Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Oude vriendin zelfmoord gepleegd dit weekend... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=275777)

TranceGirl 11-11-2002 15:56

Oude vriendin zelfmoord gepleegd dit weekend...

Een oude vriendin van mij heeft afgelopen weekend zelfmoord gepleegd... Ze was 16 jaar en het was net uit met haar vriendje. Ze zat bij mij op school en we zeiden pas nog HOI tegen elkaar....en nou, nou is ze er niet meer.......................
Vrijdag is de begrafenis...
En het werd vandaag via de intercom gezegd op school...

Damn ik ben geschrokken...

Hebben jullie ook zoiets ooit meegemaakt... :(

Quiana 11-11-2002 16:02

Heb zoiets wel meegemaakt ja.

Gecondoleerd, en veel sterkte.. :(

Leonoor 11-11-2002 16:02

Ik heb het nog nooit meegemaakt...gelukkig niet...

Ik wens je heel veel sterkte. En probeer er met mensen over te praten.

Xia 11-11-2002 16:02

Heb het niet met een vriendin of zo meegemaakt, maar met de systeembeheerder van school. Die vent was ook opeens dood..zelfmoord. Schrok er wel van. Maar ja, had geen band met die vent of zo.

Hee sterkte he:)

StefanLovertje 11-11-2002 16:07

gecondoleerd, sterkte ermee..

'k heb het zelf nooit meegemaakt gelukkig

Boogie 11-11-2002 16:09

Citaat:

TranceGirl schreef:
En het werd vandaag via de intercom gezegd op school...

Wat een vreselijke manier voor zoiets :eek::(

TranceGirl 11-11-2002 16:30

Bedankt voor jullie reacties :)
Ik had dan de laatste 2 jaar niet zo veel contact meer met haar...we zeiden wel eens gedag enzo op school...maargoed...ik kende haar... :(
en ik heb 2 jaar lang bij haar in de klas gezeten en ze was een vriendin van mij geworden...

kreeg te horen dat er niets meer van haar over was :( (ze was voor de trein gesprongen)....
Damn :(
ik vind het ook heel zielig voor de ouders en haar broer... :(
Das echt zo'n rare gedachte dat je die persoon kende en dat ze er niet meer is... bah :(
ik moet er steeds aan denken :(

Denise84 11-11-2002 16:38

een jongen die ik al heel lang ken (niet echt een vriend, maar wel een bekende) heeft afgelopen april zelfmoord gepleegd. Was die middag ook net uit met zijn vriendin. Maar blijkbaar heeft hij er al weleens over gesproken het te doen, maar niemand weet eigenlijk prezies waarom. Ik kreeg het te horen via MSN. De volgende dag is er een lokaal ingericht en een lokaal waar heel de vwo bij elkaar kwam om erover te praten. Veel huilen, veel leerlingen geschrokken. Daarna zijn we gaan kijken bij de flat waar hij vanaf gesprongen is. Raar.. Na de begrafenis voelde ik me heel rustig, toen al heb ik het voor mezelf afgesloten (natuurlijk denk je er nog weleens aan, maar huilen doe ik er niet meer bij).

murwari 11-11-2002 16:49

Ik heb het al meegemaakt, het is moeilijk.. Ik heb het toen geheel proberen zelf verwerken, en meid dat gaat niet.

Praat dus vooral met mensen, geef aan wanneer je hulp nodig hebt.

en sterkte

murwari 11-11-2002 16:50

Citaat:

Boogie schreef:
Idd een beetje tacktvoller had hier wel op zijn plaats geweest..

Hecatomb 11-11-2002 16:57

probeer je ook maar niet groot te houden hoor meid het is vreselijk ook voor die vriendin van je want die zat waarschijnlijk zo in de put dat ze niet meer wilde leven....en dat is heel erg!

TranceGirl 11-11-2002 17:25

ja :(
maar het scheelt wel een beetje dat ik de laatste twee jaar niet meer zo veel met haar om ging dus ons contact was zeg maar al verwaterd...maar ik schrok dus echt wel en ik zit er nu ook steeds aan te denken :(
tis echt gewoon heel maf :( :( :(

mood indigow 11-11-2002 18:11

2 maanden geleden is een vriend van mij van een flatgebouw afgesprongen..

kmoest heel hard huilen toen ik ut hoorde.. gelukkig vingen ik en me vrienden elkaar goed op..
dat heevt een stuk geholpen.. we hebben met zijn allen bloemen gelegt waar hij is gesprongen. heel mooi allemaal..

gecondoleerd en veel stertkte

TranceGirl 11-11-2002 18:27

hee jij ook gecondoleerd en sterkte :(

Sithan 11-11-2002 20:56

Citaat:

TranceGirl schreef:
het was net uit met haar vriendje
Als die jongen het heeft uitgemaakt zal die zich straks nog zn hele leven schuldig voelen omdat er wellicht een verband was met haar zelfmoord ...misschien moeten we daar ook even bij stil staan...:(

Jij iig heel erg gecondoleerd...

Black Sugar 11-11-2002 23:42

Een goede vriendin van mij heefd het pas geprobeerd maar het is niet gelukt. Nu word ze opgenomen, ze had het ook al eerder geprobeerd. :(

Sterkte in ieder geval

Lil_DarkAngel 12-11-2002 14:07

Citaat:

Boogie schreef:
Zo echt wel!! :(
Het had wel iets persoonlijker gemogen!!
maya veel sterkte...

en nee ik heb zoiets gelukkig nooit meegemaakt.

Eend 12-11-2002 14:18

Wij hadden een stalknecht op de manege. Hij was altijd wel stil en kroop bij de mensen weg, maar toch was hij wel aanwezig.
Toen werd er dus voor de les vermeldt, dat hij zelfmoor dhad gepleegd:(

Een tijdje later was het natuurgebied achter de manege afgesloten. Er was een meisje gevonden, die zelfmoord had gepleegd:(

Dit soort dingen gebeuren eenmaal, jammer genoeg:(

In ieder geval veel sterkte!

*knuf*

moenbase 12-11-2002 16:00

Citaat:

Sithan schreef:
Als die jongen het heeft uitgemaakt zal die zich straks nog zn hele leven schuldig voelen omdat er wellicht een verband was met haar zelfmoord
Misschien ging ze wel vreemd en had hij daardoor uitgemaakt? Wie moet zich dan schuldiger voelen?

Sithan 12-11-2002 17:19

Citaat:

moenbase schreef:
Misschien ging ze wel vreemd en had hij daardoor uitgemaakt? Wie moet zich dan schuldiger voelen?
Daar gaat het juist het om, hij ZAL zich schuldig voelen ook al hoeft dat niet te betekenen dat hij schuld heeft...en daarom vind ik dat daar ook aan gedacht moet worden. Die jongen is ook voor het leven getekend!

spacegirl 12-11-2002 21:24

een oude vriendin van me heeft dat ook gedaan, na de school geen contact meer alleen hoi en dat was t.

ik werdt opgebeld door de moeder van mijn andere vriendin, we waren beide ermee bevriend. ze was voor de trein gesprongen.

een paar dagen erna hoorde ik erhalen hoe der leven was verlopen sinds we uitelkaar waren gegaan, t kwam niet door mj oid niet dat dat gedacht wordt, maar als ik t zo hoorde was t wel de beste keus.

kandyrat 12-11-2002 21:33

mja heb het eind september ook meegemaakt... ik kende het meisje niet echt supergoed, ze was zeg maar een vriendin van mijn beste vriendin. maar we waren in de zomer nog uitgegaan met ze allen enzo, en ineens was ze er niet meer, ik was er erg van geschrokken....

sterkte iig.

Onze Zoon 12-11-2002 23:12

Ik heb het ooit meegemaakt met een vader van een van me vrienden.

Ik denk dat je erover moet praten en gedeeltelijk over heen zetten. Want het leven gaat door.

Xia 13-11-2002 14:18

He Silv, had het vandaag ook in de krant gelezen. En bij mij op school is een jongen die ongeveer dagelijks bij haar over de vloer kwam en die dus een hele goede vriend van haar was. Hij moest huilen tijdens de les en werd er uitgezet omdat de leraar zei dat hij alleen maar ging huilen om onder zn huiswerkcontrole uit te komen :rolleyes: zo'n vent zou je dan toch ook willen slaan:mad:

Kep trouwens ook gehoord dat ze ruzie zouden hebben gehad, niet dat het uit was..?

K-Cobain 13-11-2002 15:04

Hey, heel veel sterkte...!
Ik heb het zelf ook meegemaakt, hoewel ik toen een stuk jonger was.

Leonoor 13-11-2002 15:25

Citaat:

Myself! schreef:
Hij moest huilen tijdens de les en werd er uitgezet omdat de leraar zei dat hij alleen maar ging huilen om onder zn huiswerkcontrole uit te komen :rolleyes: zo'n vent zou je dan toch ook willen slaan:mad:
Schrift in z'n smoel gooien (om te laten zien dat het wel af was (en als het niet af was, dan had hij één van de beste redenen die ik me kan verzinnen, maar goed)), weglopen en nooit meer naar zo'n griezel toe gaan. Gatver, ik heb zo'n hekel aan dat soort mensen.

Sorry, voor deze offtopic reactie, maar ik moest het ff kwijt. ;)

sas_andrea 13-11-2002 16:31

Citaat:

Eend schreef:
Wij hadden een stalknecht op de manege. Hij was altijd wel stil en kroop bij de mensen weg, maar toch was hij wel aanwezig.
Toen werd er dus voor de les vermeldt, dat hij zelfmoor dhad gepleegd:(

Een tijdje later was het natuurgebied achter de manege afgesloten. Er was een meisje gevonden, die zelfmoord had gepleegd:(

Dit soort dingen gebeuren eenmaal, jammer genoeg:(

In ieder geval veel sterkte!

*knuf*

toevallig rond oud en nieuw, meisje uit krimpen aan den ijssel...

ontopic: heb t opzich nog niet volledig meegemaakt. daar bedoel ik me dat het zusje van een vriend van me zelfmoord gepleegd had, maar ik kende haar niet.... (had dus achter een manege zelfmoord gepleegd met oud en nieuw) en een vriendin van me heeft t meerdere keren geprobeerd alleen lukte t niet. Daar schrok ik erg van. Heb gelukkig goed over kunnen praten met mn vriendje...

sterkte!

TranceGirl 15-11-2002 16:54

Hey Allemaal...
Vandaag was de begrafenis...Ik ben niet gegaan...omdat er maar een klein aantal mensen in de kerk konden en ik vond dat dat voor echte familie/vrienden/kennissen moest zijn.... :)
Ik had dus de laatste paar 2 jaar geen contact meer met haar ofja..nauwelijks...Daarom ben ik niet gegaan...

Maar...we hadden de vlag op school hangen en we hadden allemaal 1 minuut stilte gehouden en iedereen was ook echt stil, dus dat was heel mooi....

Marleen....Ik hoorde ook dat ze ruzie hadden...Maar eerst was er sprake van dat die vriend het had uitgemaakt...
(kan ook goed zijn gebeurd na die ruzie, dat weet ik dus niet)...
Ik weet wel dat meer dingen in haar leven niet lekker gingen, dus het had niet alleen met der vriend te maken... :(

TranceGirl 15-11-2002 16:55

en dat van die leraar tegen die leerling vind ik echt onzin en heel gemeen.
bij mij op school waren ook een boel mensen die moesten huilen en die mochten gewoon naar huis toe gaan....

moenbase 16-11-2002 00:37

Citaat:

Leonoor schreef:
weglopen en nooit meer naar zo'n griezel toe gaan.
Dan loop je dus mooi de kans dat je het semester niet kán halen.

~*Marsmallow*~ 16-11-2002 20:20

ja, twee keer in 1 maand. Waren geen vriendinnen maar ik kende ze van school. Vlak na mekaar...
heeel wierd
gecondoleerd en succes verder...

Saartje* 17-11-2002 08:14

Op muh vroegere school zat er tijdens de pausze elke keer een jongen alleen. Niemand deed er wat aan. Elke dag zat hij alleen in een hoekje... Hij werd gewoon genegeerd door iedereen...
Op een dag kregen wij via het klasregister (zo'n boekje dat smorgens uitgedeeld word om de aanwezigen aan te duiden) meegedeeld dat de jongen, één jaar ouder dan mij, zich opgehangen had in het tuinhuisje. Hij werd gepest op school, maar niemand wist hoe erg het was :(

TranceGirl 17-11-2002 16:00

damn, das echt heel erg ja :(

Diddl'tje 17-11-2002 17:39

Citaat:

moenbase schreef:
Dan loop je dus mooi de kans dat je het semester niet kán halen.
Dus daarom moet je maar blijven zitten en het maar pikken van zo'n vent?

Mooi niet, gewoon weglopen..

MazeMouse 17-11-2002 23:43

Citaat:

Saartje17 schreef:
Op muh vroegere school zat er tijdens de pausze elke keer een jongen alleen. Niemand deed er wat aan. Elke dag zat hij alleen in een hoekje... Hij werd gewoon genegeerd door iedereen...
Op een dag kregen wij via het klasregister (zo'n boekje dat smorgens uitgedeeld word om de aanwezigen aan te duiden) meegedeeld dat de jongen, één jaar ouder dan mij, zich opgehangen had in het tuinhuisje. Hij werd gepest op school, maar niemand wist hoe erg het was :(

*Krijgt even een beeld naar mezelf*
Zo zat ik er in de pauzes ook bij. Alleen het ergste was nog die 'vrienden'. Die mensen die tegen je aan zaten te lullen maar zodra mensen me niet meer negeerde maar begonnen te treiteren ineens nergens meer te bekennen waren.

Kazanka 19-11-2002 22:51

Citaat:

MazeMouse schreef:
*Krijgt even een beeld naar mezelf*
Zo zat ik er in de pauzes ook bij. Alleen het ergste was nog die 'vrienden'. Die mensen die tegen je aan zaten te lullen maar zodra mensen me niet meer negeerde maar begonnen te treiteren ineens nergens meer te bekennen waren.

ik stond oowk altijd alleen tegen zo'n toffe muur :| Altijd van die mensjus die voorbij komen lopen, paar opmerkingen en de rest negeerde me ofzow. Egt tof dat er oowk altijd wel van die mensjus zijn die je fijn gaan sgoppen als je in de minderheid bent (y)
Maarjah da's oowk al weer 3 jaar geleden ofzow, nu is allez weer heel anders...ben der wel stuk sterker uitgekomen, vooral psychisch dan natuurlijk

Severus 19-11-2002 22:58

Citaat:

TranceGirl schreef:
Hebben jullie ook zoiets ooit meegemaakt... :(
Erg voor dat meisje. :( Ze moet toch ontzéttend onder de breuk van haar en haar vriend geleden hebben om zelfmoord te plegen. :(

En ja, zoiets heb ik ook ooit meegemaakt. De neef van een klasgenote (die ook bij ons op school zat) was ook voor de trein gesprongen.... :(

Ripper

a new noise 21-11-2002 07:43

de zus van een goeie vriend van me is een maandje terug van een flat gesprongen :|

echt niet gedacht dat zij het zou doen
en volgens mij komt het ook veel meer voor dan we vermoeden..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.