Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Ajax krijgt FIFA-prijs voor kunstgras (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=276279)

Boogie 11-11-2002 21:24

Ajax krijgt FIFA-prijs voor kunstgras

FIFA-prominent Michel Platini heeft vanmiddag een soort aanmoedigingsprijs uitgereikt aan Ajax, voor de ontwikkeling van kunstgras, waar Ajax volop mee bezig is.

bron: NOS Sportjournaal

Vinden jullie dat Ajax aangemoedigd moet worden voor de ontwikkeling van kunstgras?

de ballonnenman 11-11-2002 21:32

ik ben eigenlijk tegen kunstgras, behalve wanneer het precies hetzelfde is als gewoon gras, alleen dan kunstmatig.
Maar je moet nog wel gewoon tackles kunnen maken.

Tofke_H 11-11-2002 21:33

Wie er aangemoedigd wordt, boeit me niet, als er maar een soort kunstgras komt dat in de winter, en bij slecht weer toch mooi groen ed blijft. En op het natuurgras gelijkt. Zoals hierboven gemeld, de tackels ed.

jdiezrequejo 11-11-2002 22:32

Als het kunstgras zo is als echt gras.. waarom niet? :)

Daaro zijn ze het gras nu natuurlijk volop aan het testen, om het ook op echt gras te laten lijken :) Lijkt mij trouwens een erg goede oplossing hoeven ze telkens niet een nieuwe mat te leggen :)

PV 11-11-2002 22:33

Ik vind 't wel (y)
Als het verder hetzelfde lijkt als gewoon gras idd.. maar dan bespeelbaar onder elke weersomstandigheid, lijkt me alleen maar goed :) kunnen wedstrijden daarom niet meer worden afgelast.

Jan-Diederik 12-11-2002 11:21

*proest* 'stuntgras'

Kez 12-11-2002 13:21

Waarom Ajax???? Heeft die club al zoveel gedaan voor het kunstgras dan????

Maartenpaarten 12-11-2002 13:44

Citaat:

Kez schreef:
Waarom Ajax???? Heeft die club al zoveel gedaan voor het kunstgras dan????
Ja, zij zijn er heel veel mee bezig geweest vanwege de problemen met het slechte veld in de Amsterdam Arena.

Maartenpaarten 12-11-2002 13:47

Ik vind het goed dat Ajax op deze manier wordt aangemoedigd. Het zou toch geweldig zijn als we in de toekomst onder alle weesromstandigheden op een goed bespeelbara veld kunnen voetballen?
Voorwaarde voor mij is dan wel dat het materiaal van het veld de sport niet gaat veranderen. Het 'gras' moet zo worden gemaakt dat alle acties/slidings e.d. die nu mogelijk zijn, dan nog steeds kunnen worden uitgevoerd.

EmilioFCG 12-11-2002 15:24

Ben er alleen voor als alle clubs in de wereld kunst gras krijgen anders lijkt het me op de 1 of andere manier altijd oneerlijk PUNT

The Senna Fan 12-11-2002 17:13

Mijn club hier in Belgie heeft deze zomer kunstgras aan laten leggen. Het is niet dat hockey spul, met zand en dat heel kort is etc. maar het is redelijk lang (normaal) en er zit zwart rubber tussen. Slidings kan je erop maken en de bal rolt erg goed. Er kan bij elke weersomstandigheid op gespeeld worden. En bij regen spint de bal lekker door. Dus das is goed spul.

de ballonnenman 12-11-2002 17:18

Citaat:

The Senna Fan schreef:
En bij regen spint de bal lekker door. Dus das is goed spul.
Ik vind het persoonlijk altijd wel leuk als je een wedstrijdje in het jaar hebt, waarbij de bal niet meer kan rollen.

Maar goed, dan moeten ze bij Ajax eerst maar het dak er vanaf slopen.

Boogie 09-12-2002 22:34

[nieuws]

De eredivisieclubs spelen voorlopig geen wedstrijden op kunstgras. De meeste van de 18 clubs spraken zich uit tegen een proef-project van de UEFA.

De Europese bond is op zoek naar clubs die het volgend seizoen proef willen draaien op kunstgras en beloont dat met 170.000 euro. De Graafschap en AZ hadden zich kandidaat gesteld, maar werden door de verzamelde clubs teruggefloten. Als slechts sommige clubs op kunstgras spelen, kan er van competitievervalsing sprake zijn, luidde de verklaring.

Cambuur Leeuwarden en Heracles Almelo hebben zich ook aangemeld. De KNVB gaat bij de UEFA informeren of ook clubs uit de eerste divisie in aanmerking komen.

Bron: NOS Teletekst

De eredivisieclubs zijn dus tegen. Maar moet er niet een proef komen?

EmilioFCG 10-12-2002 10:57

Waarom zouden 1ste divisie clubs wel op kunstgras mogen spelen en eredivisieclubs niet?

jdiezrequejo 10-12-2002 11:05

Citaat:

Forza_FC_Groningen schreef:
Waarom zouden 1ste divisie clubs wel op kunstgras mogen spelen en eredivisieclubs niet?
daar is het belang minder groot bij, dan bij een eredivisie club....?

EmilioFCG 10-12-2002 11:51

Citaat:

jdiezrequejo schreef:
daar is het belang minder groot bij, dan bij een eredivisie club....?

vind ik niet eigenlijk die clubs willen ook allemaal promoveren tog?

Krugdinho 10-12-2002 13:07

ik ben tegen, je hebt meer kans op blesures de bal glijd door als het regent,het is voor de keeper moeilijker om te duiken en je kan haast geen tackles maken(n)

Krugdinho 10-12-2002 13:07

Citaat:

Forza_FC_Groningen schreef:
vind ik niet eigenlijk die clubs willen ook allemaal promoveren tog?
jullie volgend jaar ook:p

EmilioFCG 10-12-2002 15:06

Citaat:

Zaagmanz schreef:
jullie volgend jaar ook:p

ALS we degraderen wel jah :)

de ballonnenman 10-12-2002 17:43

Citaat:

Zaagmanz schreef:
ik ben tegen, je hebt meer kans op blesures de bal glijd door als het regent,het is voor de keeper moeilijker om te duiken en je kan haast geen tackles maken(n)
Ik denk dat je met kunstgras juist eerder minder blessures krijgt, omdat er minder gaten of pollejtes in het veld zitten. Tackles kan je verder wel maken, want het wordt geen hockeygras hoor. Het wordt precies hetzelfde als echt gras om er op te voetballen.

Wel jammer idd, dat de bal niet meer 2 meter verder stil blijft liggen, als je een pass over de grond schiet, terwijl het regent. Is toch ook wel weer mooi voor de verandering.

Krugdinho 10-12-2002 18:44

Citaat:

de ballonnenman schreef:
Ik denk dat je met kunstgras juist eerder minder blessures krijgt, omdat er minder gaten of pollejtes in het veld zitten. Tackles kan je verder wel maken, want het wordt geen hockeygras hoor. Het wordt precies hetzelfde als echt gras om er op te voetballen.

Wel jammer idd, dat de bal niet meer 2 meter verder stil blijft liggen, als je een pass over de grond schiet, terwijl het regent. Is toch ook wel weer mooi voor de verandering.

ik heb 2 weken geleden zelf op kunstgras gespeeld(n) geen tackle gezien het is best hard,als je neergehaald word kan je zowat je nek breken:eek:

Boogie 18-02-2003 15:20

NOS Teletekst:

Heracles Almelo mag volgend seizoen zijn thuisduels op kunstgras spelen. Dat heeft de Europese voetbalunie (UEFA) in een schrijven aan de KNVB laten weten. De club kan voor dit project rekenen op een bedrag van 300.000 Zwitserse frank van de UEFA.

Naast de Almelose club zullen Örebrö SK (Zweden), Denizlispor (Turkije), Torpedo Moskou (Rusland) en Austria Salzburg (Oostenrijk) een jaar lang hun duels op kunstgras spelen.

...

Het is dus zo ver: de eerste clubs hebben toestemming om op kunstgras te gaan spelen...

Mitros 18-02-2003 15:44

Citaat:

Boogie schreef:
NOS Teletekst:

Heracles Almelo mag volgend seizoen zijn thuisduels op kunstgras spelen. Dat heeft de Europese voetbalunie (UEFA) in een schrijven aan de KNVB laten weten. De club kan voor dit project rekenen op een bedrag van 300.000 Zwitserse frank van de UEFA.

Naast de Almelose club zullen Örebrö SK (Zweden), Denizlispor (Turkije), Torpedo Moskou (Rusland) en Austria Salzburg (Oostenrijk) een jaar lang hun duels op kunstgras spelen.

...

Het is dus zo ver: de eerste clubs hebben toestemming om op kunstgras te gaan spelen...

Wedden dat het Heracles alleen maar om de 300.000 frank gaat;)

vreselijke fout 18-02-2003 15:59

Is Heracles zo niet extra in het voordeel omdat zij er dan elke keer op spelen, trainen.

En een andere club er maar 1 keer per jaar komt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.