![]() |
Aldi pc, kopen of niet
Ik ben van plan de aldi pc te kopen.
Is dit een goeie keus of niet? Specs:ECHTE 2,66 GHz Intel Pentium 4 processor 533 MHz Bus vooraan 512 KB cache-geheugen van het tweede niveau Moederbord met 3PCI sleuven Grafische kaart kan uitgebreid worden dank zij AGP-moederbord met 8 sleuven. FireWire/IEEE 1394 1 x vooraan, 2 x achteraan CD-brander 40 max 12 x 48 max (Sony) incl. Nero Burning Rom OEM-versie DVD-ROM 16x 120 GB harde schijf. Ultra ATA100 Interface. Supersnel 7200 omd./min nVidia GeForce 4 mat 128MB DDR SDRam 256 MB DDR 333MHz Werkgeheugen (Samsung) 1 module - kan uitgebreid worden (max.2GB) Stereo TV-, FM Tunerkaart 6-kanaal audio voor een digitaal thuisbioscoopeffect met optimale klank Netwerkbesturing on board Fast Eternet 10/100 MBit 5x USB 2.0 3USB aansluitingen vooraan, 2 USB aansluitingen achteraan 56K V.90 PCI-gegevens-faxmodem incl. faxsoftware en telefoonaansluitingskabel IntelliMuis OEM-versie PS/2 toetsenbord met multimedia hotkeys incl HELPDESK Multimedia Luidsprekers. |
het schijnen geen echt slechte pc's te zijn, maar je weet niet van welke merken de onderdelen zijn, dus je weet totaal niet wat voor soort kwaliteit je in huis haalt, een groot nadeel bij zulk soort pc's.
verder vind ik persoonlijk 3x PCI een beetje weinig er wordt wat te weinig info gegeven over videokaart; is het een MX420/440/460 of een Ti4200/4400/4600 (zal wel een MX zijn, is zwaar merkbare mindere kwaliteit) |
videokaart is ofwel een ti4200 of een ti4600.
Welke van de twee is niet bekend |
Zal 99% een Geforce4 MX zijn en die zijn vergeleken met een Geforce 3 :rolleyes: En goedkoop merken. Koop je pc anders gewoon in een computer zaak oid( ik raad jou niet aan om te kopen )
|
Citaat:
|
Sorry dat ik 't zeg, maar ik vind de vrije vertaling hier en daar geweldig lachwekkend :D
Citaat:
En bovendien: hoe weet je zo zeker dat de videokaart een Ti is? Zei Truus of Bertha dat achter de kassa? :rolleyes: |
dat ding kost 1299€.
Ik weet het van de 3d kaart van een kenneis die een hoge piet kent bij de aldi die mij ook die pc aangeraden heeft. Dus niet van Truus ;) |
Ik snpa niet van die specificaties. Wel dat onze pc ook bij de Aldi vandaan komt en dat we er tot nu toe geen enkele problemen mee hebben gehad.
|
hmm, volgens mij komende mx'jes er niet in de smaak 128MB dus dan wordt het een een ti. verder lijkt het mij voor de prijs (zoals altijd bij de aldi) een prima computer. ik ken iemand die de actie van vorig jaar thuis heeft staan en die heeft ook 0,0 problemen. de onderdelen van ''aldi pc's zijn trouwens wel redelijk hoor. alleen een mobo met 3 pci is jammer. mja, wel een lekker klein kastje :Y
-de postbode- |
Citaat:
2.66 GHz GF4 Ti4400/4600 ?? Nee ik geloof het niet. Sorry :rolleyes: |
die prijs was zo
Hier de folder voor de ongelovigen: http://www.rember.de/pix/W02/MD_8000.jpg http://www.aldifoods.com/images/Prod...29/11291lg.gif |
Ik geloof je wp160366 (y)
|
oei, lelijke kast. :\ naja, voor die prijs kan er wel een fatsoenlijke kast nog bij :) de HD is zo te zien een baracuda iv (of heeft seagate nog meer 7200rpm ata 100 schijven?), niet erg snel maar wel lekker stil.
zo'n kastje voorin je kast is wel ideaal. lekker makkelijk voor kabeltjes die niet standaart in je pc zitten. en die flashcard reader is ook wel een leuk speeltje. -de postbode- ps. kan dat logotje achter de firewire nog wat duidelijker gescaned worden? misschien is dat ut logo van de mobo maker. |
Ziet er prima uit. Kopen! -- Garantie zal wel niet echt 'n probleem zijn, neem ik aan.
|
Logo van firewire is gewoon z'on kernsymbool met eronder firewire
|
Is 't wederom een mobo met onboard geluidskaart?
|
kopen, dat zijn prima systemen en de service na de koop is ook wel ok, mijn twee ooms hebben daar vorig jaar ook 'n pc gekocht, en die draaien nog altijd zonder problemen, de ene speelt er alleen spelletjes op en de andere draait vanalle filmbewerkingen en dergelijke...
prima spul vind ik! :) |
op duitste site's zijn er wel meer info's (http://www.pcwelt.de/news/hardware/27227/) videokaart is waarschijnlijk een ti4200
In duitsland zal ie trouwens 1199 kosten, beetje vaag..., maar dat was bij de laatste ook al zo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
-de postbode- |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1299*? Wat betekent het *tje? De recyclingsbijdrage?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ddr is eigenlijk gewoon sdram alleen op een zodanige manier gefabriceerd dat het op dubbele snelheid kan werken (dwv 133mhz word 266..)(simpel gezegd) cheers, [edit] nog ff over die pc.. voor die prijs is het wel een erg mooi pctje ja.. :D alleen als dingen zo goedkoop zijn zoek ik er altijd iets achter.. maarja het hoeft niet natuurlijk... mischien gewoon groot ingekocht.. die dingen zijn trouwens meestal razendsnel weg dus ben er vroeg bij ;) (of zorg ervoor dat die hoge baas er een apart zet :D) |
Is hij alleen maar beperkt te koop ofzo?
Op de site van aldi staat niks en wij hebben er ook geen folder van(we halen de "grote" boodschappen bij de aldi dus hebben we altijd de foldertjes) |
Citaat:
Maar als er staat DDR SDram... welke van de twee is het dan? Ik weet wat ze beide inhouden... |
Citaat:
|
Citaat:
-de postbode- |
Citaat:
|
Nee! Ik ken 3 mensen die hun pc bij de aldi vandaan hebben en van alle 3 heb ik klachten gehoord. Je kunt hem het beste zelf bouwen
|
Citaat:
Beetje kort-door-de-bocht zo. |
Welke klachten wil ik ook wel eens weten...
|
Ik denk dat deze PC voor jou een goede keuze is. De "diehard-tweaker" wil waarschijnlijk ten alle tijde z'n PC zelf samenstellen, maar ik heb niet de indruk dat jij zo bent. :)
Het lijkt mij gewoon een snelle PC voor een scherpe prijs, waar weinig op aan te merken is. Gewoon doen dus! Bij een vriend hebben ze ooit de P3 1,0Ghz bij de Aldi gekocht. Met dat ding hebben ze voor zo ver ik weet nooit (hardwarematige) problemen gehad. |
Moet je nog vooraf bestellen of hebben ze die dingen daar gewoon staan? Lijkt me namelijk wel interessant :o :)
|
Citaat:
|
aldi is medion geloof ik.. goedkoop en goed is mijn ervaring..
al is de beschrijving van die pc inderdaad behoorlijk lachwekkend :D |
:) dat worden mooie feest dagen :eek:
de lidl: http://www.computer-nachrichten.de/h...pc_061102.html dell: http://www.euro.dell.com/countries/d...ro_primary.htm en natuurlijk de bovenstaande computer :) |
Idd mooie computer! :D
En zoals ik hier kan zien: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/COMP.HTML Zit er al een geluidskaart in (5.1 :cool: ) Plus de Geforce is een Geforce Ti 4200 :) Mooie Pc, maar ik wacht totdat er een Pc bij de Aldi komt met een pentium 4 3,06 Ghz HT en een Geforce TX :o ;) (das de toekomst :D) |
hmm hmm ik twijfel :S
|
Citaat:
|
Morgen gaat m'n vader em kopen, ik heb meer goede dan slechte dingen gehoord, en de prijs is ook goed.
En ik ben ook geen die-hard tweaker die hem zelf wil bouwen. Ik ben tevreden voor een tijdje. |
Citaat:
Vanaf nu elke maand 150 euro ofzo terugstorten dan maar, en meer werken :o |
Citaat:
*morgen achter aldi pc :D :D :D * |
Godver, denk nu toch weer niet :S
*twijfeld nog steeds* :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23. |