![]() |
Heb jij een lied met speciale waarde?
zo ja, welke en waarom dan?
|
nou ehh ja een paar, maar ik ben de titels even vergeten
|
Regurgitate - to boil a corpse ;)
|
Cockney Rejects - Police car!
"Freedom? There ain't no fucking freedom!" dat nummer! |
Cephalic carnage-Rehab (is for quitter)
|
Oasis - Roll with it.
Dit nummer heeft mij door een lange periode van "urgh, ik voel me kut" heen geholpen toen mijn moeder net gestorven was. Oasis - Wonderwall Doet me denken aan het eerste meisje waar ik ECHT verliefd op was, mijn beste vriendin vroeger, en wat ze voor me betekent heeft. Wat ongelooflijk veel is. Oasis - She is love Doet me denken aan mijn exvriendin en haar experimentele kookkunsten. Ik vind het nog steeds knap dat ik die relatie heb overleefd zonder voedselvergiftiging. Het was een schat, maar soms een beetje vreemd. Eerst vond ik dat leuk-vreemd, daarna vervelend-vreemd. Maar dit nummer doet me denken aan in het gras liggen, bieslook knauwend. Koken dmv wat zooi bij elkaar te mikken en kijken of het eetbaar wordt... Bij haar thuis binnenkomen, en zien dat ze buiten, in het gras ligt te slapen, ongeveer rond 11 uur 's ochtends. Heerlijk... Green Day - Longview Relaxen, fliebelen, wazigheid en nutteloosheid. Mijn favoriete bezigheden en toestanden. Juist, dit doet me denken aan mijn basisschooltijd, toen ik dat ook nog allemaal kon doen en zijn. Gorillaz - Dracula Doet me denken aan de lange avonden in de kelder van mijn stiefmoeder's huis Ralph McTell - Streets of London Typcursus, de rit naar typcursus. En het feit dat ik -als jongste kotertje van de klas- slaagde met het meeste aantal ratels per minuut. Heerlijk gevoel... Er kan er maar in de winnaar zijn, en dat was ik. In your face suckers! Modjo - Lady Ilse. Dit was het eerste nummer dat ik samen met een heel goede vriendin (die een totaal andere muzieksmaak had) leuk vond. En ze was een geweldig goede vriendin van me, dus dat was leuk, om zo iets gemeen te hebben. Ilse moet btw nog eens langs komen, kunnen we weer knakworstjes gaan eten... :) Starlight Mints - Heel het album "The dream that stuff was made of" Herinnert me aan het feit dat ik wel de enige lijk die vreemd genoeg is om dit leuk te vinden... :D The Verve - Sonnet Vakantie Frankrijk 2001, lam uitkijken over een meertje met dat nummer op, denken aan wat ik allemaal wel niet had kunnen uitspoken als ik toen thuis was geweest... The Hives Doet me denken aan het eerste meisje dat ik echt gebruikt en gedumpt heb. Was ook een heerlijk gevoel van overwinning... Paul de Leeuw - 100 woorden Doet me denken aan de afwezigheid van mijn biologische moeder... if anyone wants to know, ze stierf toen ik 12 was, dus ja, ik heb haar wel gekend. Zeer goed zelfs... Patience, gebakken boterhammen tussen de middag, misbruik maken van mijn bureaustoel... Oasis - Slide Away Een stukje tekst van dat nummer, met een mooie versiering aan de kanten, op een blaadje uitgeprint, aan een rode roos gehangen. Omdat Valentijn onzin is... Fabien, diezelfde ex als van dat koken. Lekker alternatief meedoen aan valentijn, maar juist NIET omdat het op die dag toevallig valentijnsdag was... etc etc etc etc |
Citaat:
ik heb geen lied met speciale waarde. |
Citaat:
*snik* en zometeen word ik ook nog sentimenteel.. |
nofx - falling in love
the hives, radiohead als in alles doen me aan een persoontje denken |
green lizzard - autumn, toen me opa overlede was
|
I want to know what love is - Foreigner.
Tja liefde heh :D :) En K's Choice - dad. dat liet de dochter van een leraar horen op zijn begrafenis. |
the cure - the figurehead
doet me denken aan iets van 10 jaar geleden , aan gesprekken met mijn beste vriend the cure - heel de disintegration cd idem :\ tears for fears- mad world Dit is echt zo'n lied waardoor ik altijd het idee heb dat ik op de verkeerde plek ben op dat moment. Erg frustrerend , maar wel leuk :) |
tori amos - strange
doet me denken aan ex-vriendje en sowieso doen heel veel nummers me aan mensen denken.. |
Type: je kan net zo goed je hele levensverhaal vertellen volgens mij..
|
Citaat:
|
groove armada - my friend --> doet me aan vakantie denken
nog wel veel meer mja, geen zin om nu te typen ofzo |
Glassjaw, hele cd
vooral 'when two eights become one zero' |
kweenietmeer hoe dat liedje heet maar mn ex en ik vonden die erg leuk(y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
radiohead- creep
vanwege de tekst |
Bulldoze - Herb
|
metallica - fade to black (metallica concert in '96)
nine inch nails - the perfect drug (een meisje dat ik gekend heb) stakka and skynet - straight jacket (feest, jaar geleden ongeveer) covenant - like tears in the rain (de tekst..) radiohead - street spirit (..) tool - the patient (i must keep reminding myself of this) enzo.. |
Met stip op 1: Glassjaw - Everything You Ever Wanted To Know About Silence (de hele cd)
Verder nog: Silverchair - Emotion Sickness Anathema - Kingdom The Gathering - The May Song Nirvana - Heart Shaped Box |
Citaat:
|
sparta - cut your ribbon
omdat ik voor dat en een ander nummer gewoon 4 uur heb gereisd. En het meer dan waard was... *damn* |
misschien
|
Silverchair-Untitled, vind ik het mooiste nummer ooit :)
|
Citaat:
Je kan me van een hele hoop beschuldigen, maar niet van dat ik alles maar 1 keer zeg... |
neej, ik ken geen enkele emotie.
|
Mr Blue... die goeie ouwe tijd enzo
en With or without you van u2 :) |
nee absoluut niet. Wel nummers die ik uberbruut vind, zoals
opeth - bleak opeth - demon of the fall nile - unas the slayer of the gods (je bent gewoon een held als je een deathmetal nummer schrijft van meer dan 10 minuten) |
STRETCH ARM STRONG - FOR NOW
zit gewoon alles in wat me boeit, emotie, agressie *zwijmel* :D |
Citaat:
|
Ironic van Alanis Morissette doet me denken aan een wintersport vakantie 6 jaar geleden..
Bliss van Muse doet me denken aan het feit dat ik werd meegesleurd de kroeg in.. maar ik wou niet want ik voelde me verrot... toen werd t nummer gedraaid.. (owjahh, en t was vlak voor het optrden van de Tonies..) en verder nog wel wat, maar k ben vergeten.. maar of t speciaal is..?! mwoahh...nee.. maat t zijn wel herinneringen |
Citaat:
speciaal nummer; blessed union of souls - peace and love Om de tekst, schrijf of typ het vaak over voor iemand die het moeilijk heeft met een lief berichtje erbij.... Lacuna Coil - Falling is gewoon mooi *droomt weg* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
pharao van Freedom Call, blijft gewoon het nummer van mij en mijn beste vriendje.
everything for free van k's choice, zoveel goeie herinneringen aan met een hele goeie vriendin van mij. |
Christmasday van Dido... *oej....*
|
zo'n beetje de hele cd van avrill lavigne, uhm...here with me van dido en jailhouse rock van elvis presley...en I'm just more van wonderwall, en vast nog wel een paar...
|
Silverchair - Emotion Sickness
Metallica - Nothing Else Matters |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33. |