Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Oogwit dat gelig is. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=279358)

SuperS 15-11-2002 07:10

kan door medicijn komen, slik je toevallig iets?? ik had het ook gekregen van medicijn (ibuprofen 800)

Ieke 15-11-2002 07:45

Je ziet het wel bij geelzucht, maar ik denk niet dat je dat hebt. Heb je het al lang, ben je naar het buitenland geweest? Vertel even wat meer. Heb je nog ergens anders last van?

Roos 15-11-2002 11:59

Owh.dat.is.niet.al.te.best!
Het.duidt.op.een.lever.die.het.te.druk.heeft.

Ik.zou.ff.een.periode.geen.alcohol.meer.drinken,.en.niet.teveel.vlees/andere
vette.dingen.eten.

Dan.heeft.je.lever.tijd.om.een.beetje.te.herstellen.Alcohol.is.echt.ee n.
klap.voor.je.lever

Mocht.het.na.een.tijdje.nog,niet.wegzijn:.even.,naar.de.dokter.gaan.
Hij.kan.aan.je.bloedbeeld.zien.of.je.lever.wel.goed.functioneert.

Innocent_goblin 15-11-2002 13:13

Citaat:

rosi schreef:
Owh.dat.is.niet.al.te.best!
Het.duidt.op.een.lever.die.het.te.druk.heeft.

Ik.zou.ff.een.periode.geen.alcohol.meer.drinken,.en.niet.teveel.vlees/andere
vette.dingen.eten.

Dan.heeft.je.lever.tijd.om.een.beetje.te.herstellen.Alcohol.is.echt.ee n.
klap.voor.je.lever

Mocht.het.na.een.tijdje.nog,niet.wegzijn:.even.,naar.de.dokter.gaan.
Hij.kan.aan.je.bloedbeeld.zien.of.je.lever.wel.goed.functioneert.

lijkt me wat overdreven hoor gewoon niet iedereen is hetzelfde dat geld ook voor ogen is toch niet gek dat sommige ogen er anders uitzien het kan trouwens ook zo lijken dat het geel is

N*A*Shezbaernon.temp 15-11-2002 13:39

Citaat:

Innocent_goblin schreef:
lijkt me wat overdreven hoor gewoon niet iedereen is hetzelfde dat geld ook voor ogen is toch niet gek dat sommige ogen er anders uitzien het kan trouwens ook zo lijken dat het geel is
Das' waar, iedereen is inderdaad anders, maar de kleur van het oogwit is een best zekere aanwijzing voor de staat waarin het lever verkeert.

Als het alleen zo LIJKT, is het natuurlijk iets anders, maar als je denkt dat het echt heel anders er uit ziet dan " normaal " en het ook langer aanhoudt, zou ik wel voor de zekerheid de dokter bellen of een afspraak maken.

Roos 15-11-2002 15:16

Citaat:

Innocent_goblin schreef:
Je.hoort.mij.ook.niet.zeggen.dat.er.zeker.weten.iets.mis.met.die.lever .is
Geel.oogwit.komt.alleen.heel.vaak.door.overbelasting.van.de.lever.
Hoe.los.je.dat.dus.op>even.een.periode.de.lever.minder.belasten.
That's.all.I'm.saying

ekki 15-11-2002 16:15

misschien inderdaad 'ns naar de huisarts gaan om te vragen of je oogwit zo geel is dat 't aan de lever kan liggen.

Chloe 15-11-2002 18:04

je oogwit wordt ook geel als je Pfeiffer hebt volgens mij.. het lijkt me t verstandigste als je toch maar even langs de dokter gaat, dan weet je t tenminste zeker!

Cat 15-11-2002 18:09

Citaat:

ieke schreef:
Je ziet het wel bij geelzucht, maar ik denk niet dat je dat hebt.
Op wat baseer je je om te zeggen of hij het al dan niet heeft?

Markiex 16-11-2002 11:10

Citaat:

Chloe schreef:
je oogwit wordt ook geel als je Pfeiffer hebt volgens mij.. het lijkt me t verstandigste als je toch maar even langs de dokter gaat, dan weet je t tenminste zeker!
bij Pfeiffer kan dus ook je lever aangedaan zijn, vandaar. Ga even langs de huisarts zou ik zo zeggen.

Ieke 16-11-2002 13:45

Citaat:

Cat schreef:
Op wat baseer je je om te zeggen of hij het al dan niet heeft?
Omdat het bijna niet in Nederland voor komt. Het is hier zeldzaam. Er zijn zoveel ziektes waarbij het wit in het oog verkleurt kan zijn. Ik zeg alleen maar dat ik denk dat hij het niet heeft, niet dat hij het zeker niet zo hebben. De beste oplossing is om langs de dokter te gaan.

Roos 16-11-2002 15:52

Die gele kleur wordt veroorzaakt door afvalstoffen die niet goed "weg" kunnen komen". Veel water drinken zou kunnen helpen.

Heb je wel eens last van buikpijn? Bijvoorbeeld na het eten?

Hukkie 17-11-2002 10:51

Citaat:

benchMarc schreef:
Nooit, heb eerlijk gezegd nooit ergens last van. Ben kerngezond :) Nooit hoofdpijn, buikpijn of wat dan ook.
Dat zegt verder niks. Mijn oma had verder ook nergens last van, supergezonde leefwijze, niet drinken, niet roken, veel fietsen en toch kreeg ze te horen dat 1/3 van haar lever niet meer functioneerde. Het is wel verstandig om voorlopig een beetje voorzichtig met je lever om te gaan (en misschien even naar de dokter voor de zekerheid).

Konijn 17-11-2002 20:11

Iemand met Peiffer kan dus wel 17 min in 30 minuten fietsen, aangezien je ontzettend veel verschillende vormen van Pfeiffer hebt... Ik heb op moment ook een hele rare vorm ervan, en kon dit wel voordat ontdekt werd wat ik had, doordat ik echt behoorlijk ziek werd opeens.
Maar je zou er toch even voor kunnen laten bloedprikken via je huisarts, aangezien je als je door blijft lopen áls je Pfeiffer zou hebben, hier jaren last van kunt blijven houden.

Hans Kazan 23-11-2002 19:44

Citaat:

Konijn schreef:
...17 min in 30 minuten fietsen...
WOW ik wil ook pfeiffer!

de ballonnenman 20-03-2003 17:11

Up! :p
Ik heb zelf ook mijn ooglid wat geel, al een iets langere tijd. En nog langer (jaar ofzo) zie ik er soms wat geel uit, volgens anderen dan. :o Niet echt duidelijk hoor, maar ik scheen wat geel te zijn :confused:
Citaat:

Roos schreef op 16-11-2002 @ 16:52:
Die gele kleur wordt veroorzaakt door afvalstoffen die niet goed "weg" kunnen komen". Veel water drinken zou kunnen helpen.

Heb je wel eens last van buikpijn? Bijvoorbeeld na het eten?

ja, dit laatste heb ik inderdaad soms. Maar dat heb ik al 10 jaar ofzo. FF een kwartiertje op de wc en het is weg.

liesemies 20-03-2003 17:16

hmm da kan door medicijnen komen
het kan ook zijn dat je het geel hebt maar dat zal wel niet want dan moet je lichaam oon een gele schijn hebben
hmm ik weet het niet ga mss is naar een dokter of oogarts die weten dat mss wel
dikke kusjes lindsey

de ballonnenman 20-03-2003 17:21

geen medicijnen gebruik ik :)
verder ook geen problemen met gezondheid ofzo

snoopy 20-03-2003 17:31

volgens mij had dat iets met je lever of je nieren te maken.
iig komt het doordat je iets niet goed verteert, ofzow... :confused:

Apomes 20-03-2003 20:53

Heb ik ook gehad in mijn anorexia periode! gelig oogwit is een teken van IJZER tekort dus ik zou ijzer pilletjes nemen ...smaken heel vies :D

poesiefox 21-03-2003 08:23

Ga maar even bloed laten prikken bij de huisarts. Sommige mensen met veel pigment hebben van nature geliger oogwit, maar dat hebben ze altijd al, en jij pas vanaf een tijdje.

Het zal wel niets ernstigs zijn, anders zou je je wel rottigger voelen, maar the suspense is killing us! Wij willen het gewoon weten!

Billy_bob 21-03-2003 10:47

geelzucht...?

stefanietje 25-03-2003 11:57

:) ga je vaak onder de zonnebank? zonder dat brilletje? Mijn moeder deed dat ook, en haar oogwit werd ook geel. Toen is ze naar de dokter geweest, en die trok zijn conclusies....maybe is dat het? :confused:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.