Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [PC] Start _helemaal_ niet!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=280431)

PCRodent 16-11-2002 11:40

[PC] Start _helemaal_ niet!!

Beste allemaal

Onze oude PC, een P2-350, zouden we morgen weg gaan brengen naar de nieuwe eigenaar, dus ik gisteren geformatteerd en win98se en office voor ze opgezet, maar windows herkende geluidskaart en modem niet.
Ik vanochtend modem en geluidskaart eruit gehaald, nog even wat stof eruit geblazen, en ik wil hem weer opstarten; muis, keyboard, monitor en netstroom aangesloten, druk op het powerknopje en.... NIETS. Zelfs geen piepend PC-speakertje dat er iets mis is.
Toch doet de voeding het, mijn optische muis geeft licht.
Ik heb geprobeerd reset- en ATXpower-stekkertje op het moederbord om te wisselen maar dat hielp niet. Ik heb toen de voorkant eraf gesloopt omdat misschien het powerknopje zelf kaduuk was maar dat hielp ook niet.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, en wat ik eraan moet/kan doen?

Alvast bedankt,

Joost (tegen de wanhoop aan :()

Methuselah 16-11-2002 11:55

probeer eens op te starten met een opstartdiskette?

Henri 16-11-2002 11:57

Citaat:

Methuselah schreef:
probeer eens op te starten met een opstartdiskette?
Zover komt ie toch niet eens... hij heeft niet eens beeld :rolleyes:

Toevallig tegen het batterijtje van het bios aangestoten? Probeer die eens te herplaatsen of beter: te vervangen, en kijk of dat resultaat geeft.

PCRodent 16-11-2002 12:08

Citaat:

henri schreef:
Zover komt ie toch niet eens... hij heeft niet eens beeld :rolleyes:

Toevallig tegen het batterijtje van het bios aangestoten? Probeer die eens te herplaatsen of beter: te vervangen, en kijk of dat resultaat geeft.

Ik ga het nu proberen...

PCRodent 16-11-2002 12:27

Citaat:

You're my savior man, my own personal Jesus Christ
Of met andere woorden, dankjewel Henri heb batterijtje opnieuw ingezet, nu doet ie het weer, ik ga nu naar compuzaak om een nieuwe te halen (anders stopt ie ermee bij de nieuwe eigenaar, is ook zo lullig :D).

Hallelujah!

Groeten van Joost

Henri 16-11-2002 12:34

Citaat:

PCRodent schreef:
Of met andere woorden, dankjewel Henri heb batterijtje opnieuw ingezet, nu doet ie het weer, ik ga nu naar compuzaak om een nieuwe te halen (anders stopt ie ermee bij de nieuwe eigenaar, is ook zo lullig :D).

Hallelujah!

Groeten van Joost

Graag gedaan kerel :)! Heb er afgelopen week ook mee gezeten. Computer ging niet meer aan nadat ik zelf aan het kloten was geweest met het moederbord. Bracht hem naar de computerwinkel onder het mom van "Hij doet 't niet, maar ik heb niks gedaan (:P)", en daar vertelde men mij dat het batterijtje leeg was. Herplaatsing zorgde voor een herstarting :).

the_man32 16-11-2002 16:34

Voor een volgende keer: een PC uitzuigen (met stofzuiger) is niet goed voor een PC ivm statische electriciteit enzo (n)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.