![]() |
Plassen
Ik heb een probleempje. Het klinkt misschien heel raar, maar ik heb daar de laatste tijd wel last van. Als ik dan bijvoorbeeld uit school kom ofzo, moet ik altijd standaard plassen (da's altijd zo geweest), maar nu gebeurt het de laatste tijd erg vaak dat ik het gewoon bijna niet meer kan inhouden als ik binnekom en dan plas ik bijna een straaltje in mijn broek!
Heel vervelend dus, kan iemand mij zeggen wat dit allemaal is? |
Raar... heb je dat áltijd als je moet plassen? Of echt alleen wanneer je uit school komt?
Als je het altijd hebt, zou je best wel eens een blaasontsteking kunnen hebben, het hoeft niet persé pijn te doen wanneer je plast, gewoon het 'niet kunnen ophouden' kan ook een symptoom van blaastontsteking zijn... Wanneer je het dus áltijd hebt, zorgen dat je veel vitamine c binnen krijgt. Cranberrie sap drinken (veenbessensap) en als je binnen een weekje geen verandering merkt -> naar de huisarts! |
ik heb dat ook gehad toen ik net blaasontsteking had gehad. nu is het veel minder gelukkig.
|
Misschien plas je gewoon te weinig?
Probeer dan tussendoor nog een x te gaan oid. |
k heb ook een blaasontsteking, maar niet met veel moeten plassen, alleen met erge jeuk daaronder.... heeft nog iemand dat wel eens gehad? de dokter zei dat als het bleef dat het een schimmelinfectie zou kunnen zijn :( :(
wat zijn verder symptomen van een blaasontsteking? |
Citaat:
|
Citaat:
- pijn in je rug en/of buik, - pijn bij plassen/ branderig gevoel bij plassen. - veel plassen, - het gevoel dat je de hele tijd moet plassen, maar er maar een heel klein beetje uitkomt. - je ziet wel eens een beetje bloed bij de urine. (hoeft niet, KAN), - troebele urine, - jeuk daaronder kan ook. Deze dingen hebben echt lang niet alle mensen. vaak is het een combinatie en wordt op grond daarvan het plasje 'gestript'. Er wordt dan gekeken met een soort stripje of er bepaalde dingen in de urine zitten. Zitten die erin, dan heb je dus een blaasontsteking. Kan nog wel even nakijken welke dingen er precies in moeten zitten. Als daar belangstelling voor is. |
Citaat:
de urine kan ook heel sterk ruiken.... |
Misschien.zijn.je.spieren.daar.niet.zo.sterk.
Die.kan.je.heel.makkelijk.trainen.door.altijd.tijdens.het.plassen.je.p las.10.seconden. proberen.op.te.houden.en.dan.weer.verder.te.plassen. In.het.begin.lukt.dat.misschien.voor.geen.meter,.maar.gewoon.dooroefen en, dan.worden.ze.vanzelf.sterker. |
Nee, ik heb vroeger toen ik echt klein was last van blaasontsteking, echt heel erg. Maar dat is na verloop van tijd weer weggegaan. En ik heb er niet alleen last van als ik uit school kom, ook als ik bij iemand vandaan kom en dan thuis de deur opendoe...
Dus ik denk eigenlijk niet dat het blaasontsteking is.... |
Citaat:
Maar goed, ik weet niet of dat het is? |
Verandering van temperatuur, dat is het volgens mij. Je ziet het soms ook aan baby's... je doet hun pamper uit, ze voelen koude lucht, en beginnen te plassen...
|
Het zou kunnen dat je suikerziekte hebt. Dan moet je ook veel plassen omdat je suiker niet genoeg door je lichaam wordt omgezet en dus op een andere manier je lichaam moet verlaten.
Heb je nog meer symptomen? - Veel dorst - Sterke verandering van het lichaamsgewicht - vermoeidheid |
Ik heb ook zoiets raars, op school.
Op school moet ik ALTIJD naar de wc, tussen alle lessen door. Dus echt om de 50 minuten. Dan is m'n blaas natuurlijk vrijwel altijd leeg, maar om de een of andere idiote reden heb ik dat alleen op school. :confused: Vermoed dat het iets met stress te maken heeft... :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
REIE |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00. |