![]() |
aftes
Ik heb de laatste tijd weer heel erg last van aftes. Weet iemand precies de oorzaak en misschien ook hoe je het tegen kan gaan / genezen?
Alvast bedankt |
ik weet niet eens wat hij zijn/is :confused:
|
Citaat:
|
vitaminengebrek? ga even langs de dokter..
|
Volgens mijn tantarts zijn er meerdere oorzaken, maar soms is het ook gewoon niet duidelijk.
Wat wel een verhoogde kans geeft: - slechte mondhygiene - verminderde weestand. (dus als je moe bent of ziek) |
|
Citaat:
|
Ik wist niet dat er zoveel mensen zijn met aftes. Bedankt in ieder geval voor de reacties en links. (y)
|
Citaat:
iig weerstand opbouwen, das altijd handig en vaak een manier om die aften te laten verdwijnen |
Citaat:
|
sinds ik een fatsoenlijke en zachte tandenborstel heb (ik heb er een van sensodyne), heb ik er geen last meer van gehad.
Bij mij ontstonden ze doordat de haartjes van de borstel in mijn tandvlees prikten.... Misschien een tip ;) |
ik heb het opgezocht en in ons groot medisch thuis boek ( ja ja) stond dat ze kunnen ontstaan als er een scherp voorwerp in je wang/lip prikt of prikte, of dat je idd een verminderde weertsnd hebt. Wat je in elk geval NIET moet doen is citrus vruchten eten want het zuur ofzo wat daar in zit maakt het alleen maar erger.
ik had er ook last van en ben naar de dokter gegaan kreeg een of ander spulletje dat het verdoofde en ze gingen er ook nog een sneller door weg |
De rest kan wel bij het andere topic he..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36. |