Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wie is wel es in Xanten geweest....? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=27937)

nemesiz 25-07-2000 20:10

Wie is wel es in Xanten geweest....?

Nou daar zijn wij dus heen geweest met school enne wat vonde jullie ervan!?

xxxxx

Gera 25-07-2000 21:39

Dat zoooooooooooooooooooooooooog! Verder geen commentaar.... http://forum.scholieren.com/smile.gif

Musliston 26-07-2000 09:56

Wat is Xanten voor een plek? Een plaats waar veel archeologische opgravingen zijn gedaan?

Optima 26-07-2000 13:06

ik, in de derde klas, al weer bijna 2 jaar terug, maar ik vond het op zich wel leuk. Het archeologisch park was mooi, en ook de thermen, maar de "stad" op zich stelt niets voor........We zaten de hele dag op de markt ons een beetje te vervelen http://forum.scholieren.com/frown.gif

Maar als je misschien ooit naar Trier gaat. Dat is echt de moeite waard http://forum.scholieren.com/smile.gif

nemesiz 26-07-2000 15:51

Xanten was in de Romeinse tijd zo een legerkamp en nu is er een argeologisch park. Die is wel leuk maar verder is Xanten niet erg boeiend.....

Musliston 27-07-2000 09:51

O. Ik ben alleen naar het Archeon geweest. Niet bepaald drukbezocht.

Onbekende 28-07-2000 22:30

Bij ons op school ga je in de tweede klas op excursie naar Xanten. Ik vond het leuk. Het was erg gezellig.

Sikamikanico 12-12-2000 20:20

Wij zijn anderhalf jaar geleden naar Xanten geweest. Het was opzich wel mooi, maar we hebben 3/4 van de tijd rondgehangen in de stad.

Ellun 12-12-2000 20:41

Ik ben vorig jaar naar Xanten geweest, naar het Archeologisch Park en naar de thermen.
Ik vond het erg leuk en daarom ben ik dit jaar mee gegaan met de derde klas. Met als smoes dat ik het zou gebruiken als culturele activiteit voor KCV. En het was weer hartstikke gezellig en interessant!

Sikamikanico 12-12-2000 21:01

Citaat:

Ellun schreef:
Ik ben vorig jaar naar Xanten geweest, naar het Archeologisch Park en naar de thermen.
Ik vond het erg leuk en daarom ben ik dit jaar mee gegaan met de derde klas. Met als smoes dat ik het zou gebruiken als culturele activiteit voor KCV. En het was weer hartstikke gezellig en interessant!

Haha, dat is een goede smoes, die moet ik onthouden.

Onbekende 13-12-2000 18:14

Citaat:

Ellun schreef:
Slim om met de andere klas mee te gaan!
Toen wij er heen waren was de reis niet zo'n succes. Er waren twee mensen die in het gangpad moesten zitten. De bus was te vol, dus ik vrees dat wij niet nog een keer met school kunnen.

Artemis-oud 13-12-2000 18:34

Citaat:

Onbekende schreef:
Toen wij er heen waren was de reis niet zo'n succes. Er waren twee mensen die in het gangpad moesten zitten. De bus was te vol, dus ik vrees dat wij niet nog een keer met school kunnen.[/B]
Dat is mij ontgaan dat de bus te vol was. Het zal wel waar zijn geweest, maar ik kan het mij niet herinneren.
Ondanks de volle bus was het wel heel erg interessant.

13-12-2000 20:16

wij zijn er vorig jaar geweest, ik moet zeggen dat het in de bus veel gezelliger en leuker was dan in Xanten zelf

girlspider 13-12-2000 21:36

Ik vond het wel mooi, vooral de arena.
Heb me wel geamuseerd!

------------------
Wie heeft het koeien-melken uitgevonden, en waarmee dacht hij dat hij bezig was toen hij het ontdekte ??? GREETZ TO SeCond ChoiCe !

Ellun 14-12-2000 19:07

Citaat:

Onbekende schreef:
Citaat:

Ellun schreef:
Toen wij er heen waren was de reis niet zo'n succes. Er waren twee mensen die in het gangpad moesten zitten. De bus was te vol, dus ik vrees dat wij niet nog een keer met school kunnen.

Wij hebben maar 1 drie gym klas van 28 leerlingen, dus de bus was nog lang niet vol.
Het begon eerst als een grapje, toen ik tegen mijn leraar zei dat ik wel mee wilde.
Zegt ie dat ie het hartstikke gezellig zou vinden als ik meeging. En nog een culturele activiteit ook! De rest van mijn klas vond het niet zo leuk dat ik wel meemocht en zij niet, maar ja, zij hadden die dag maar 1 uur les omdat er twee leraren meegingen...

miles_old 14-12-2000 23:07

het hoogtepunt van mijn xanten-trip was dat ik op zo'n asterix en obelix bank mocht liggen, en soep kreeg, duitse uiensoep (mwoah), en het ergste: ik kreeg er kümmelbrood bij, gatver. verder vond ik het erg mooi, het was ook heel warm dus je had echt het gevoel alsof je in italië liep. Ik weet niet of het leuk is om verplicht met een hele klas naar toe te gaan, want dan wil je vaak liever zuipen kloten en busjes slopen
mazzel
miles

PS latijn en grieks zijn sowieso niet leuk als het verplicht is, je kunt het beter vrijwillig kiezen als je ongedeeld vwo doet, denk ik

Artemis-oud 15-12-2000 21:10

Toen ik ik Xanten was heb ik zelfs een gevecht in het amfitheater gezien. De personen in kwestie leken wel bijzonder veel op 2 vriendinnen van mij, maar leuk was het wel. Jammer dat mijn fototoestel die dag het niet deed en de foto's mislukt waren.

Hannibal 16-12-2000 11:52

Ze zouden dat tempelfragment helemaal af moeten bouwen, maarja, das een beetje duur. Ik heb een hekel aan Duitsers maar verder was het wel erg gezellig.

Sikamikanico 16-12-2000 18:34

Citaat:

Hannibal schreef:
Ze zouden dat tempelfragment helemaal af moeten bouwen, maarja, das een beetje duur.
Inderdaad. Misschien kunnen we langs de deuren gaan om geld op te halen?

[Dit bericht is aangepast door J@SPER (16-12-2000).]

Zazoo 18-12-2000 20:43

saaaaaaaaaaaaai!!!
En daarna nog ff van half 4 tot half 12 in een stilstaande bus vastzitten...en DAARna nog ff naar huis rijden. 2 uur op school aangekomen. En dan...o jee wat aardig...eerste uur vrij!

Whiteadder 20-12-2000 13:51

Xanten is een kutdorp ik moest er verplicht heen en er nog een werkstuk over schrijven ook! (Niet gedaan, met dank aan scholieren.com!)

Gera 21-12-2000 18:59

Citaat:

Hannibal schreef:
Ik heb een hekel aan Duitsers maar verder was het wel erg gezellig.
Waar slaat dat nou weer op?

lovely girl 22-12-2000 14:52

Ik ben twee jaar geleden in Xanten geweest, en ik vond het niet zo heel erg stom. Het ergste was dat we allemaal uit de klas en stukje moesten vertellen over een onderwerp. Dat doen ze altijd met school, ook in Trier en ook als we straks naar het Paleis op de Dam gaan. (Jaaah ook wij hebben dat boek, en sterke vrouwen en Forum. Wat een hoop hè?) Ik hoop ook voor jullie dat jullie naar Trier gaan voor een paar dagen, het is daar best leuk. En als je een leuke klas heb is het helemaal te gek. Maar ff terug naar het topic: Xanten viel best mee.
Veel liefs

Ellun 23-12-2000 16:40

Citaat:

lovely girl schreef:
Ik ben twee jaar geleden in Xanten geweest, en ik vond het niet zo heel erg stom. Het ergste was dat we allemaal uit de klas en stukje moesten vertellen over een onderwerp. Dat doen ze altijd met school, ook in Trier en ook als we straks naar het Paleis op de Dam gaan. (Jaaah ook wij hebben dat boek, en sterke vrouwen en Forum. Wat een hoop hè?) Ik hoop ook voor jullie dat jullie naar Trier gaan voor een paar dagen, het is daar best leuk. En als je een leuke klas heb is het helemaal te gek. Maar ff terug naar het topic: Xanten viel best mee.
Veel liefs

Wij moesten ook een soort spreekbeurtje houden in Triet. Ik moest over het amfitheater. Trier was echt TOF!!!!!
Ik heb nog steeds heimwee

pinwing 28-12-2000 20:21

Vorig jaar als excursie met de klas. En de anderen hadden les http://forum.scholieren.com/biggrin.gif
Best leuk was het

[Dit bericht is aangepast door pinwing (28-12-2000).]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.