Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   ik kan het niet meer !!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=27892)

girlspider 18-11-2000 14:28

ik kan het niet meer !!!

En ik heb het dus over Latijn.
Ik zit in mijn vierde jaar Latijn, en vorig jaar ging alles prima, maar dit jaar lijkt het mij gewoon niet meer te lukken!
Het is dezelfde leerstof, alleen met een paar extra's erbij, en toch krijg ik het niet meer in mijn hoofd!
Zijn er mensen die hier van kunnen meespreken?
Zijn jullie dan gestopt met Latijn of hebben jullie doorgebeten??

xxx

GS

Schwarzkopf 18-11-2000 15:59

Ik heb het probleempje dat ik 6 maanden zelfstandig heb moeten werken, nou is het wel zo dat het laatste proefwerk nog goed ging (7,8 yeah) alleen dat ik bij elk proefwerk alle grammatica moet herhalen. Dit doe ik natuurlijk niet, want het kost gigantisch veel tijd om drie jaar te herhalen. Ik vertaal dus allerlei teksten op mijn gevoel.. hierdoor voel ik me heel onzeker (nou ja, klein beetje) als ik een tekst heb vertaald omdat ik niet kan terug vallen op mijn kennis. Dat is oa ook een van de redene dat ik niet verder ben gegaan met Grieks (ook omdat ik allang aan mijn uren zat). Halen doe ik het uiteindelijk denk ik wel, als ik maar gewoon goed werk

Ellun 18-11-2000 17:20

Ik vind Latijn en Grieks nu ook moeilijker dan in de derde, maar dat had ik ook wel verwacht, ik vind dat je ermee door moet gan, maar dat is jouw keus, maar als je het wilt haal je het wel.

Sikamikanico 18-11-2000 20:33

Het schijnt inderdaad zo te zijn dat Latijn in de 4e een stuk moeilijker wordt.
Maar ik kan je niet helpen, misschien kan je leraar je helpen (daar zijn ze tenslotte voor)?

mettecoVII 18-11-2000 21:35

Hey, allerliefste girlspidertje, ik denk dat het aan uw geliefde leraar ligt!
Dieje is nu enigszins een beetje anders as dieje van vorig jaar.
Maarja, ik zal et er nog wel es over hebben

See you monday!

[Dit bericht is aangepast door mettecoVII (18-11-2000).]

girlspider 18-11-2000 21:57

Citaat:

mettecoVII schreef:
Hey, allerliefste girlspidertje, ik denk dat het aan uw geliefde leraar ligt!
Dieje is nu enigszins een beetje anders as dieje van vorig jaar.
Maarja, ik zal et er nog wel es over hebben

See you monday!

[Dit bericht is aangepast door mettecoVII (18-11-2000).]

Ja mijn oppergeweldigste Mettecootje,
dat zou best wel eens kunnen! IK WIL DE VANHOUDT TERUG !!! http://forum.scholieren.com/smile.gif

[Dit bericht is aangepast door girlspider (18-11-2000).]

gunaika 19-11-2000 08:49

we hebben met latijn net de 'grammaticamarathon'achter de rug dus ik weet niet hoe moeilijk het nog gaat worden, maar met grieks krijgen we steeds maar een beetje, en als je dat niet bijhoudt heb je een probleem... het is wel goed dat wij Cock hebben, dat is wel een goeie leraar, maar Wit, die wij voor latijn hebben, die laat ons maar wat aanklooien!

Ellun 19-11-2000 10:35

Citaat:

gunaika schreef:
[Bhet is wel goed dat wij Cock hebben, dat is wel een goeie leraar, maar Wit, die wij voor latijn hebben, die laat ons maar wat aanklooien![/B]
Wijze Sophie heeft gesproken!
Weetje zaterdag heb ik met Cock gedanst op het plein in Hoorn op Sinterklaasliedjes...

barbie_x 19-11-2000 18:41

'k heb het nooit gekund

Hannibal 20-11-2000 15:37

Latijn bestond de afgelopen 2 jaar inderdaad alleen maar uit een sprintje grammatica en woordjes en nu begint het echte vertaalwerk. Dat valt zeker tegen met al die AblAbsen en Gerundiva en Gerundia.

------------------
When you speak from the heart, you rule. When you speak from the mind, you destroy.

girlspider 24-11-2000 21:24

Ik heb daarstraks eens uitgeteld welk cijfer ik ongeveer ga halen op mijn volgend rapport. Tot nu toe heb ik een 3 en er komt nog mar 1 toets! Mijn ouders gaan gewoon freaken!
-zucht-
Tips om mijn ouders te doen begrijpen dat ik gewoon niet beter kon?

xxx

Trieste Girlspider

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.