![]() |
outgoing packet loss
Ik heb een probleem, en ik weet niet waar het aan ligt. Op onregelmatige tijdstippen krijg ik telkes een paar procent packet loss. soms weinig, nouwelijx merkbaar, soms loopt dit op tot 100% waardoor ik ook dhcp en gateway niet meer kan bereiken. Maar op het grootste deel van de tijd is de verbinding gewoon OK. Volgens UT draait het uitsluitend om outgoing packet loss. Maar het is dus een heel onregelmatig probleem. Ik het het hier thuis op alle computers (ligt dus niet aan bepaalde compu) ik heb het ook als ik een computer direct op de modem aansluit (aan hub ligt het dus ook niet), ik heb bekabeling al vervangen, zonder resultaat, @home heeft modem al vervangen, stukje cable van modem naar kastje in de straat is al verschillende keren doorgemeten, en in het kastje in de straat is alles al verschillende keren gecheckt. Daarbuiten kan het probleem eigenlijk niet liggen want ik ben de enige die het probleem heeft.
@home doet echt z'n best om het probleem op te lossen, ze hebben al verschillende keren speedtest gedaan en op mijn verzoek modem vervangen enzo. Laatst hadden ze in het kastje wat kabeltjes veranderd (zeiden ze) met als gevolg dat ik 3 dagen geen problemen had, en daarna begon de phun opnieuw. ter documentatie wat screendumps van gateway pings om het probleem te verduidelijken: http://members.lycos.nl/jeroentjeisb...0pingetjes.JPG http://members.lycos.nl/jeroentjeisblij/statnetUT.JPG http://members.lycos.nl/jeroentjeisb...ng%2017okt.JPG http://members.lycos.nl/jeroentjeisb...ay%20pings.JPG http://members.lycos.nl/jeroentjeisb...20oplopend.JPG Heeft iemand hier enig idee wat het probleem kan zijn? Iemand ervaring met een soortgelijk probleem? Ik weet dat ik gewoon @home moet opbellen, maar zij hebben blijkbaar echt geen idee hoe het probleem op te lossen, dus ik had gehoopt op iemand die een mogelijke oorzaak van het probleem kan bedenken. Zoals gezegd ik heb naar mijn idee zo'n beetje alle mogelijke oorzaken al uitgesloten. Een maat van me had het over een zendamateur die misschien voor storing/ruis zorgde, maar dit lijkt mij, en @home vrij vergezocht, mede omdat ik de enige ben met problemen en omdat de frequenties totaal niet op mekaar lijken. Alvast bedankt voor het lezen, hopelijk is er iemand die mij de gouden tip kan geven :-) TNX+GRZ duracelkonijntje |
Er is geen oplossing voor. De kabelproviders in Nederland bieden gewoon collectief teringkwaliteit. Dat is een bekend feit. Ik zit hier zelf met Chello in Gelderland. Alleen 'snachts na 02:00 en 'sochtends voor 10:00 is het een beetje bruikbaar, overdag en 'savonds heb ik zowel een ingoing als outgoing packetloss van 20+ procent. Dat is dus veel te veel om fatsoenlijk UT (2003) te kunnen spelen.
Ik heb vaak genoeg geprobeerd het te veranderen. Chello bellen, blíjven bellen, modem is ook vervangen, metingen verricht, noem maar op. Het probleem is gewoon dat hun apparatuur zwaar kut is, en dat ze verdommen er iets aan te doen. Het boeit mij namelijk geen ruk of ik met 90 of 180 kb/s kan downloaden (iets waar ze zich bij UPC altijd op beroepen, de snelheid), het gaat mij om de stabiliteit en kwaliteit van de verbinding. En die is gewoon kut. Punt. Als je een beetje normaal online wilt gamen moet je gewoon ADSL nemen. Ook niet perfect, maar beter dan die zaadzooi via de oude kabelproviders. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarom genieten wij binnen nu en 4 weken ook FastADSL van XS4ALL. Later, wanneer dat mogelijk is, schakelen we over op PowerADSL. Wég met dat ellendige UPC. En wat Nare Man zegt ben ik 't roerend mee eens; of iets met 180kB/s binnenkomt of 90kB/s zal me écht niet interesseren. Ik wil een constante verbinding. |
ik heb dit ook, de @home gateways en DNS-servers zijn landelijk overbelast, maar ze hebben geen zin om hun serverpark uit te breiden.. kut met peren dus, maar helaas niks aan te doen
|
stel anders een je vraag op http://gathering.tweakers.net/ of zoek daar ff, daar hebben ze dr echt veel verstand van (in tegenstelling tot hier ;) NOFI)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.