![]() |
spreken
hebben jullie ook zo'n leraar(es) die vlot Latijn/Grieks kan praten???
Sjiek, hé |
Ja hoor... Ze kan niet veel, maar Latijn is ze dan ook echt goed in...
------------------ 'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit |
Als mijn Griekse leraar Grieks gaat voorlezen zoals het eigenlijk hoort lig je helemaal dubbel, het lijkt wel Chinees!
Met allemaal van die lange uithalen en overslaan enzo, echt heel lachwekkend |
Weet je wat helemaal lache is? Mijn leraar Latijn spreekt wel een Herbreeuws! Dat klinkt helemaal nergens naar.. Je moet dan wel zorgen dat je niet vooraan zit, want hij loopt nogal met zn speeksel te sproeien als ie eenmaal op gang is gekomen...
|
Ik weet niet of mijn leraar het correct uitspreekt, maar ik ben er nu onderhand gewend aan geraakt. Hij zegt zelf ook dat we niet precies weten wat nu de prononciatie is, omdat het voornamelijk schriftelijk is overgeleverd, maar er zijn wel paters die het nog vloeiend spreken ( ik heb het hier niet over voorlezen)
Ook in de renaissance spraken de hogere geleerde ( vooral doktoren) in het latijn. jammer eigenlijk dat dat nu niet meer is. Het heeft iets magisch, ookal is het geen levende taal meer, waarom alleen LA-NE en geen NE-LA? ------------------ Si fallatis officium, quaestor infitias eat se quicquam scire de factis vestris. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56. |