![]() |
[PC] Piepjes bij het aanzetten
Als ik mijn PC (pentium 166 mhz mmx) aanzet hoor ik enkele seconden nadat ik de power knop ingedrukt heb:
1 Lange piep gevolgd door 3 korte piepjes Wat betekent dit? Muis en keyboard zijn aangesloten. |
dat kan je bij de meeste cases vinden aan de binnenzijde, staat meestal 'n uitleg bij wat die tonen beteken, 't kan 'n geheugenfout zijn oid, maar dat verschilt van 't ene model pc tot 't andere model...
|
3 keer kort ken ik niet
1 keer lang en 2 keer kort is bij veel (mischien alleen nieuwere ?) pcs een videokaart probleem |
Citaat:
|
ben je met het geheugen bezig geweest?
|
Dat varieert per moederbord. In het boekje kijken dus.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het geheugen werkt gewoon. 128 MB Ram. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar kan je niet het merk/typenummer van je moederbord achterhalen? |
Waarschijnlijk videokaart. Makkelijk tipje, haal hem eruit. Blaas het slot schoon. Kijk of de aansluitpinnen niet dof zijn zo wel. Ga met een gum over de pinnen tot ze niet meer dof zijn. En steek hem er weer in. Volgens mij heb je een video kaart met PCI slot dus probeer een ander slot. Ik hoop dat het lukt.
|
Voor zover ik weet piept 't altijd als je je pc aanzet....?
iig alle computers die ik heb gehad. |
Citaat:
Mocht dit niet werken probeer de kaart dan eens in een andere PC om zodoende te kijken of ie defect is |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn vogel gaat ook piepen als hij niks krijgt. |
Citaat:
''power on'' ''booting from operating system'' zoiets maar dan met een vaag accent of zow.. moet zelf nog een keer iets in spreken :) @topic starter.. heb je (zoals veel zeggen) dat van die video kaart al geprobeert. -de postbode- |
Citaat:
|
Hij mag dan trouwens wel piepen, maar ik zie hier verder geen klacht staan. Is er ook iets dat het niet doet?
Mocht hij geheel niet starten: controleer het batterijtje van je moederbord. |
Heb je een Packard Bell systeem?
Me vader heeft een Packard Bell systeem en hoort ook 3 piepjes is heel gewoon. Trouwens hij heeft een MSI mobo |
Het is een Dell systeem zoals ik al zei.
Ik heb gelukkig verder geen problemen. Ik heb de videokaart eruit gehaald en er weer ingestopt, hielp niet. BIOs instellingen op default gezet, hielp ook niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07. |