![]() |
geen idee wat ik wil ?
zijn er misschien meer havisten (of anders mag ook) die echt geen toffe opleiding konden vinden?
en wat ben je uiteindelijk gaan doen ? |
Ik zat vorig jaar op de Havo, wist niet wat ik wilde, ben dus Vwo gaan doen, zit nu in 6 Vwo. Ik hoop dat ik slaag, ga dan psychologie studeren hier in Maastricht. Maar ja, ik weet echt niet of dat is wat ik wil...
|
ga es met je decaan praten, daar zijn die mensen speciaal voor gemaakt ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
(engelse lerares, mentrix en decaan ineen, misschien is dat het ;)) maar mijn decaan zegt echt niet alleen bezoek die en die website es. ze praat echt met je, is in je geinteresseerd, weet ongeveer alle open dagen uit haar hoofd, als je niet weet wat je wil kan je zo'n interessetest doen (niet dat die dingen echt werken, maar iig wel wat ;)) Naja, mijn decaan kan iig meer als alleen maar 'bezoek die en die website es' uitkramen ;) |
thanks voor alle ideeen, maar me decaan roept vanalles maar het trekt me niet echt, en nog eenjaar scholen daar
nee thanks ben van vwo 4 -> havo 4 gegaan omdat ik niets deed ga ik nu niet weer vwoen :( |
Loop alle studies af die dr zijn op HBO-niveau (heb begrepen dat je dat wilt)..Welke opleiding je in eerste instantie wel 'aaspreekt' , hoeft niet te zeggen: geweldig, dit is het, olé...
Neem aan dat daar wel een paar opties uitkomen, ga die uitzoeken, wat het precies inhoudt, waar het is, blabala.. Kortom: ga niet zitten kniezen in een hoekje: nix is voor mij gemaakt, want een opleiding vinden die precíes bij je past is behoorlijk moeilijk...Als je je best ervoor doet kom je heus wel iets tegen wat je engiszins aanspreekt! Goodluck...(enne: je bent niet de enige die met dit probleem kampt hoor!) Greetz Guesst! :) |
wat volgt is wat ik heb gedaan:
ergens een boekje zoeken waar alles instaat wat je kan studeren en dan doorstrepen wat je zeker niet wil, uiteindelijk (je hebt nu nog wel tijd genoeg, ga er gewoon elke maand ff met een rooie balpen doorheen) blijven er nog een paar richtingen over waar je info over moet zoeken. zo wordt je keuze al heel wat klaarder |
Citaat:
|
Citaat:
misschien wat minder in jou, maar dat kwam omdat ze toen gewoon heel druk bezig was met S ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Heb je MSN? :) |
Citaat:
misschien kan je em vertellen wat 'ie allemaal moet weten als decaan ;) Dan hebben jou leerlingen iig wel wat aan je (vroegere) decaan ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05. |