Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   En de nieuwe PvdA-leider is........ Wouter Bos! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=277077)

NN 12-11-2002 19:03

En de nieuwe PvdA-leider is........ Wouter Bos!

Wouter Bos heeft meer dan de helft van de stemmen binnengekregen van de PvdA-leden.

Ik verwacht dat deze partij met hem als leider het imago van oude stoffige regentenpartij van zich af zal schudden en met volle vaart op 22-1-2003 het conservatieve, rechtse en populistische machtsblok van CDA en VVD zal verkleinen.

Milk 12-11-2002 19:07

Tis niet echt ene verrassing he. Ik vind hem wel een goeie voor de PvdA, maar de tijd zal het leren eh.

Boogie 12-11-2002 19:12

Citaat:

NN schreef:
Ik verwacht dat deze partij met hem als leider het imago van oude stoffige regentenpartij van zich af zal schudden en met volle vaart op 22-1-2003 het conservatieve, rechtse en populistische machtsblok van CDA en VVD zal verkleinen.
Laten we het hopen :)
Ik zie het hem wel doen in ieder geval. Hij lijkt daar wel toe in staat, meer dan de andere PvdA-kandidaten.

Conan the Librarian 12-11-2002 19:21

(y) Bos is interessanter dan Melkert of Van Nieuwenhoven. :)

(Waarom heb ik de neiging haar Jeltje te noemen ipv haar volledige naam te gebruiken? :p)

Boogie 12-11-2002 19:22

Citaat:

Conan the Librarian schreef:

(Waarom heb ik de neiging haar Jeltje te noemen ipv haar volledige naam te gebruiken? :p)

Omdat bijna iedereen op tv dat ook doet :confused:
Het is kennelijk echt een moeder/oma-figuur :p

Joostje 13-11-2002 10:59

jammer, ik vond mijn moeder jeltje wel geschikter

mvg,
Joostje van Nieuwenhoven ;)

autodropje 13-11-2002 13:40

Citaat:

Joostje schreef:
jammer, ik vond mijn moeder jeltje wel geschikter

*eens*

maarja krijg de indruk dat de mate van geschiktheid niet echt het belangrijkste is.

Joostje 13-11-2002 14:46

Citaat:

autodropje schreef:
*eens*

maarja krijg de indruk dat de mate van geschiktheid niet echt het belangrijkste is.

politici moeten knap zijn encharisma hebben, het zijn immers fotomodellen.

Wouter Youth 13-11-2002 16:21

Ik had toch liever Klaas de Vries gezien. Ach, je kan niet alles hebben.

Balance 13-11-2002 16:40

Citaat:

autodropje schreef:
*eens*

ik absoluut niet. Kvind haar zo onsympatiek overkomen en je moet als fractieleider toch wel sympatiek zijn (althans, overkomen) wil je stemmen kunnen winnen.

waaromniet? 13-11-2002 17:16

Citaat:

linda85 schreef:
ik absoluut niet. Kvind haar zo onsympatiek overkomen en je moet als fractieleider toch wel sympatiek zijn (althans, overkomen) wil je stemmen kunnen winnen.
Ach, denk dat dat vrij persoonlijk is, want ik vind haar zeer sympathiek overkomen. Bovendien vind ik haar inhoudelijk sterker dan Bos (voor zover ik ze ken dan). Ik vind het dus wel jammer... :(

Joostje 13-11-2002 17:58

Citaat:

linda85 schreef:
politici moeten verstand hebben van politiek. Wat boeit het nou weer of een politicus sympathiek is :confused:

UnknoWn EntiTy 13-11-2002 18:57

Citaat:

Joostje schreef:
politici moeten verstand hebben van politiek. Wat boeit het nou weer of een politicus sympathiek is :confused:
dat trekt stemmen :/

welcome to reality :)

NN 13-11-2002 19:14

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:

De 21-eeuwse politicus moet:
1 Plannen bespreken in one-liners.
2 Er goed uit zien en leuke kleren aanhebben.
3 Sympathiek zijn.

Inhoud, daar maakt niemand zich meer druk om.......

Lijkt het. :confused:

Joostje 13-11-2002 19:40

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:

dat weet iedereen zo onderhand wel... maar zorg dan toch dat het systeem verandert ofzo ( bijv. een test voor het stemmen, of dat politici niet op tv mogen ofzo :) )

nare man 13-11-2002 19:51

Denk dat ze met Bos een goede nieuwe leider hebben, hoewel ik het ook niet erg zou hebben gevonden als 'ůs Jeltje' het zou zijn geworden. Klaas de Vries zou waarschijnlijk niet kordaat genoeg hebben kunnen afrekenen met het 'regentenimago' en de andere kandidaat, Jouke ben-zn-achternaam-ff-kwijt was gewoon nog niet lang genoeg op het toneel om een verschil te kunnen maken.

Ik zit hierdoor toch weer stevig te denken om in januari op de PvdA te stemmen. Als Bos nu de komende tijd even goed aan de weg timmert en met een paar vernieuwende initiatieven komt, en de campagne is goed, dan denk ik dat de PvdA wel weer de oude hoeveelheid zetels zou kunnen terugveroveren, te beginnen bij die van het CDA>

UnknoWn EntiTy 13-11-2002 19:58

Citaat:

Joostje schreef:
dat weet iedereen zo onderhand wel... maar zorg dan toch dat het systeem verandert ofzo ( bijv. een test voor het stemmen, of dat politici niet op tv mogen ofzo :) )
Of je het daar nou mee eens bent of niet, voorlopig is het niet zo, en dus moeten politici er symphatiek uitzien :)

dus boeit het :)

domme vraag :p

Joostje 13-11-2002 22:38

jouke de vried bedoel je nare...

Joostje 13-11-2002 22:39

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:
Of je het daar nou mee eens bent of niet, voorlopig is het niet zo, en dus moeten politici er symphatiek uitzien :)

dus boeit het :)

domme vraag :p

ik zou er als politicus nietaan mee gaandoen (niet dat iker goeduit KAN zien :P)

nare man 13-11-2002 23:29

Citaat:

Joostje schreef:
jouke de vried bedoel je nare...
Ja, dat schoot mij ook al te binnen, maar ik vond het nét iets te voor de hand liggen, twee De Vriezen in de strijd :p

autodropje 14-11-2002 18:07

Citaat:

linda85 schreef:
Dat bedoel ik nou net.

Om in de regering te zetten moet je imho verstand van politiek hebben. Ik heb liever een beter politicus dan iemand die niet zo goed is maar er toevallig leuker uitziet oid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.