![]() |
Waarom zijn er zo weinig mensen die beeldspraak gebruiken?
Iedereen die bijv. engelse liedjes scrijven gebruiken van die letterlijke dingen.. ehmm bijc
I love her yeah yeah blij blij blij:) who am i here in this world i dont think i love it *snapje beetje wak bedoel* In a dream world, lost my dreams fell out reality with my lies and my dreams. (dis tog al meer beeldspraak) Follow my love shots,love lust that finnaly have turned into dust. Of ligt het aan my? |
Ieder zijn eigen manier van schrijven .. het is maar net wat je stijl is .. en mijn gedichten zijn wel beeldend denk ik.
|
Ik denk dat juist veel mensen beeldspraak gebruiken,
zeker mensen die vaker schrijven, aangezien het op een gegeven moment saai wordt om standaard dingen neer te zetten... XXXX Fan |
Inderdaad :)
|
Oasis:
Citaat:
|
je hebt ook wel een beetje gelijk dude, mijn dichtkunst is de laatste tijd doodgebloed........
|
Citaat:
Mja, imho is de kwaliteit van gedichten gewoon achteruit gegaan, en een gedicht is beeldspraak, beeldspraak en nog eens beeldspraak. Met een zekere vorm, stijl en emotie erin gegoten. Als songtexten gedichten zijn, en (bijv) de schreeuwen van Slipknot songtexten genoemd worden, dan kan je op zich wel zeker zeggen dat dichtkunst hard achteruit is gegaan... |
Dichten is niet alleen beeldspraak. dichten is uiten van emoties. of die nou welbespraakt zijn of niet.
|
Let maar eens beter op. De beeldspraak staat vaak al om de hoek als je haar pas verderop verwacht.
|
Sommige mensen gebruiken wel degelijk beeldspraak. Simpelste voorbeeld: ze gebruiken bijvoorbeeld de zon als ze zich vrolijk voelen en de regen als ze zich ongelukkig voelen. Maar sommige metaforen zijn inmiddels zo ingeburgerd dat het je niet meer opvalt. Je weet wel wat de dichter(es) bedoelt, maar verder denk je er niet meer bij na, hoewel het wel degelijk metaforen zijn. Wat dacht je bijvoorbeeld van de metafoor 'eikel' (als je iemand daar voor uitscheldt)?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39. |