![]() |
[PHP] Aantal dagen uitrekenen aan de hand van 2 data
Hoi allemaal,
ik ben bezig met een project voor een leraar van mijn en in zit met het volgende probleem: Ik heb in mijn table 2 colums die de naam hebben datum_intake en datum_plaatsing. Deze data worden handmatig ingevoerd met de volgende format: DD-MM-YYYY. Nu wil ik het verschil in dagen tussen deze 2 data hebben om zo de kosten voor het onderdak uit te kunnen rekenen. Wie kan mij helpen? Edit: Even een voorbeeld: Datum_intake = 01-08-2002 Datum_plaatsing = 13-11-2002 Nu moet ik dus ($datum_plaatsing - $datum_intake) hebben maar dan in dagen... |
Wat je kunt doen is..
explode() gebruiken om het te splitsen.. Dan kun je de begindagdatum - einddagdatum doen en heb je het.. Alleen dan kom je in de problemen als iemand/iets verblijft net tussen de wisseling van een maand.. Wat je het beste zou kunnen doen is dat je alles in *nix timestamp in de databse zet.. Dus je voert die tijd in, een phpscript lkaat je berekenen welke *nix timestamp erbij hoort.. en dan doe je eindtijd-begintijd.. Die tijd eel je weer door 86400 en dan heb je het aantal dagen :) Enigste probleem is dat je de ingevoerde tijd moet laten omzetten us.. en dat moet je alleen even uitzoeken :) |
Bedankt mclaren! Hier ga ik even op doorspitten! :)
|
Citaat:
zet het dan hier even neer, ik zou dat ook graag willen hebben :D [ik zoek ondertussen ook wel] |
PHP-code:
en dan geld dit dus: PHP-code:
1037228400 Het werkt wel, maar of het goed is weet ik dus niet :D verder kan er na het jaartal zomer/wintertijd.. maar of dat oet is me nog niet duidelijk.. even verder lezen |
in navolging op McLaren er stond op PHPfreakz een heel artikel over.
http://62.250.9.120/artikelen.php?aid=27 |
Citaat:
al dat zoekwerk voor niks :( ;) bedankt iig.. [wat is die site traag sinds die overname trouwens] |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00. |