![]() |
3D creatie!
Het is een HELE erge WIP (work in progress).
Ben bezig om een fotorealistische scene te maken. Gaat me nu meer om het glas eigenlijk, of het er okay uit ziet? Hoop dat ik asap meer heb om te showen :p http://members1.chello.nl/~hj.brons/glas.jpg |
Echt wel mooi gedaan :)
Glas ziet er superrealistisch uit. Achtergrond is nog een beetje saai, maar daat schijnt verandering in te komen ;) |
Ja, glas is zeer cool :) Alhoewel ik het idee heb dat de vertekening van de bollen aan de bovenkant van het glas niet helemaal klopt? of ligt dat aan mij.
Verder is de ondergrond een beetje wicked, er lopen allerlei onscherpe .. 'banen' overheen. nee, niet die strepen, maar pixelated stroken :> renderfoutje? :) |
Citaat:
Het zou een wood procedural texture moeten zijn, alleen lijkt zo meerop stof, en mn DOF fokt het ook een tikkie op :) Ohja en die ballen gaan er straks uit, moet mn DOF(depth of field) testen... |
refractie is goed, maar aan de bovenkant (waar je maar door 1 laagje glas heen kijkt) lijkt het glas wat te dik, of te bol...
Refractie lijkt daar een beetje te veel... |
Citaat:
|
Mooi, maar het is inderdaad nogal een dik glas. ook kloppen de schaduwen niet zo geweldig, tenzij er een zaklamp boven de tafel hangt of een onzichtbare lichtbron is. Maar zelfs dan heeft de linker bal volgens mij geen schaduw.
Laat je vooruitgang wel zien hier. LUH-3417 |
Citaat:
Maar ik werk eraan :) |
Mjah, het ziet er natuurlijk wel mooi uit, maar ik weet wel dat het glas van een 3dsmax tutorial komt ;) Oftewel het is niet bijster moeilijk om te maken :)
Eigen poging, (geen bijzondere compositie verder, maargoed :)) Creatie van een vriend van me Maar dat neemt niet weg dat het wel goed oefenmateriaal is :) Qua modeling stelt het echter niet veel voor, en het programma maakt het pas 'mooi' door de lichtval/buiging/weerkaatsing :) Hou ons in ieder geval op de hoogte, ben benieuwd wat je ervan gaat maken nog :) |
Citaat:
Maya. Nee het is een cvcurve, revolve. Mn glas is 100 procedureel. 5 lagen :) |
Citaat:
|
Citaat:
MAX en Rhyno kan mijn computer nml wel aan, maar bij Maya flipt dat ding geregeld door. En ik haat MAX ook, dat modellen daar gaat zo irritant... /me houdt het bij Rhyno, NURB modeling, makkelijk moddelen, en je kan alles precies zelf regelen, terwijl MAX zo af en toe op een pretpakket lijkt: het kan veel, maar dat is soms te veel... |
Citaat:
Ik heb nooit voordelen gezien in Rhyno, wat kan het nou? Krachtig! Ik heb me altijd al het meest thuis gevoeld bij maya, om alles. Lekkere workflow , UI customizen, Hotbox, API, IPR etc Heb je msn? :O |
Mijn pc gaat al flippen als ik photoshop opstart. Maarja mn vriend en een aantal van zijn vrienden zijn 3d freaks..
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind de ondergrond btw meer op cardboard lijken... eh, karton, met aan 1 kant zo'n ribbelig oppervlak ;) |
Citaat:
Dit stelt nog niets voor hoor, voor mijn doen dan :D Dit kan ik jou in 10 minuten laten maken, piece of cake. Maar ben druk bezig, zal is een update neerpleuren.. |
Citaat:
|
ik snap het nut niet van zo'n WIP. het ziet er niet uit en het onderwerp is ook niet geweldig.
|
Citaat:
ik vind de onderkant van het glas perfect, maar aan de bovenkant mag jenog wel wat veranderen zoals hier al gezegd :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38. |