal ga ik dus wel harder werken als ik voor een vak slechte cijfers heb gehaald.

perseus 11-11-2002 16:09

Bij mij juist motiverend. Ik ga na een paar teleurstellende cijfers altijd 10 min. eerder naar bed, en ik maak een keertje netjes mijn huiswerk :D

Dr. Oetker 11-11-2002 18:02

motiverend

zeer zeker

marlies 11-11-2002 18:28

demotiverend, maar ik doe ook altijd goed mijn best..

@Moon 11-11-2002 19:34

bij mij werkt het motiverend. Tsja moet wel goeie cijfers halen zit eenmaal in het examenjaar, alles wat ik maakt telt nou eenmaal mee. Als ik nu allemaal goeie cijfers haal heb ik tenminste wat speling op mn centraal examen dus....

angel_girl 11-11-2002 20:55

ligt aan mijn bui, soms denk ik jaaah ok ik ga deze toetsweek goed mijn best doen en dan lukt 1 rep niet en dan geef ik het al meteen op..
Maar als je een slecht cijfer heb voor een vak dat je helemaal niet boeit dan is dat niet motiverend om betere cijfers te halen.

Balance 11-11-2002 21:41

motiverend, aangezien ik nogal vaak bereken wat ik moet halen voor een toets en dat na een slecht cijfer altijd hoger is dan wanneer je al heel veel goede cijfers voor een vak hebt.

Uiteindelijk leer ik ook goed, als ik goed voor een vak sta hoor, maar als ik slecht sta, leer ik nóg beter.

N*A*Shezbaernon.temp 12-11-2002 16:34

Well ... als ik een slechte cijfer krijg en weet waarom het zo is ( omdat ik voor de afwisseling geen flikker gedaan heb :o ), maakt het me eigenlijk nix uit, omdat ik weet dat ik het de volgende x gewoon wel leer en een goed cijfer zal krijgen ...

Maar als ik echt mijn best doe en dan een k*t punt terug krijd, wat niet vaak gebeurt, maar soms toch wel, dan ben ik meteen zo demotiveerd als wat en kan maar moeilijk mijn moed opbrengen.

ducky 12-11-2002 16:59

motiverend, want slechte cijfers bij mij betekenen dat ik meer moet doen. (meestal... ok, zijn ook gewoon dingen die ik echt niet kan... en dan ben ik ook gewoon tevreden met een slecht cijfer)

Lyx 12-11-2002 17:07

Citaat:

marlies schreef:
demotiverend,

Leonoor 12-11-2002 17:48

Ik leer me altijd te pletter, demotiverend dus. Tis knap lullig als je heel goed geleerd hebt en dan een slecht cijfer haalt. Als ik amper of niet geleerd hebt, dan kan het me weinig schelen.

Kimmmmy 13-11-2002 14:07

Als ik slechte cijfers haal, denk ik bij mezelf; "Zie je wel dat ik 't niet kan!" :mad: en dan gaat 't de keer d'rop nog slechter, omdat ik dan slechter leer, want "HET LUKT TOCH NIET!!!!!" Best wel balen, maar ik kan mezelf er niet toe zetten het anders te doen. :( (n)

Sommetje 13-11-2002 16:54

Het is al een tijdje geleden dat ik slechte cijfers heb gehaald. :D

alpha 16-11-2002 15:58

Ik baal als een stekker en bij het ene vak denk ik dan: Kom op, je kunt het, doorzetten en haal nu wel een hoog/beter cijfer.
Terwijl ik bij een ander vak juist verder in de put zak en de instelling krijg dat ik het toch allemaal niet kan en waarom zou ik nog gaan leren ik haal het toch niet.
Ik weet dat ik niet zo moet denken maar dat verschilt dan ook per vak.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.