![]() |
favoriete gedichten over de liefde..
hallo
ik zoek gedichten over de liefde, maar niet zomaar die ik zelf mooi vindt, maar jullie persoonlijk mooiste gedichten. liefst met wat uilteg erbij waarom juist dat gedicht.. hopelijk krijg ik een paar reply's :) xx |
Deze heb ik geschreven voor mn vriendje en is wel een van mn favorieten, omdat het gewoon precies weergeeft wat ik voor m voel:
Opvallend hoe we samen vormen alsof het zo gemaakt is alsof het zo zou horen Opvallend hoe jouw lichaam aansluit op het mijne Hoe we steeds opnieuw elkaar weer kunnen vinden Hoe jij mijn verlangens kent en ze bevredigt simpel door mij te geven wat ik wil met je eigen lichaam en je eigen geest Opvallend hoe onbegrijpelijk dit soort gevoelens zijn hoe ongelooflijk onze liefde is Alsof het zo gemaakt is Alsof het zo zou horen En deze is iets abstracter, maar gaat ook over liefde: Het verlegen verleden dwarrelt Alsof het waait En zachtjes kabbelend op die O zo harde storm Blaast het zo aan je voorbij Te krachtig is het eigenlijk Dat je het niet vangen kunt Maar zo geleidelijk als het Voorbij komt Heb ik het nog nooit gezien Vergewis ik mezelf ervan Of ik het ben Geweest zou kunnen zijn Maar het is te snel En langzaam tegelijk Wat het zo ongrijpbaar maakt |
Liefde maakt blind,
maar zonder liefde wil'k niet zien. Dit is wat ik vind. Nu hou ik't voor gezien. ------------------------------------ Sorry, maar ik had even geen zin meer om verder te schrijven. Ben vandaag niet in zo in de stemming voor liefde. Gisteren feestje gehad en ben superbrak. Maar ik geloof dat ik lichtelijk afdwaal van het onderwerp. ------------------------------------ Bloemen bloeien alles gaat groeien de heerlijkste geuren en overal kleuren vogeltjes fluiten 't is mooi daarbuiten alleen jij m'n lief maakt me godsdepressief |
Ehmmz ja dat weet ik ook niet .. ik heb mijn geplaatste gedichten zelf geschreven ..
|
Citaat:
eum beiden is goed :-) kzoek eigenlijk gedichten die origineel zijn, niet zo de standaard cliché gedichten over de liefde.. vandaar dat het misschien handig is als je erbij zet waarom je juist dat gedicht speciaal vindt, waarom je het geen cliché gedicht vindt (als het zelf geschreven is is dat nogal logisch) ik heb er op dit forum ook gezocht maar zelf vond ik geen gedicht over de liefde die ik speciaal waw vond (wel zeer mooie dingen gelezen) xx |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50. |