Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Tanden knarsen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=276197)

Oen 11-11-2002 20:19

Tanden knarsen

Mijn vriendin doet 's nachts wel eens tanden knarsen, niet dat ik hier last van heb. Maar het lijkt me niet echt gezond.
Weet iemand hier meer over?

Somebody Special 11-11-2002 21:04

Mijn vriend doet het ook altijd in zn slaap en ik vind het vreselijk om te horen, krijg er gewoon kippevel van :eek:
Hij zegt dat ie het doet als ie onrustig is.

Of het kwaad kan of niet weet ik niet maar het lijkt me idd niet echt goed.
Hij heeft iig nooit last van zn tanden gehad.

Silent Enigma 11-11-2002 23:01

is slecht voor je tanden, je gebit vlakt af door wrijving. zoiets?

MazeMouse 12-11-2002 00:38

Ik weet niet of het schadelijk is. Ik weet wel dat ik op zolder lig en dat mijn moeder mij vaak hoort knarsen als ze naar het toilet gaat (kheb geen duur maar dan nog is het een afstand van boven naar beneden)

Anne 12-11-2002 08:47

Ik doe het ook. :o

Toscane 12-11-2002 15:42

Mijn vader heeft dat ook, als je het echt heel erg doet is het best slecht, want je maakt heel je tanden kapot. Mijn vader heeft van de tandarts speciaal gebitje gehad wat ie dan 's avonds in moet, zodat zijn tanden niet meer over elkaar kunnen knarsen.

Souris 12-11-2002 16:06

een vriend van mij heeft het heel erg (n) :eek:
tja het schijnt dat je je woede enzow der uitgooit als je knarstand.

N*A*Shezbaernon.temp 12-11-2002 16:12

Doet mijn broertje soms :)
Ik denk niet dat het echt " ongezond " is, maar volgens mij kan je der wel je tanden mee beschadigen

Onze Zoon 12-11-2002 23:35

Ik doe het niet, maar ik denk ook dat het slecht voor je tanden is.

Ikedea 13-11-2002 01:27

ik doe het ook, is volgens mijn tandarts niet echt goed voor je bovenlaag, maar jah, ik slaap dan, dus kan er niks aan doen :(

Quiana 13-11-2002 08:00

Ik doe dat ook, vooral als ik gestressed ed ben.. :o

liekedepieke 15-11-2002 04:23

knarsentanden is heel slecht voor je tanden. Ik doe het al mijn hele leven en heb sinds een paar maanden een gebitje gehad van mijn tandarts van heel hard plastic zodat ik mijn tanden niet meer afknars (ik heb hele kleine tanden, kan geen zure dingen meer eten doordat ik mijn glazuurlaag eraf heb geknarst) en die is nu al voor de helft afgesleten...
Echt, als je stevig knarsetandt (als je het heel af en toe en heel licht doet boeit het natuurlijk niet) maak een afspraak met je tandarts en vraag hem er naar, mijn moeder heeft een kunstgebit omdat haar tanden bijna geheel weg waren van het knarsentanden!!
Dat bitje is prima, ik merk in ieder geval wel dat ik minder last heb van mijn tanden omdat ik ook een speciale tandpasta erbij heb (zo'n fluoride spoeling spul voor 1 keer in de week) want mijn tanden waren hetzelfde als een 50 jarige knarsetander (ok... ik ben dan ook wel een hevig knarsend persoon....)
Het bitje kan je pas krijgen als je gebit is uitgegroeid, dus ook je kaak wat meestal pas vanaf je 18/20ste is, maar als je er echt last van hebt kun je het bitje wel krijgen. Risico dat je loopt is dat je kaak niet goed volgroeid of je bitje kapot gaat...
Maar echt: ZORG VOOR EEN BITJE OF JE RAAKT JE TANDEN KWIJT!!

Liefs Lieke

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.