![]() |
Oude talen zijn populairder dan moderne talen!
Het oude talen forum heeft meer posts dan het moderne talen forum. Zou dat betekenen dat de oude talen populairder zijn?
|
Oude talen zijn veel leuker, dat staat buiten kijf! Leukere mensen toch?
------------------ "Forum linguae anticae viveat!" (Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!) |
Ikk ben op beide, en ik probeer de Moderne Talen wat te laten herleven..
En die moeilijke kruistocht gaat niet slecht, helaas dat ik mij straks voor een paar dagen van Internet moet begeven, daar ik even... laat maar. Sterkte Musliston met je Oude Talen.... En dank je voor je tip! |
Citaat:
Eigenlijk best wel oud topic... |
Ik denk niet zozeer dat de klassieke talen populairder zijn, maar dat er gewoon meer over te vertellen (en vragen) valt omdat er zoveel cultuur en verhalen aan verbonden zijn. Aan de moderne talen is natuurlijk ook wel cultuur verbonden, maar daar wordt (bij ons) op school weinig aandacht aan besteed in vergelijking met bijvoorbeeld Latijn
|
Jah..toen dit geopend werd, klopte het nog. Nu heeft Moderne talen meer posts dan Klassieke oudheid:)
Maar toch blijft Grieks leuker dan een vak als Duists of Frans. |
Oude talen zijn belangrijker dan moderne talen. Bij de moderne talen heb je alleen iets aan Engels.
|
Een klassieke taal is een keuze, een moderne taal meestal niet.
|
Ik vind alleen dit forum leuker dan Moderne Talen.. ik heb nl. de indruk dat veel mensen die op Moderne Talen komen alleen maar op zoek zijn naar een of ander uittreksel of iets in die richting... In feite zijn deze forums er waarschijnlijk ook voor... maar toch...
Ik vind het leuker om gewoon dezelfde taal mooi te vinden... en niet alleen om op een forum komen omdat je iets nodig hebt voor een opdracht van school. |
Citaat:
|
Citaat:
|
moderne talen zijn wel leuk omdat die bekender zijn, maar als je klassieke talen hebt dan krijg je een veel breder beeld op talen, waardoor je ook de moderne talen beter leert begrijpen en ik houd denk k maar es op met onzin lullen
|
Citaat:
Grappig trouwens, dat ik na bijna 2 jaar nog eens een e-mail in mijn mailbox heb dat er een reactie is op mijn topic. Blijkbaar heb ik ooit de e-mailnotificatie ingeschakeld bij deze topic. |
Citaat:
|
ik vind oude talen heel leuk moderne talen ook
|
Citaat:
|
Citaat:
dus als jij geld wil hebben hbe je echt engels nodig :) |
Citaat:
|
Ik denk het niet. Ik merk er anders niet van.
|
Klassieke talen volgen schept gewoon een band. Zou dat de verklaring zijn?
|
ik ben opzoek naarde tekst uit phoenix 1: " over het geduld van socratis " . wie kan mij die bezorgen ??? liefst verbeterd !!!! alvast bedankt !!!! XxXxXxXxX hillekke
|
Citaat:
Open zelf een topic: Klik op nieuw bericht als je op het forum bent. |
klassieke talen zijn niet alleen superinteressant maar ook heel handig! Ik studeer op dit moment nog Rechten, volgend jaar Journalistiek, maar ik moet zeggen dat ik echt ongelooflijk veel heb gehad aan mijn latijn! de meeste termen die in het recht worden gehanteerd stammen uit het latijn! Bovendien zijn de verhalen heel mooi, nooit willen missen!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hoezo alle medische termen? ken je die dan? veel medische termen zijn namelijk ook in het latijn. alleen al de anatomie etc. daarom is het misschien handig. maar als je iets medisch gaat studeren , je moet toch zowiezo alle dingen leren, of je ze nu kunt vertalen of niet.
|
Citaat:
|
Nee, de oude talen zijn gewoon veel moeilijker. :p
Maar het klassieke talen forum, heeft helemaal niet meer posts. Iets van 1000 minder. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind dat hij open mag blijven, de nieuwe posts voegen naar mijn mening wel wat toe dus. Topic weer open |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik debnk 't niet, maar je vraagt/praat toch eerder over klasieke talen dan over frans ofzo... maarja, ze zijn ook wel leuker denk ik... och, ik weetb 't niet
|
wat iemand al zei, het schept het een band, het is iets wat alleen mensen op het gym kunnen. Je kan iets lezen wat anderen niet kunnen. Vooral met grieks. Je leest die tekens en leest iets, je weet wat er staat. Gaf mij best een kik in het begin. Het is gewoon anders. Deze talen geven een soort van warmte af (klinkt heel dom). Moderne talen trekken mij echt niet, ik kan ze ook niet, behalve engels dan. Onder gym mensen zijn deze talen of heel populair, of ze hebben er een hekel aan...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |