![]() |
Elementen uit de klassieke oudheid in het hedendaagse leven
ik heb dit allus gevraagd, maar ik krijg geen goed antwoord, en ze dwalen al snel van het onderwerp af, dus xal m'n vraag nu wat gerichter stellen:"ik ben voor een werkstuk opzoek naar helden/figuren uit de klassieke oudheid, die nu nog zichtbaar zijn. en dan bedoel ik niet ouwe gebouwen ofzo, maar voornamelijk plaatjes, logo's en namen. voorbeelden: ajax, universiteitenlogo's die klassieke figuren bevatten, namen van de alfa romeo's, het slangetje van een dokterslogo. maar dit is niet genoeg. WIE KAN MIJ MEER VAN DEZE VOORBEELDEN NOEMEN? EN DAN HET LIEFSTE PLAATJES E.D. DIE IK OP HET INTERNET TERUG KAN VINDEN, ZODAT IK ZE FF UIT KAN PRINTEN.
hartelijk bedankt!!! [Dit bericht is aangepast door duracelkonijntje (04-12-2000).] |
Spartacus, vitesse (dit is niet helemaal een persoon) hercules of heracles. Misschien moet je het goden ABC of de griekse mythologie maar eens gaan raadplegen. Dat zijn 2 boekjes die wij via school hebben.
|
Justitia ( in de krant staan meestal advertenties van Justitie op zoek naar personleel)
Fleurop heeft een tekentje van een hermes met bloemen in de hand. typ maar eens Morpheus in, en je komt bij allemaal beddenfabrikanten uit. |
Citaat:
|
Voor op NRC handelsblad staat een wapenschild afgebeeld met de inscriptie: lux et libertas.
|
Citaat:
|
hartelijk dank aan allen die tips hebben gegeven. Ik heb er erg veel aan gehad, maar heb mijn werkstuk gister ingeleverd, dus doe geen moeite meer.
duracelkonijntje [Dit bericht is aangepast door duracelkonijntje (18-12-2000).] |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |