![]() |
Help mij met p.o.
ik moet voor kcv voor een of andere duffe praktische opdracht OF foto's maken van klassieke gebouwen en dan analyseren OF foto's/plaatjes uit kranten en tijdschriften verzamelen die iets met de klassieke oudheid te maken hebben.
1: WAT KAN IK HETBESTE KIEZEN 2: WIE KAN MIJ HELPEN/TIPS GEVEN OM TIJD TE BESPAREN. TNX! |
foto's maken lijkt me het leukste, maar het ligt er maar aan waar je woont, of je veel kan fotograferen.
En als je niks weet te fotograferen, dan die andere maar he.. succes |
Je moet dus een PO maken over receptie van de klassieke oudheid, maar moeten dit per se foto's zijn en plaatjes? mag het ook woordgebruik, of naamgebruik ( neem bijvoorbeeld de voetbalclub AJAX...alvast een begin)
------------------ ~- Why choose to be a GOD, if you can be perfect?-~ |
Ik zou voor het eerste kiezen.
Dan ga je naar de bibliotheek en zoek je daar plaatjes. Of je tikt Rome + gebouwen in een zoekmachine in en gaat zo naar plaatjes speuren. Voorbeelden van gebouwen: Pantheon, Acropolis, Colosseum, villae in Rome. In de bieb hebben ze vast veel boeken. Het leuke van dit onderwerp is dat je meer komt te weten over klassieke architectuur, die (misschien) best boeiend is! Veel succes en plezier! ------------------ "Forum linguae anticae viveat!" (Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!) Ga anders naar mijn homepage |
Ik zou ook voor het eerste kiezen, het lijkt me leuker en interessanter. En er zijn volgens mij best wel veel klassieke gebouwen, waar je ook woont.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bedoel je foto's van gebouwen die geïnspireerd zijn op de klassieke gebouwen? Dan kun je niet een-twee-drie naar Rome. Volgens mij zijn er in Nederland niet zo heel veel klassieke gebouwen.
Maar als je dus 'neoklassieke' gebouwen moet fotograferen, dan kun je wel overal fotograferen. Probeer dan bijvoorbeeld het Concertgebouw in Amsterdam, maar ik weet niet waar je woont. ------------------ "Forum linguae anticae viveat!" (Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!) Ga anders naar mijn homepage |
ja...maar dat fotograferen zie ik toch niezo zitten. kwoon in brabant dus.....
maar ik zoek dus wel wat plaatjes die iets te maken hebben met de klassieke oudheid in (online) kranten e.d. onze leraar heeft een paar voorbeelden gegeven: - het slangetje in het logo van artsen - vrouwe justicia in het gerechtsgebouw ofzo - vele logo's van universiteiten schijnen - Alle modellen van alfa romeo schijnen ook latijnse namen te hebben ook dingen uit de klassieke oudheid te bevatten. wie kan mij nog een aantal van deze tips geven (want om nou letterlijk deze plaatjes te pakken is niet erg orrigineel). dus, als je iets klassieks tegenkomt in het dagelijks leven, VERTEL HET ME AJB! TNX! [Dit bericht is aangepast door duracelkonijntje (28-11-2000).] |
Nounou, zo moeilijk is het toch niet? Je ziet echt overal klassieke invloeden. Wat dacht je van voetbalclubs met hun logo? Of de merknamen van harpen? http://forum.scholieren.com/biggrin.gif (à la Alfa Romeo)Of schoonmaakmiddelen? Noem maar op, overal zijn wel klassieke spreuken of klassieke plaatjes te vinden. Veel succes!
------------------ "Forum linguae anticae viveat!" (Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!) Ga anders naar mijn homepage |
voorbeelden ajb?
welke voetbalclubs? welke schoonmaakmiddelen? (op het gebied van harpen ben ik niet echt thuis...) tnx |
Goed, ik noem er eentje, Ajax, maar verder moet je zelf erachter zien te komen, ga maar alle voetbalclubs af (ook in de eerste divisie!)
------------------ "Forum linguae anticae viveat!" (Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!) Ga anders naar mijn homepage |
oke, das al wat, maar ik ben eigenlijk opzoek naar PLAATJES. oke? dus mocht je op het net nog een paar PLAATJES kunnen vinden met iets klassieks, zou je dat dan ook ff kunnen zeggen? dankjewel!
|
Citaat:
hebben jullie de boeken Paleis op de Dam & Forum?? want wij moeten ook zoiets doen.... |
itavero,
we hebben inderdaad precies hetzelfde. opdracht 20 he. kut is dat. als jij het al gemaakt heb, zou je het dan ff naar mij kunnen melen? |
voetbal: Sparta
Dit Forum, forum komt ook uit de oudheid. Voor de rest zou ik niks weten. |
hai
ik ken je wel hoor..duracel!! ik zit bij je in de klas..hahaha ik was dus ook opzoek naar wat plaatjes, kheb zo al gevonden..pak 1 elsevier (of is dat reclame??) en je hebt zo 20 plaatjes..nie zo moeluk!!! Ik zit eigenlijk meer in over po latijn..wie weet er een site waar je vertalingen van VIA NOVA 2 kan vinden??? en konijn..veel fun morgen met je vrije dag |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38. |