![]() |
[samba]client instellen
hoe configureer ik een suse linux 8.1 bak met samba geinstalleerd zo dattie op een windows2000 server in kan loggen? (internetten enzo via de server kan al wel dus er ligt iets van een netwerk verbinding)
-tappy ps ik ben hehoorlijk linux noob |
heb je het al geprobeerd?
zo niet zoek ff naar HOWTO in google. lukt het niet? wat heb je al gedaan en wat ging er fout? |
ik heb`t geprobeert bet webmin een grafisch tooltje om samba ed. te configureren maar als ik een drive wil sharen bij voorbeeld geeft linux allemaal vage poepfouten en als ik ook maar iets aan de config files verander zijn er onder het opstarten allemaal fouten (ik zal ff een logje posten als ik meer tijd heb)
mijn vraag is hou zouden jullie dit doen vanaf een schone suse 8.1 install -t@ppy |
Citaat:
of zoek een howto ervoor op.. daarna ff testen met testparm voorbeeldje.. [global] workgroup = BLABLA encrypt passwords = Yes passwd program = /usr/bin/passwd %u interfaces = 192.168.1.1/24 [Share] path = /bla guest ok = no public = no writeable = yes comment = Dump hier files valid users = tappy [homes] comment = Home Directories browseable = no read only = no create mode = 0750 |
hm oja, zorg er wel ff voor dat je ook een gebruikersaccount aanmaakt voor samba..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23. |