PimpDude86 |
12-11-2002 13:35 |
Koekje van christenlijk deeg...
De islam...is dat niet die vrouwonvriendelijke religie die de man toestaat zijn vrouw(en) te slaan? Die religie die vrouwen ondergeschikt aan de man stelt? Die religie die vrouwen in doeken wikkelt???
Ja...er worden maar al te graag passages uit de Koran aangehaald om deze vooroordelen te bevestigen. De huidige "standaard christen" lijkt meer op de hoogte te zijn van het heilige boek van de ander dan van hun eigen Bijbel.
Enkele passages:
Maar ik wijs u op iets dat u moet weten; elke man is ondergeschikt aan Christus en een vrouw is ondergeschikt aan haar man; en Christus is ondergeschikt aan God.
1 Kor* 11:3
Maar als een vrouw bidt of namens God spreekt met onbedekt hoofd, is dat een schande voor haar man. Dan staat zij gelijk aan een vrouw die kaalgeschoren is. 1 Kor* 11:5
Als een vrouw niets op haar hoofd wil dragen, kan zij net zo goed haar haren laten afknippen. Maar als zij dat onfatsoenlijk vindt, moet zij iets op haar hoofd dragen. 1 Kor* 11:6
Een man hoort niets op zijn hoofd te hebben; hij is de afdruk en de afspiegeling van God; maar de vrouw is de afspiegeling van haar man. Want de vrouw is uit de man gemaakt en niet omgekeerd. 1 Kor* 11:7
God heeft immers de vrouw voor de man gemaakt en niet de man voor de vrouw. 1 Kor* 11:8
Daarom moet een vrouw, als teken dat zij zich aan haar man onderwerpt, haar hoofd bedekken terwille van de engelen. 1 Kor* 11:10
Waar gelovigen bijeen komen, moeten de vrouwen zwijgen. Zij mogen niet spreken, maar moeten zo nederig zijn dat aan de mannen over te laten. Dat staat trouwens ook in de wet van Mozes. 1 Kor* 14:34
Als zij iets willen vragen, moeten zij dat thuis aan hun man vragen. Want een vrouw hoort in de gemeente niet te spreken. 1 Kor* 14:35
* Nee...Kor is geen afkorting van Koran maar van Korinthiërs...
Dit wou ik effe kwijt naar aanleiding van een fantastisch humoristische sketch in het Ned. 1 programma IKON (ofzoiets).
Maar natuurlijk, "wij christenen" zijn al zover ontwikkeld dat we een fatsoenlijke beschaving zijn geworden die de af en toe zo barbaarse toepassingen uit de Bijbel "afgeschaft" hebben.
Nou moet ik hier natuurlijk weer een zinnige conclusie aan vast plakken om een slot te voorkomen...maar dat laat ik aan ieder voor zich over als dat mag.
Ps. Ja ik ben gelovig, nee ik ben geen moslim of christen en ik wil hiermee geen heilige boeken "demoniseren" (<--- daar is ie weer). Maar we moeten wel eerlijk blijven!
|